Уживання мови та питання ідентичності серед ромів-мігрантів

Автор(и)

  • Кючуков Хрісто University of Silesia in Katowice, Poland
  • Самуїлов Сава Leipzig Vocational Training Establishment, Germany

DOI:

https://doi.org/10.29038/eejpl.2019.6.1.hky

Ключові слова:

використання рідної мови, етнічність, ідентичність, акультурація, роми.

Анотація

Стаття присвячена питанням використання мови та ідентичності серед ромівмусульманів, котрі проживають у Берліні, Німеччина. Результати показали, що для того, щоб бути прийнятими німецькими турками молоді роми- мусульмани змінюють свою мову в щоденній комунікації, а також ідентичність, та називають себе болгарськими османськими турками. Проведене дослідження демонструє, що зміна мови та ідентичності серед молоді ромів слугували стратегіями для інтеграції та прийняття в німецьке суспільство. Стратегії, які використовують молоді роми-мусульмани, емігруючи з Болгарії до Німеччини через дискримінацію та расизм у болгарському суспільстві, що спостерігається проти ромів та мусульман, відомі з наукових джерел серед інших мігрантів, а також в інших частинах світу, як стратегії прийняття в суспільство та успішної інтеграції.

Література

References

  • Bailey, B. (2001). The language of multiple identities among Dominican Americans. Journal of Linguistic Anthropology10(2), 190-223.
  • Berry, J. (1997). Immigration, acculturation and adaptation. Applied Psychology: An International Review, 46, 5-36.
  • Bleich, E. (2009). Where do Muslims Stand on Ethno-Racial Hierarchies in Britain and France? Evidence from Public Opinion Surveys, 1998-2008; 43, 379-400.
  • Brizic, K. (2006). The secret life of a languages. Origin-specific differences in L1/L2 acquisition by immigrant children. International Journal of Applied Linguistics, 16(3), 339-362.
  • Broeder, P. & Extra, G. (1995). Ethnic identity and community languages in the Netherlands In: Sociolinguistica  International Yearbook of European Sociolinguistics/ Internationales Jahrbuch für europäische Soziolinguistik9, 96-112.
  • Dimitrova, R., Ferrer-Wreder, L. (2017). Positive Youth Development of Roma Ethnic minority Across Europe. In: Handbook on positive development of minority children and youth (pp. 307-320). N. Cabrera & B. Leyendeker, (Eds.). New York: Springer
  • Erikson, E. (1964). Childhood and Society. New York: W. W. Norton & Company.
  • Fishman, J. (1998). Language and ethnicity: The view from within. In: The Handbook of Sociolinguistics. (pp. 327-343). F. Coulmas (Ed.). Oxford: Blackwell.
  • Fought, C. (2006). Language and ethnicity. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Giles, H. (ed.) (1984). The Dynamics of speech accommodation. International Journal of Socio­logy of Language46, 1-155
  • Giray, B. (2015). Code-switching among Bulgarian Muslim Roma in Berlin. In: Ankara Papers in Turkish and Turkic Linguistics. (pp. 420-430). D. Zeyrek, C.S. Șimșek, U. Ataș and J. Rehbein (Eds.). Wiessbaden: Harrassowitz Verlag.
  • Kivisto, P. (2013). (Mis)Reading Muslims and multiculturalism. Social Inclusion1, 126-135.
  • Kyuchukov, H. (2016). The Turkish in Berlin spoken by Bulgarian Muslim Roma. Ural-Altaic Studies, 22, 7-12.
  • Kyuchukov, H. (2007). Turkish and Roma children learning Bulgarian. Veliko Tarnovo: Faber.
  • Larson, R. W. (2000). Toward a psychology of positive youth development. American Psycho­logist55, 170-183.
  • Lerner, R. Et al. (2005) Positive youth development. A view of the issues. Journal of Early Adolescence, 25(1), 10-16.
  • Lerner, R., Dowling, E., Anderson, P. (2003) Positive youth development: Thriving as the basis of personhood and civil society. Applied Developmental Science, 7(3), 172-180.
  • Marushiakova, E. & Popov, V. (2004). Muslim Minorities in Bulgaria. In: Migration and Political Intervention: Diasporas in Transition Countries. (pp. 18-32). Blaschke, J. (Ed.). Berlin: Parabolis.
  • Merton, R. (1968). The Matthew effect in Science. Science159(3810), 56-63.
  • Ochs, E. (1993). Constructing social identity: a language socialization perspective. Research on Language and Social Interaction26, 287-306.
  • Organista, P. B, Marin, G., Chun, K. M. (2010). The psychology of ethnic groups in United States. London: SAGE Publication.
  • Padilla, A., Perez, W. (2003). Acculturation, social identity and social cognition: A new Per­spective. Hispanic Journal of Behavioral Sciences25, 35-55.
  • Peoples, J., Bailey, G. (2010). Humanity: An Introduction to Cultural Anthropology (9th ed.). Belmont, CA: Wadsworth Cengage learning.
  • Rovira, L. (2008). The relationship between language and identity. The use of the home language as a human right of the immigrant. Revista Interdisciplinar da Mobilidade HumanaXVI (31), 63-81.
  • Tajfel, H. Turner, J.C. (1986). The social identity theory of intergroup behavior. In: Psychology of Intergroup Relations (pp. 7-24). Worchel, S. & Austin, W. G. (Eds.). Chicago: Nelson-Hall.
  • Tabouret-Keller, A. (1998). Language and identity. In: The Handbook of Sociolinguistics. (pp. 315-326). F. Coulmas (Ed.). Oxford: Blackwell.
  • Trudgill, P. (1992). Ausbau sociolinguistics and the perception of language status in contemporary Europe. International Journal of Applied Linguistics2, 167-178.

Завантажити

Дані для завантаження поки недоступні.

Біографії авторів

Завантаження

Опубліковано

2019-06-30

Номер

Розділ

Том 6, №1, 2019

Як цитувати

Кючуков, Х., & Самуїлов, С. (2019). Уживання мови та питання ідентичності серед ромів-мігрантів. Східноєвропейський журнал психолінгвістики , 6(1), 47-57. https://doi.org/10.29038/eejpl.2019.6.1.hky

Статті цього автора (цих авторів), які найбільше читають