Академічна прокрастинація в іноземних студентів бакалаврату в умовах лінгвокультурної інтеграції

Автор(и)

  • Олена Журавльова Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки, Україна
  • Лариса Засєкіна Anglia Ruskin University, UK
  • Олександр Журавльов Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки, Україна

DOI:

https://doi.org/10.29038/eejpl.2019.6.1.zhu

Ключові слова:

прокрастинація, акультураційний стрес, мовна адаптація, мовна тривожність, іноземні студенти.

Анотація

У статті обґрунтовано актуальність вивчення чинників акультурації та мовної адаптації у контексті дослідження специфіки прояву прокрастинації іноземними студентами. Висвітлено особливості операціоналізації вказаних понять у сучасній науковій літературі. Вибірку дослідження склали іноземні студенти (n=41), які навчаються за освітнім рівнем «бакалавр» у двох вищих навчальних закладах України. Результати кореляційного аналізу свідчать про позитивний взаємозв’язок прокрастинації із загальним рівнем прояву стресу акультурації (r = 0.43, p<0,01), а також такими його аспектами як акультураційний страх (r = 0.46, p<0,01), сприйнята дискримінація (r = 0.37, p<0,05), почуття провини (r = 0.31, p<0,05). Вагоме значення аспектів мовної інтеграції у контексті вивчення тематики прокрастинації підтверджено зафіксованими прямими значущими кореляційними зв’язками із загальною шкалою мовної тривожності (r = 0.59, p<0,001), страхом негативної оцінки (r = 0.62, p<0,001), страхом спілкування (r = 0.62, p<0,001) та складання іспитів (r = 0.47, p<0,01).

