Досвід командно-орієнтованого навчання студентів із особливими комунікативними проблемами
DOI:
https://doi.org/10.29038/eejpl.2020.7.1.berКлючові слова:
командно-орієнтоване навчання, активне колаборативне навчання, комунікативні особливі потреби, індивідуальні кейсиАнотація
Мета статті – на теоретичному і емпіричному рівні встановити ефективність командно-орієнтованого навчання (КОН) студентів із особливими комунікативними проблемами. КОН – це вид активного колаборативного навчання студентів у командах, упродовж якого концепти, моделі і теорії втілюються у практику. У дослідженні вико-ристовується дизайн кейс стаді, у якому досвід кожного студента вивчається індивідуально без урахування репрезентативності вибірки. Наприкінці 2017–2018 навчального року студентам було запропоновано online опитування для фіксації досвіду КОН. Повторне опитування проводилося також у 2018–2019 навчальному році. Основна увага фокусувалася на питаннях інклюзії для студентів із особливими комунікативними проблемами. Після цього із цими студентами здійснювалося напів-структуроване інтерв’ю. Вибірку склали студенти, які мають особливі проблеми з комунікацією, зокрема читанням і письмом: студенти із дислексією і дисграфією, соціальною тривожністю та аутичним спектром. Усі ці студенти відчувають значні труднощі у роботі в команді. Інтерв’ю записувалися і транскрибувалися, а згодом піддавалися якісному аналізу із виділенням тематичних категорій з допомогою комп’ютерної програми NVivo. Результати дослідження дали змогу виокремити анонімні індивідуальні випадки (кейси) із визначенням природи особливих потреб упродовж комунікації, копінг стратегій упродовж навчання, а також позивного і негативного досвіду роботи у команді.
Завантажити
Посилання
Active Collaborative Learning. (2019). Scaling Up Active Collaborative Learning for Student Success. Project website. Retrieved from https://aclproject.org.uk
ARU (2017). Equality, Diversity and Inclusion at our University. Annual Report. Anglia Ruskin University. Retrieved
from https://web.anglia.ac.uk/anet/student_services/public/AngliaRuskinReport_2017_AW_AC
CESSIBLE.pdf
ARU (2018). Student Snapshots. Anglia Ruskin University. Retrieved from https://aru.ac.uk/about-
us/equality-diversity-and-inclusion/equality-diversity-and-inclusion-for-students/aru-student-
snapshots.
ARU (2020). Disability Support. Anglia Ruskin University. Retrieved from https://aru.ac.uk/student-
life/support-and-facilities/study-skills/disability-support.
ARU (2020b). Inclusive Practices. Anglia Ruskin University. Retrieved from https://aru.ac.uk/about-
us/equality-diversity-and-inclusion/equality-diversity-and-inclusion-for-students/inclusive-
practices.
Berkson, R., & Richter, U.M. (2019). Can Active Collaborative Learning Improve Equality? The
European Conference on Education 2019 Official Conference Proceedings. Retrieved
from https://papers.iafor.org/submission51859/
Berkson, R.G., & Richter, U.M. (2020). Barriers to scaling up active collaborative learning. In S.
Pratt-Adams, U.M. Richter & M. Warnes (Eds.), Innovations in Active Learning in Higher
Education, Ch 7. Anglia Ruskin University (in press).
Chenail, R. J. (2009). Interviewing the Investigator: Strategies for Addressing Instrumentation and
Researcher Bias Concerns in Qualitative Research. The Qualitative Report, 13(4),
–21. Retrieved from https://nsuworks.nova.edu/tqr/vol13/iss4/14/
Dearnley, Ch., Rhodes, Ch., Roberts, P., Williams, P., & Prenton, S. (2018). Team based learning in
nursing and midwifery higher education; a systematic review of the evidence for change. Nurse
Education Today, 60, 75–83. Retrieved from http://dx.doi.org/10.1016/j.nedt.2017.09.012 Eksteen, M.J. (2019). Does team-based learning develop essential generic skills in pharmacy
students? South African Journal of Higher Education, 33(1). http://dx.doi.org//10.20853/33-1-
Haidet, P., Kubitz, K., & McCormack, W. T. (2014). Analysis of the team-based learning literature:
TBL comes of age. Journal on Excellence in College Teaching, 25(3–4), 303–333. Retrieved
from https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4643940/
Hefce. (2018). Differences in student outcomes. The effect of student characteristics. Data Analysis
report March 2018/05. Retrieved from https://dera.ioe.ac.uk/31412/1/HEFCE2017_05%20.pdf HM Government. (2017). Industrial Strategy. Building a Britain fit for the future. UK Government
White Paper. Retrieved from https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/ system/uploads/attachment_data/file/664563/industrial-strategy-white-paper-web-ready- version.pdf
Kent, S., Wanzek, J., Swanson, E.A., & Vaughn, S. (2015). Team-Based Learning for Students with High-Incidence Disabilities in High School Social Studies Classrooms. Learning Disabilities Research & Practice, 30(1), 3-14. Retrieved from https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1111/ldrp.12048
Rachel Berkson, Uwe Matthias Richter, Sarada Veerabhatla, Larysa Zasiekina East European Journal of Psycholinguistics. Volume 7, Number 1, 2020
Koles, P.G., Stolfi, A., Borges, N.J., Nelson S., & Parmelee, D.X. (2010). The impact of team-based learning on medical students' academic performance. Academic Medicine: Journal of the Association of American Medical Colleges, 85(11), 1739–1745. http://dx.doi.org/10.1097/ACM.0b013e3181f52bed
Michaelsen, L. K., Davidson, N., & Major, C. H. (2014). Team-based learning practices and principles in comparison with cooperative learning and problem-based learning. Journal on Excellence in College Teaching, 25(3–4), 57–84. Retrieved from https://www.lhthompson.com/ uploads/4/2/1/1/42117203/team_based_learning_-_group_work.pdf
Michaelsen, L. K., Knight, A. B., & Fink, L. D. (2004). Team-based learning: A transformative use of small groups in higher education. Sterling, VA: Stylus.
