Проспект раннього двомовного навчання дітей читанню

Автор(и)

  • Роман Тарабан * Техаський технологічний університет, США
  • Ізабел Меза Техаський технологічний університет, США
  • Оксана Лернатович Університет Піттсбурга, США
  • Сергій Засєкін Волинський національний університет імені Лесі Українки, Україна; Університетський коледж Лондона, Велика Британія
  • Свєта Сарафф Інститут репродуктивності людини в Колкаті, Індія
  • Рамакришна Бісвал Національний технологічний інститут у Руркелі, Індія

DOI:

https://doi.org/10.29038/eejpl.2023.10.1.tar

Ключові слова:

двомовний, декодування, мультимедійний, технологія, викладач, читання, США, Індія, Україна

Анотація

У цій статті ми описуємо концепцію двомовного навчання декодування і запрошуємо до співпраці. Декодування – це вміння застосовувати знання про відповідності між буквами та звуками для вимови слів. Ми використовуємо стандартний фонологічний підхід для раннього навчання, який можна розширити, включивши в нього практику з конструктивними морфемами, такими як префікси та суфікси, а також читання за змістом. Десятиліття досліджень показали, що декодування слів є вузьким місцем у розумінні читання. Якщо діти не розвинуть навички читання зорового сприйняття слів, розуміння текстів буде серйозно ускладнене. Цей підхід спирається на знання дітьми розмовної лексики рідною мовою як на місток до декодування другої мови. Мета полягає в тому, щоб розробити систему навчання, яка спирається на сучасні та майбутні мультимедійні технології, і впровадити цю систему в багатомовних країнах, наприклад, у США, Індії, Україні та інших країнах. За основу автори візьмуть веб-платформу https://ethicalengineer.ttu.edu, розроблену у 2017 році спільно американськими, індійськими та українськими колегами, деякі з яких є співавторами цієї статті, як модель нового веб-сайту для навчання читання. Веб-сайт "Ethical Engineer" демонструє один із механізмів, за допомогою якого викладачі можуть налагоджувати зв'язки у своїй країні та за її межами щодо тем і питань, які становлять спільний інтерес, а також підтримувати співпрацю освітян і розвиток наукових досліджень. Нова модель, сподіваємося, матиме популярність, порівнювану з успіхом "Ethical Engineer". Використання комп'ютерного навчання дає змогу здійснювати емпіричну перевірку методів викладання, тим самим оптимізуючи навчальний процес. Важливо скористатися цією можливістю, аби забезпечити використання найефективніших методів раннього навчання дітей читанню.

* Контактна особа для листування: Роман Тарабан,

orcid32.png  0000-0002-1815-4687 mail_image2.png roman.taraban@ttu.edu

Завантажити

Дані для завантаження поки недоступні.

Посилання

Barshay, J., Flynn, H., Sheasley, C., Richman, T., Bazzaz, D., & Griesbach, R. (2021). America’s reading problem: Scores were dropping even before the pandemic. https://hechingerreport.org/americas-reading-problem-scores-were-dropping-even-before-the-pandemic

Bartkiv, N., & Borodin, K. (2015). Yabluko Intermediate Level. Lviv: Ukrainian Catholic University.

Bhattacharjea, S., Wadhwa, W., & Banerji, R. (2011). Inside primary schools. A study of teaching and learning in rural India. ASER Centre.

Bond, G. L., & Dykstra, R. (1967). The cooperative research program in first-grade reading instruction. Reading Research Quarterly, 2(4), 5-142. https://doi.org/10.2307/746948

Burak, M. (2015). Yabluko Elementary Level. Ukrainian Catholic University.

Calfee, R. (2005). The exploration of English orthography. In T. Trabasso, J. Sabatini, D. W. Massaro, and R. C. Calfee (Eds.), Orthography to pedagogy: Essays in honor of Richard L. Venezky (pp. 1-20). Erlbaum Associates.

Calfee, R. C., Miller, R. G., Norman, K., Wilson, K., & Trainin, G. (2013). Learning to do educational research. In M. A. Constas & R. J. Sternberg (Eds.), Translating theory and research into educational practice (pp. 77-104). Routledge.

Castles, A., Rastle, K., and Nation, K. (2018). Ending the reading wars: Reading acquisition from novice to expert. Psychological Science in the Public Interest, 19, 5–51.

https://doi.org/10.1177/1529100618772271

Chall, J. (1979). The great debate: Ten years later, with a modest proposal for reading stages. In P. A. Weaver & L. B. Resnick (Eds). The theory and practice of early reading: An introduction. Routledge.

