Дистанційна робота зі студентами в умовах соціальної та політичної кризи
Ключові слова:
соціальний протест, політичний протест, дистанційне навчання, студенти, навчальні завдання.Анотація
Метою дослідження стала ідентифікація особливостей навчальної дистанційної роботи зі студентами київського вишу в умовах соціальної і політичної кризи в Україні в період від 1 до 25 грудня 2013 року. Спираючись на отримані результати, автор сформулював особливості навчальної дистанційної роботи, проведеної зі студентами київського вишу в умовах соціальної і політичної кризи в Україні. До числа ідентифікованих особливостей автор пропонує віднести кілька. Особливість 1. На умови подачі та виконання дистанційних індивідуальних завдань серйозний вплив мали події, пов’язані з мирним протестом українців у Києві на Євромайдані. Особливість 2. У зв’язку з неоднозначним ставленням студентів до подій на Євромайдані індивідуальні завдання мали варіативний характер. Автор враховував негативне і позитивне ставлення студентів за допомогою модерації (пом’якшення) формулювань тем, обсягу і часу виконання завдання. Особливість 3. Оцінювання якості виконаних завдань здійснювали за критеріями, описаними вище і які відповідали характеру та складності виданих завдань. Особливість 4. При коментуванні оцінки (кількості балів за системою ECTS) бралися до уваги їхні політичні та соціальні орієнтації студентів, а також міра їх участі у подіях на Євромайдані. Особливість 5. Незважаючи на гостроту протестів і політичну заангажованість студентів, при мотивації оцінки за виконані дистанційні завдання автору доводилося чесно констатувати істотні недоліки, що мають місце в текстах і процедурах виконання завдань.
Література
References
- Aysmontas, B. (2004). Nauchno-Metodicheskoe Obesprchenie Distantsionnoy Formy
Podgotovki Psichologov [Scientific and Methodical Basis of Distant Form of Psychologist Training].
Retrieved from: http://ito.edu.ru/2006/ Moskva / III / 2 / III-2-6032.html. - Andreyev, A. (1997). Vvedenie v Distantcionnoe Obuchenie [Introduction to Distant
Learning]. Moscow: VU. - Vishnevskaya, G. (2011). Vnedrenie distantsionnych tehnologii v protses obucheniya
innostrannomu Yazyku Studentov-Zaochnikov Nejazykovvych Vuzov [Introduction of Distant Learning Technologies into Foreign Language Teaching of Non-Linguistic Part-time Students].
Izvestiya of V.Belinsky PGPU, 24 Retrieved from: http://cyberleninka.ru/članak/n/vnedreniedistantsionnyh-tehnologiy-v-protsess-obucheniya-inostran nomu-yazyku-Studentov-zaochnikovneyazykovyh-vuzov. - Dmitriyeva, E. (1997). O perspektivach i voznoznostjach distantcionnogo obuchenija
innostrannomu jazyku s ispolzovanirm telekomunikacionnych setej [On the prospects and possibilities
of English language distant teaching by means of telecommunication networks]. Innostrannye Yazyki v
Shkole, 2, 23–28. - Karpenko, M. (2001). Distantsionnoe Obrazovanje kak Sovrenennoje Sredstvo
Nepreryvnogo Obrazovanja [Distant Education as a Modern Means of Permanent Learning].
Moscow: MESI. - Komrakov, E. (2004). Projektirovochnaja dejatelnost tjutora v sisteme otkrytogo
distantsionnogo professionalnogo obrazovanja [Projective activity of tutor in the open system of
distant professional education]. Ph.D. thesis. Moscow: Akademiya Povyscheniya Kvalifikatsii i
Podgotovki Rabotnikov Obrazovanija Rossiyskoi Federatsii. - Kreer, M. (2007). Ekspertnyj analiz kriterijev ocenki pismennoj rechi [Expert analysis of
written discourse evaluation criteria]. Izvestija of A. Gertsen RGPU, 32, 322–326. - Mekeko, N. (2008). Obuchenie Angliyskomu Yazyku Slushatelei Zaochnogo Otdelenija
[English Learning by Part-time Students]. Moscow: AEB MVD. - Polat E., Moses, M, Petrov, A. (2006). Pedagogicheskie Technologii Distantsionnogo
Obuchenija [Pedagogical Technologies of Distant Education]. Moscow: Akademia. - Soldatkin V.I. (1999). Problemy sozdanija i razvitija otkrytogo obrazovanija v Rosii [The
issues of creating and developing open education in Russia]. Otkrytoje Obrazovanie, 5, 87. - Hutorskoy, A. (2002). Distantsionnoe obuchenie i yego technologii [Distant teaching and its
technologies]. Computerra, 36, 26–30. - Hutorskoy, A. (2001). Nauchno-pakticheskie predposylki distantsionnoy pedagogiki
[Scientific and methodical basis of distant form of psychologist training]. Otkrytoye Obrazovanie, 2,
30–35. - Shennikov, S. (2003). Razvitiye sistemy otkrytogo distantsionnogo professionalnogo
obrazovaniya [Development of open distant professional education system]. Ph.D. thesis. Moscow:
Akademiya Povyscheniya Kvalifikatsii i Podgotovki Rabotnikov Obrazovanija Rossiyskoi Federatsii.