Література

References

  • Грабчак О. Особливості академічної прокрастинації студентів-першокурсників// Педагогіка і психологія професійної освіти. 2016. № 4. С. 210-218
  • Колтунович Т.А., Поліщук О. М. Прокрастинація – конфлікт між «важливим» і «приємним»// Young Scientist. 2017. Вип. 5, № 45. С. 211-218.
  • Ряднова В. В., Безега Н. М., Безкоровайна І. М., Воскресенська Л. К., Пера-Васильченко А. В. Психологічні особливості процесу адаптації й організації навчання студентів-іноземців// Актуальні питання медичної (фармацевтичної) освіти іноземних громадян: проблеми та перспективи. Збірник наукових статей. 2018. С. 74-76.
  • Balkis, M., Duru, E. (2019). Procrastination and Rational/Irrational Beliefs: A Moderated Mediation Model. Journal of Rational-Emotive & Cognitive-Behavior Therapy. doi:10.1007/s10942-019-00314-6
  • Berry, J. W. (2005). Acculturation: Living successfully in two cultures. International Journal of Intercultural Relations, 29(6), 697-712. http://dx.doi.org/10.1016/j.ijintrel.2005.07.013
  • Chowdhury, S.F., Pychyl, T.A. (2018). A critique of the construct validity of active procrastination. Personality and Individual Differences120, 7-12. DOI: https://doi.org/ 10.1016/j.paid.2017.08.016.
  • DuBow, F. McCabe, E., Kaplan, G. (1979). Reactions to Crime: A Critical Review of the Literature, Unpublished report. Center for Urban Affairs, Northwestern University, Evanston, IL.
  • Ferrari J.R., Crum K.P., Pardo M.A. (2018), Decisional procrastination: Assessing characte­rological and contextual variables around indecision. Current Psychology, 37(2), doi: 10.1007/s12144-017-9681-x.
  • Ferrari, J. R., Johnson, J. L., McCown, W. G. (1995). The Plenum series in social/clinical psychology. Procrastination and task avoidance: Theory, research, and treatment. N.Y.: Plenum Press. doi: 10.1007/978-1-4899-0227-6
  • Ferrari, J. R., O'Callaghan, J., Newbegin, I. (2005). Prevalence of Procrastination in the United States, United Kingdom, and Australia: arousal and avoidance delays among adults. North American Journal of Psychology, 7(1), 1-6.
  • Gamst-Klaussen, T., Steel, P., Svartdal, F. (2019). Procrastination and personal finances: Exploring the roles of planning and financial self-efficacy. Frontiers in Psychology, 10, 1-10. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2019.00775
  • Goldin, C., Katz, L. F., Kuziemko, I. (2006), The homecoming of American college women: The reversal of the college gender gap. The Journal of Economic Perspectives20(4), 133-157.
  • Haghbin, M. (2015). Conceptualization and operationalization of delay: Development and validation of the multifaceted measure of academic procrastination and the delay questionnaire. (Unpublished Ph.D. thesis). Carleton University, Ottowa, Canada.
  • Hashemi, M., Abbasi, M. (2013). The role of the teacher in alleviating anxiety in language classes. International Journal of Applied and Basic Sciences4(3), 640-646.
  • Horwitz, E. K., Horwitz, M.B., Cope, J. (1986). Foreign language classroom anxiety. The Modern Language Journal70(2), 125-132.
  • Klingsieck, K. B. (2013). Procrastination: When good things don’t come to those who wait. European Psychologist, 18(1), 24-34. doi: 10.1027/1016-9040/a000138
  • Kornienko, A. A., Shamrova, D. P., Kvesko, S. B., Kornienko, A. A., Nikitina, Y. A., Chaplinskaya, Y. I. (2016). Adaptation Problems Experienced by International Students in Aspect of Quality Management. The European Proceedings of Social & Behavioral Sciences48, 358-361 doi: 10.15405/epsbs.2017.01.48
  • Kráľová, Z., Sorádová D. (2015). Foreign Language Learning Anxiety. In: Teaching Foreign Languages in Inclusive Education: (A teacher-trainee´s handbook), Nitra: Constantine the Philosopher University. doi: 10.17846/SEN.2015.91-100
  • Lee, S. (2008). Relationship between selected predictors and adjustment/acculturation stress among East Asian international students. (Doctoral dissertation). University of Kentucky, Lexington.
  • Lindblom-Ylänne, S., Saariaho, E., Inkinen, M., Haarala-Muhonen. A., Hailikari., T (2015). Academic procrastinators, strategic delayers and something betwixt and between: An interview study. Frontline Learning Research3(2), 47-62.
  • Markiewicz, K. (2018). Prokrastynacja i prokrastynatorzy. Definicja, etiologia, epidemiologia i terapia. Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska31(3), 195-213.
  • Markiewicz, K., Dziewulska, P. (2018). Procrastination Predictors and moderating effect of personality traits. Polskie Forum Psychologiczne23(3), 593-609 doi: 10.14656/ PFP20180308
  • Pychyl, T.A., Sirois, F. M. (2016). Procrastination, emotion regulation, and well-being. In: Procrastination, Health, and Well-Being, (pp. 163-188). Academic Press,
  • Rorer, L. G. (1983). “Deep” RET: A reformulation of some psychodynamic explanations of procrastination. Cognitive Therapy and Research, 7, l-10.
  • Russell, J., Rosenthal, D., Thomson, G. (2010). The international student experience: Three styles of adaptation. Higher Education60, 235-249
  • Sandhu, D. S., Asrabadi, B. R. (1994). Development of an acculturative stress scale for international students: Preliminary findings. Psychological Reports, 75(1,2), 435-448. doi: 10.2466/pr0.1994.75.1.435
  • Schouwenburg, H. C., Lay, C. H., Pychyl, T. A., Ferrari, J. R. (Eds.). (2004). Counseling the Procrastinator in Academic Settings. Washington, DC: American Psychological Association. doi: 10.1037/10808-000
  • Sirois, F.M., Pychyl, T.A. (2013). Procrastination and the Priority of Short-Term Mood Regulation: Consequences for Future Self. Social and Personality Psychology Compass7(2), 115-127.
  • Steel, P. (2007). The nature of procrastination: a meta-analytic and theoretical review of quintessential selfregulatory failure. Psychological Bulletin133, 65–94. doi: 10.1037/0033-2909.133.1.65
  • Steel, P., Ferrari, J. (2013). Sex, education and procrastination: An epidemiological study of procrastinators’ characteristics from a global sample. European Journal of Personality27(1), 51-58. doi: 10.1002/per.1851.
  • Tibbett, T. P., Ferrari, J. R. (2015). The portrait of the procrastinator: Risk factors and results of an indecisive personality. Personality and Individual Differences82, 175–184
  • Van Eerde, W., Klingsieck, K. B. (2018). Overcoming procrastination? A meta-analysis of intervention studies. Educational Research Review25, 73-85.
  • Zhanibek, A. (2001). The relationship between language anxiety and students’ participation in foreign language classes. (Master thesis). Bilkent University, Ankara.

References (translated and transliterated)

