Психологічні особливості мовленнєвої та емоційної сфери особистості студента

Автор(и)

  • Юлія Цьось Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки, Україна

Ключові слова:

мовленнєвий стиль, емоційний інтелект, рівень комунікабельності, психолінгвістичні маркери.

Анотація

Розглянуто поняття емоційного інтелекту, комунікабельності та мовленнєвого стилю особистості. Виявлено рівні комунікабельності й проаналізовано психологічні особливості емоційного інтелекту студентів. Графічно показано міру враженості рівнів як парціального, так і інтегрального емоційного інтелект студентської молоді. Зазначено, що на високому рівні розвитку перебуває емпатія, а на низькому – уміння керувати власними емоціями. Відсотковий розподіл рівнів інтегрального емоційного інтелекту дав можливість побачити перевагу низького рівня. Проведено та описано кореляційні зв’язки між параметрами комунікабельності й статтю, емоційною обізнаністю, умінням керувати власними емоціями, самомотивацією, емпатією, розпізнавати емоції інших людей. Зазначено, що позитивний кореляційний зв’язок виявлено між показниками комунікабельності та самомотивації студентів. Також розглянуто й відображено частоту вживання психолінгвістичних маркерів мовленнєвих стилів (прямий – непрямий, складний – стислий, особистісний – контекстуальний, інструментальний – афективний). Зазначено, що найбільш частотними є такі маркери, як застосування займенників «Я» та «Ми», експресивність, словесні перебільшення, прямолінійність, репрезентація життєвих ролей, ігнорування стилістичних прийомів, чіткі вислови, активне слухання, що проявлялося у відсутності перебивань, а також використання гумору. У результаті дослідження виявлено міру вираженості кожного стилю окремо, віднайдено та описано домінуючі мовленнєві стилі студентів. Проведене дослідження дало змогу краще оцінити емоційну сферу особистості студента, її особливості та взаємозв’язок із комунікабельністю. Це засвідчило перевагу індивідуалізму, утвердження власних потреб та низьку спрямованість на співрозмовника в процесі комунікативної взаємодії.

Література

References

  • Abulhanova-Slavskaya, K. (1981) Lichnostnyj Aspekt Problemy Obshhenija. Problema
    Obshhenija v Psihologii [Personal Aspect of Communication. The Issue of Communication in
    Psychology]. Moscow: Nauka.
  • Andreyeva, I. (2006) Emotsionalnyi intellekt: issledovanie fenomena [Emotional
    intelligence: a study of the phenomenon]. Voprosy Psihologii, 3, 78–86.
  • Fetiskin N., Kozlov, V, Manujlov, G. (2002). Socialno-psihologicheskaya Diagnostika
    Razvitiya Lichnosti i Malyh Grupp [Socio-Psychological Diagnostics of Personality Development
    and Small Groups Development]. Moscow: Instutute of Psychotherapy.
  • Gudykunst, W. & Ting-Toomey, S. (1988). Culture and Interpersonal Communication.
    Newbury Park, CA: Sage
  • Zasiekina L. V. (2012) Movlennievі stylі u novіi paradigmі psiholіngvіstichnogo znannja
    [Speech styles in the new paradigm of psycholinguistic knowledge]. Psykholіngvіstyka, 9, 48–55.

Завантажити

Дані для завантаження поки недоступні.

Біографія автора

  • Юлія Цьось , Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки, Україна

Завантаження

Опубліковано

2015-12-09

Номер

Розділ

Том 2, №2, 2015

Як цитувати

Цьось , Ю. (2015). Психологічні особливості мовленнєвої та емоційної сфери особистості студента. Східноєвропейський журнал психолінгвістики , 2(2), 151-158. https://eejpl.vnu.edu.ua/index.php/eejpl/article/view/158