McNeil, J., Borg, M., Kennedy, E., Cui, V., Puntha, H., Rashid, Z., Churchill, T., Howitt, E. and Trivedy, K., (2019a). SCALE-UP Handbook 2019–20 (3rd ed). Centre for Academic Development and Quality, Nottingham Trent University. Retrieved
from https://www.ntu.ac.uk/__data/assets/pdf_file/0033/906927/FINAL-SCALE-UP- Handbook-2019-20.pdf
McNeil, J., Borg, M., Kerrigan, M., Waller, S., Richter, U., Berkson, R., Tweddell, S., & McCarter, R. (2019b). Addressing barriers to student success. Scaling up Active Collaborative Learning for Student Success. Final Report, 28 March 2019, Updated 28 October 2019. Retrieved from https://aclproject.org.uk/wp-content/uploads/2019/07/NTU-ABSS-Final-Report-revised-Oct- 2019.pdf
OECD. (2019). OECD Future of Education and Skills 2030. OECD Learning Compass 2030. A Series of Concept Notes. OECD. Retrieved from http://www.oecd.org/education/2030- project/contact/OECD_Learning_Compass_2030_Concept_Note_Series.pdf.
Office for Students. (2019a). Addressing Barriers to Student Success programme. Retrieved from https://www.officeforstudents.org.uk/advice-and-guidance/promoting-equal- opportunities/addressing-barriers-to-student-success-programme/
Office for Students. (2019b). Beyond the bare minimum: Are universities and colleges doing enough for disabled students? OfS Insight Brief 4. Retrieved
from https://www.officeforstudents.org.uk/publications/beyond-the-bare-minimum-are- universities-and-colleges-doing-enough-for-disabled-students/#participation
Roulston, K., & Shelton, St. A. (2015). Reconceptualizing Bias in Teaching Qualitative Research Methods. Qualitative Inquiry, 21(4), 332–342. Retrieved from https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/1077800414563803
Sangwan, P., & Sangwan, S. (2011). Inclusive Education: A Developmental Approach in Special Education. Journal of Indian Education, 36(4), 18–32. Retrieved from http://www.ncert.nic.in/ publication/journals/pdf_files/iea/JIE_FEB2011.pdf#page=20
Sibley, J., & Ostafichuk, P. (2014). Getting Started with Team-Based Learning. Sterling, VA, USA: Stylus.
Sisk, R. J. (2011). Team-based learning: systematic research review. Journal of Nursing Education, 50(12), 665–669. Retrieved from https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/22007709/
Vaccaro, A., Daly-Cano, M., & Newman, B. M. (2015). A sense of belonging among college students with disabilities: An emergent theoretical model. Journal of College Student
Development, 56(7), 670–686. Retrieved from https://muse.jhu.edu/article/597267
Vaughn, S., Danielson, L., Zumeta, R., & Holdheide, L. (2015). Deeper Learning for Students with Disabilities. Students at the Center. Deeper Learning Research Series. Boston, MA: Jobs for the Future. Retrieved from https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED560790.pdf
Experiences of Students with Communication Related Disabilities in the TBL Classroom East European Journal of Psycholinguistics. Volume 7, Number 1, 2020
Wanzek, J., Vaughn, S., Kent, S.C., Swanson, E.A., Roberts, G., Haynes, M., & Solis, M. (2014). The Effects of Team-Based Learning on Social Studies Knowledge Acquisition in High
School. Journal of Research on Educational Effectiveness. 7(2), 183–204. Retrieved
from https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/19345747.2013.836765
Williams, M., Pollard, E., Helena Takala, H., & Houghton, A-M. (2019). Review of Support for Disabled Students in Higher Education in England. Report to the Office for Students by the Institute for Employment Studies and Researching Equity, Access and Participation. IES Report. Institute for Employment Studies and Researching Equity, Access and
Participation. Retrieved from https://www.officeforstudents.org.uk/media/a8152716-870b-47f2- 8045-.fc30e8e599e5/review-of-support-for-disabled-students-in-higher-education-in- england.pdf
World Economic Forum. (2018). The Future of Jobs 2018. Insight Report. Centre for the New Economy and Society. Retrieved from: http://www3.weforum.org/docs/ WEF_Future_of_Jobs_ 2018.pdf
World Economic Forum. (2018). The Future of Jobs 2018. Insight Report. Centre for the New Economy and Society. Retrieved from http://www3.weforum.org/docs/WEF_Future_of_Jobs_2018.pdf.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Східноєвропейський журнал психолінгвістики. 2014 - 2020. Всі права захищені.
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.