Chrabaszcz, A., Anisimova, V., Antropova, J., Bikina, D., Menukhova, A., Mirabo, S., Odnoshivkina, V., Shcherbakova, A., Tikhomirova, A., & Zmiievska, T. (2022). Creating communities of practice for fostering second language learning in people in crisis. East European Journal of Psycholinguistics, 9(2), 11-28. https://doi.org/10.29038/eejpl.2022.9.2.chr

Culatta, B., Reese, M., & Setzer, L. A. (2006). Early literacy instruction in a dual-language (Spanish—English) kindergarten. Communication Disorders Quarterly, 27(2), 67-82. http://dx.doi.org/10.1177/15257401060270020501

Durgunoglu, A. Y., Nagy, W. E., & Hancin-Bhatt, B. J. (1993). Cross-language transfer of phonological awareness. Journal of Educational Psychology, 85, 453–465.

https://doi.org/10.1037/0022-0663.85.3.453

Dzhura, M. (2007). Vyvchaimo Ukrainsku movu [Let’s Learn the Ukrainian Language]. International Institute of Education, Culture and Diaspora Relations of Lviv Polytechnic.

Ehri, L. C. (2005). Learning to read words: Theory, findings, and issues. Scientific Studies of Reading, 9(2), 167-188. http://dx.doi.org/10.1207/s1532799xssr0902_4

Gidikova, B. (2022). UNICEF: Only a third of 10-year-olds globally are estimated to be able to read and understand a simple written story. https://www.unicef.org/bulgaria/en/press-releases/unicef-only-third-10-year-olds-globally-are-estimated-be-able-read-and-understand.

Gidikova, B. (2023). Children from the poorest households benefit the least from nation public education funding – UNICEF. https://www.unicef.org/bulgaria/en/press-releases/children-poorest-households-benefit-least-national-public-education-funding-unicef

Goswami, U., Ziegler, J. C., Dalton, L., & Schneider, W. (2003). Nonword reading across orthographies: How flexible is the choice of reading units? Applied Psycholinguistics, 24(2), 235-247. https://psycnet.apa.org/doi/10.1017/S0142716403000134

Hassanein, E. E., Johnson, E. S., Ibrahim, S., & Alshaboul, Y. (2023). What predicts word reading in Arabic? Frontiers in Psychology, 14. http://dx.doi.org/10.3389/fpsyg.2023.1077643

Henry, M. (2012). Structured word inquiry.

https://www.wordworkskingston.com/WordWorks/Home_files/Handout%20for%20IDA%20fall%202012.pdf

Kudriavtseva, N. (2021) Standard Ukrainian in the multilingual context: Language ideologies and current educational practices. Journal of Multilingual and Multicultural Development, 42(2), 152-164. https://doi.org/10.1080/01434632.2020.1715990

Kulyk, V. 2017. Language attitudes in independent Ukraine: Differentiation and evolution. In M. S. Flier & A. Graziosi (Eds.), The battle for Ukrainian: A comparative perspective (pp. 309–341). Harvard University Press. http://www.jstor.org/stable/44983544

Lukatska, Y. (2022). Peculiarities of teaching Ukrainian as a foreign language in DSAEU. https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/6698

Goswami, U. (1999). Causal connections in beginning reading: The importance of rhyme. Journal of Research in Reading, 22(3), 217-240.

MacLean, M., Bryant, P. E., & Bradley, L. (1987). Rhymes, nursery rhymes and reading in early childhood. Merrill-Palmer Quarterly, 33, 255–282.

Meza, I. (2023, April). The effect of word neighbors in early reading. Second-year presentations. Department of Psychological Sciences, Texas Tech University.

Palinska, O., & Turkevych, O. (2010). Krok-1 (level A1-A2). Ukrainska mova yak inozemna. [Ukrainian as a foreign language]. Artos.

Pavlenko, A. (2011). Language Rights Versus Speaker’s Rights: on the Applicability of Western Language Rights Approaches in Eastern European Contexts. Language Policy, 10(1), 37-58. https://doi.org/10.1007/s10993-011-9194-7.

Perfetti, C. A. (1985). Reading ability. Oxford University Press.

Perfetti, C. A. (2017). The representation problem in reading acquisition. In P. B. Gough, L. C. Ehri, and R. Treiman (Eds.), Reading acquisition (pp. 145-174). Routledge.

