Комунікативна підготовленість студентів до професійної діяльності в умовах педагогічного спілкування вчителів англійської мови
Ключові слова:
комунікативна підготовленість, стиль педагогічного спілкування, форми спілкування, комунікативні здібності, організаційні здібності, мовленнєві засоби.Анотація
На підставі емпіричного дослідження проаналізовано вплив психологічних чинників на стиль педагогічного спілкування майбутнього вчителя. Стиль педагогічного спілкування трактують як індивідуально-типологічні особливості соціально-психологічної взаємодії педагога й учнів. Він залежить від особистісних якостей педагога й параметрів ситуації спілкування. Стиль педагогічної діяльності супроводжують стилі поведінки. Кожний стиль припускає домінування монологічної або діалогічної форми спілкування. Проаналізовано взаємозв’язок специфіки майбутньої професійної діяльності та розвитку функції спілкування і наявності рівня організаційних умінь. Проведено вивчення особливостей стилю навчального спілкування. Проведено вивчення особливостей стилю навчального спілкування. Правильно знайдений індивідуальний стиль педагогічного спілкування сприяє розв’язанню комплексу завдань: педагогічний вплив стає адекватним особистості педагога, процес спілкування з аудиторією стає приємним; суттєво полегшується процедура налагодження взаємовідносин з учнями; підвищується ефективність передачі інформації. Зроблені висновки вказують на потребу створення умов для забезпечення керованого входження випускників у педагогічну професію.
Література
References
- Kan-Kalik, V. A. (1979) Osnovy professionalno-pedagogicheskogo obshchenia [Fundamentals of
professional and pedagogical communication]. Groznyi: Checheno-Ingushetia Publishers. - Shcherban, T. D. (2004). Psykholohiya navchalnoho spilkuvannia [Psychology of Educational
Communication]. Kyiv: Millennium. - Zabrotskyi, M. M. (2005). Do vyznachennia struktury komunikatyvnoi kompetentnosti pedahoha.
[Determining the structure of communicative competence of a teacher], Naukovyi Chasopys NPU imeni
M. P. Drahomanova, Series 12 «Psychological Sciences» , No 6 (30), part 1, 192. - Zasiekina, L. V. (2000). Problema humanizatsii osvity ta profesiinoho myslennia [The problem of
education humanization and professional thinking of a teacher], Mova i kultura, 1, 68−70.