Поява й перебіг опанування спеціальних питань йорданськими арабомовними дітьми: лонгітюдне дослідження

Автор(и)

  • Джихад Гамдан Йорданський університет, Йорданія
  • Хаді Гамдан Йорданський університет, Йорданія

DOI:

https://doi.org/10.29038/eejpl.2020.7.2.ham

Ключові слова:

опанування, арабська мова, спеціальні питання, лонгітюдне дослідження

Анотація

Головна мета статті – вивчити виникнення та вікові особливості процесу опанування спеціальних питань двома йорданськими арабомовними дітьми дошкільного віку. Зокрема, автори досліджують (1) як ці діти взаємодіють зі спеціальними питаннями; які питання їм легше зрозуміти, а, отже, якими питаннями їм легше оволодіти і чому, і нарешті (2) які симптоми можна визначити як характеристики внутрішньоетапного розвитку таких питань. Дані цього дослідження є частиною великого корпусу аудіозаписів, зібраного першим співавтором, який є психолінгвістом, а також дідусем дітей, на основі триденних щотижневих сеансів протягом п’ятирічного часу. Записи зроблені в родинному колі під час звичайних занять, переважно після обіду, і переважно у присутності членів родини. Результати дослідження засвідчили, що опанування спеціальних питань – це складний процес, який підтримує загальну інтерпретацію моделі когнітивної зрілості. Далі, висновки показують, що придбання спеціальних питань, що задають конкретні об’єкти / сутності, тобто mi:n ‘хто’, we:n ‘де’ та ʔe:ʃ/ʃu: ‘що’представлені і розвинені у  більш ранньому етапі, ніж ті питання, які задають про абстрактні об'єкти/сутності, тобто le:ʃ ‘чому’, ke:f ‘як’, ɡadde:ʃ/kam ‘скільки’ та wakte:ʃ/ʔe:mta ‘коли’. Однак випробувані не знаходять запитань у кожному з цих двох наборів однаково легкими / складними. Інакше кажучи, у першій категорії mi:n посідає перше місце за шкалою легких / складних, тоді як ʔe:ʃ/ʃu: посідає третє місце. Більше того, порядок здобуття в другій категорії передбачав, що для йорданських арабомовних дітей легше запитувати про причину (le:ʃ-чому), ніж про час (wakte:ʃ-коли), а про кількість (ɡadde:ʃ/kam-скільки) складніше, ніж запитати про спосіб (ke:f-як).Дослідження доводить, що поява спеціальних слів означає не ознаку, а початок накопичувального процесу, який включає безліч симптомів на шляху до оволодніння, подібного до дорослого.

Завантажити

Дані для завантаження поки недоступні.

Біографії авторів

Посилання

Abdo, D., & Abdo, S. (1991). Fi: Lughat At-tifl, Al-Juz’ 1, Al-Mufradat [In child language, part 1, vocabulary]. Amman: Al-Karmel Publishing House.

Abulhaija, L. (1989). The development of negative structures in children: Evidence from Jordanian children. Arab Journal for the Humanities, 9(36), 343-372.

Amayreh, M., & Dyson A. (1998). The acquisition of Arabic consonants. Journal of Speech and Hearing Research, 41(3), 642–653.

Al-Momani, I., & Al-Saidat, E. (2010). The syntax of wh-movement in Jordanian Arabic. European Journal of Scientific Research, 40(4), 609-628. Retrieved from: http://www.eurojournals.com/ejsr.htm

Bloom, L., Markin, S., & Wooten, J. (1982). Wh-questions: linguistic factors that contribute to the sequence of acquisition. Child Development, 53(4), 1084-1092.

Cairns, H., & Hsu, J. (1978). Who, why, when and how: a developmental study. Journal of Child Language, 5(3), 477-488.

Ervin-Tripp, S. M. (1970). Discourse agreement: How children answer questions. In J. R. Hayes (ed.) Cognition and the development of language (79-107). Wiley: New York.

Ghodayyah, I. (2019). The acquisition of noun plurals in Jordanian Arabic. (Unpublished MA thesis). the University of Jordan, Amman, Jordan.

Hamdan, J. & Amayreh, M. (2007). Consonant profile of Arabic-speaking school-age children in Jordan. Folia Phoniatica et Logopaedica, 59, 5-64. https://doi.org/10.1159/000098338

Kalaldeh, R. (2018). Acoustic analysis of Modern Standard Arabic vowels by Jordanian speakers. International Journal of Arabic-English Studies, 18, 23-48.

Li, H., Tse, S., Wong, J., Wong, E., & Leung, S. (2013). The development of interrogative forms and functions in early childhood Cantonese. First Language, 33(2), 168-181. https://doi.org/10.1177%2F0142723713479422

Radford, A. (1990). Syntactic theory and the acquisition of English syntax. Basil Blackwell: Cambridge, Massachusetts.

Ravid, D., & Farah, R. (1999). Learning about early noun plurals in Palestinian Arabic. First Language, 19(56), 182-206. https://doi.org/10.1177%2F014272379901905603

Stromswold, K. (1995). The acquisition of subject and object wh-questions. Language Acquisition, 4(1/2), 5-18. https://doi.org/10.1080/10489223.1995.9671658

Завантаження

Опубліковано

2020-12-28

Номер

Розділ

Том 7 № 2 (2020)

Як цитувати

Hamdan, J. ., & Hamdan, H. . (2020). Поява й перебіг опанування спеціальних питань йорданськими арабомовними дітьми: лонгітюдне дослідження. Східноєвропейський журнал психолінгвістики , 7(2), 28-55. https://doi.org/10.29038/eejpl.2020.7.2.ham