Perfetti, C. A., & Dunlap, S. (2008). Learning to read: General principles and writing system variations. In K. Koda and A. M. Zehler (Eds.), Learning to read across languages (pp. 25-50). Routledge.

Perfetti, C. A., & Hart, L. (2002). The lexical quality hypothesis. Precursors of Functional Literacy, 11, 67–86.

Pivtorak, H. (2023). Mova Ukrainska. In I. Dziuba, A. Zhykovkyi et al., (Eds.), Entsyklopedia suchasnoyi Ukrainy [The Ukrainian Language. The Encyclopedia of Modern Ukraine]. Kyiv: Institute of Encyclopedic Research of the National Academy of Sciences of Ukraine. https://esu.com.ua/

Shanahan, T. (2003). Research-based reading instruction: Myths about the National Reading Panel report. The Reading Teacher, 56(7), 646-655.

Snapshot, K. C. D. (2014). Early reading proficiency in the United States. Annie E. Casey Foundation.

Steacy, L. M., Rigobon, V. M., Edwards, A. A., Abes, D. R., Marencin, N. C., Smith, K., et al. (2022). Modeling complex word reading: Examining influences at the level of the word and child on mono-and polymorphemic word reading. Scientific Studies of Reading, 26, 527–544. https://doi.org/10.1080/10888438.2022.2077109

Synchak, O. (2015). Yabluko Advanced Level. Lviv: Ukrainian Catholic University.

Taraban, R., Giussani, A., Marcy, W. M., Terrell, P. A., Saraff, S., & Biswal, R. (2023). Developing globalized petroleum engineers. Proceedings of the 2023 American Society of Engineering Education (ASEE) Annual Conference. Baltimore, MD.

Taraban, R., Marcy, W. M., LaCour, M. S., Prasad S. H. C., Zasiekin, S. (2020). Using the web to develop global ethical engineering students. Advances in Engineering Education, 8(3), 1-21. Retrieved from https://advances.asee.org/using-the-web-to-develop-global-ethical-engineering-students/

Venezky, R. L. (1970). The structure of English orthography (Vol. 82). Walter de Gruyter.

Ziegler, J. C., & Goswami, U. (2005). Reading acquisition, developmental dyslexia, and skilled reading across languages: a psycholinguistic grain size theory. Psychological Bulletin, 131(1), 3.

Sources

ASER Centre. (2019). Annual status of education report (Rural) 2018. ASER Centre.

Ministry of Education (2020). NIPUN Bharat 2020. Government of India. https://NIPUNBharat_web.pdf

National Education Policy (2020).

https://static.pib.gov.in/WriteReadData/userfiles/NEP_Final_English_0.pdf

KIIS (2023a). Level of proficiency in English and other foreign languages in Ukraine: Results of quantitative sociological research conducted in December 2022 - January 2023. International Institute of Sociology. https://www.kiis.com.ua/?lang=ukr&cat=reports&t=10

KIIS (2023b). Attitude towards the teaching of the Russian language in Ukrainian-language schools: The results of a telephone survey conducted on February 14-22, 2023. International Institute of Sociology. https://www.kiis.com.ua/?lang=eng&cat=reports&id=1202&page=1&t=10

Ukrainian Census. (2001). http://2001.ukrcensus.gov.ua/eng/results/general/language/

Ukrainian Center for Educational Quality Assessment (2019). Report on the results of the first cycle of the nationwide monitoring study on the quality of primary education. https://testportal.gov.ua//wpcontent/uploads/2019/03/2018_ZVIT_MDYAPO_CHYTANNYA_Sajt-1.pdf

Ukrainian Center for Educational Quality Assessment (2022). Report on the results of the second cycle of the nationwide external monitoring of the quality of primary education.

https://testportal.gov.ua//wp-content/uploads/2022/08/Velykyj-zvit-CHastyna-I.pdf

Завантаження

Опубліковано

2023-06-29

Номер

Розділ

Том 10 № 1 (2023)

Як цитувати

Taraban, R., Meza, I., Lernatovych, O., Zasiekin, S., Saraff, S., & Biswal, R. (2023). Проспект раннього двомовного навчання дітей читанню. Східноєвропейський журнал психолінгвістики , 10(1), 239-252. https://doi.org/10.29038/eejpl.2023.10.1.tar

Статті цього автора (цих авторів), які найбільше читають

1 2 3 4 5 > >>