  • Hrabchak, O. (2016). Osoblyvosti akademichnoji prokrastynaciji studentiv-pershokursnykiv [Academic procrastination features in first-year students]Pedaghohika i Psykholohiya Profesiynoyi Osvity, 4, 210-218
  • Koltunovych, T.A., Polishhuk, O.M (2017). Prokrastynacija – konflikt mizh “vazhlyvym” i “pryjemnym” [Procrustination - the conflict between “important” and “pleasant”]. Young Scientist, 5 (45), 211-218.
  • Riadnova, V.V., Bezeha, N.M., Bezkorovaina, I.M., Voskresens’ka, L.K., Pera-Vasylchenko, A.V. (2018). Psykhologhichni osoblyvosti procesu adaptaciyi i orghanizaciyi navchannia studentiv-inozemtsiv [Psychological features of the process of adaptation and organization of international students’ training]. Issues of Medical (Pharmaceutical) Education of International Citizens: Problems and Prospects. Book of abstracts (74-76). Poltava, Ukraine.
  • Balkis, M., Duru, E. (2019). Procrastination and Rational/Irrational Beliefs: A Moderated Mediation Model. Journal of Rational-Emotive & Cognitive-Behavior Therapy. doi:10.1007/s10942-019-00314-6
  • Berry, J. W. (2005). Acculturation: Living successfully in two cultures. International Journal of Intercultural Relations, 29(6), 697-712. http://dx.doi.org/10.1016/j.ijintrel.2005.07.013
  • Chowdhury, S.F., Pychyl, T.A. (2018). A critique of the construct validity of active procrastination. Personality and Individual Differences120, 7-12. DOI: https://doi.org/ 10.1016/j.paid.2017.08.016.
  • DuBow, F. McCabe, E., Kaplan, G. (1979). Reactions to Crime: A Critical Review of the Literature, Unpublished report. Center for Urban Affairs, Northwestern University, Evanston, IL.
  • Ferrari J.R., Crum K.P., Pardo M.A. (2018), Decisional procrastination: Assessing characte­rological and contextual variables around indecision. Current Psychology, 37(2), doi: 10.1007/s12144-017-9681-x.
  • Ferrari, J. R., Johnson, J. L., McCown, W. G. (1995). The Plenum series in social/clinical psychology. Procrastination and task avoidance: Theory, research, and treatment. N.Y.: Plenum Press. doi: 10.1007/978-1-4899-0227-6
  • Ferrari, J. R., O'Callaghan, J., Newbegin, I. (2005). Prevalence of Procrastination in the United States, United Kingdom, and Australia: arousal and avoidance delays among adults. North American Journal of Psychology, 7(1), 1-6.
  • Gamst-Klaussen, T., Steel, P., Svartdal, F. (2019). Procrastination and personal finances: Exploring the roles of planning and financial self-efficacy. Frontiers in Psychology, 10, 1-10. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2019.00775
  • Goldin, C., Katz, L. F., Kuziemko, I. (2006), The homecoming of American college women: The reversal of the college gender gap. The Journal of Economic Perspectives20(4), 133-157.
  • Haghbin, M. (2015). Conceptualization and operationalization of delay: Development and validation of the multifaceted measure of academic procrastination and the delay questionnaire. (Unpublished Ph.D. thesis). Carleton University, Ottowa, Canada.
  • Hashemi, M., Abbasi, M. (2013). The role of the teacher in alleviating anxiety in language classes. International Journal of Applied and Basic Sciences4(3), 640-646.
  • Horwitz, E. K., Horwitz, M.B., Cope, J. (1986). Foreign language classroom anxiety. The Modern Language Journal70(2), 125-132.
  • Klingsieck, K. B. (2013). Procrastination: When good things don’t come to those who wait. European Psychologist, 18(1), 24-34. doi: 10.1027/1016-9040/a000138
  • Kornienko, A. A., Shamrova, D. P., Kvesko, S. B., Kornienko, A. A., Nikitina, Y. A., Chaplinskaya, Y. I. (2016). Adaptation Problems Experienced by International Students in Aspect of Quality Management. The European Proceedings of Social & Behavioral Sciences48, 358-361 doi: 10.15405/epsbs.2017.01.48
  • Kráľová, Z., Sorádová D. (2015). Foreign Language Learning Anxiety. In: Teaching Foreign Languages in Inclusive Education: (A teacher-trainee´s handbook), Nitra: Constantine the Philosopher University. doi: 10.17846/SEN.2015.91-100
  • Lee, S. (2008). Relationship between selected predictors and adjustment/acculturation stress among East Asian international students. (Doctoral dissertation). University of Kentucky, Lexington.
  • Lindblom-Ylänne, S., Saariaho, E., Inkinen, M., Haarala-Muhonen. A., Hailikari., T (2015). Academic procrastinators, strategic delayers and something betwixt and between: An interview study. Frontline Learning Research3(2), 47-62.
  • Markiewicz, K. (2018). Prokrastynacja i prokrastynatorzy. Definicja, etiologia, epidemiologia i terapia. Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska31(3), 195-213.
  • Markiewicz, K., Dziewulska, P. (2018). Procrastination Predictors and moderating effect of personality traits. Polskie Forum Psychologiczne23(3), 593-609 doi: 10.14656/ PFP20180308
  • Pychyl, T.A., Sirois, F. M. (2016). Procrastination, emotion regulation, and well-being. In: Procrastination, Health, and Well-Being, (pp. 163-188). Academic Press,
  • Rorer, L. G. (1983). “Deep” RET: A reformulation of some psychodynamic explanations of procrastination. Cognitive Therapy and Research, 7, l-10.
  • Russell, J., Rosenthal, D., Thomson, G. (2010). The international student experience: Three styles of adaptation. Higher Education60, 235-249
  • Sandhu, D. S., Asrabadi, B. R. (1994). Development of an acculturative stress scale for international students: Preliminary findings. Psychological Reports, 75(1,2), 435-448. doi: 10.2466/pr0.1994.75.1.435
  • Schouwenburg, H. C., Lay, C. H., Pychyl, T. A., Ferrari, J. R. (Eds.). (2004). Counseling the Procrastinator in Academic Settings. Washington, DC: American Psychological Association. doi: 10.1037/10808-000
  • Sirois, F.M., Pychyl, T.A. (2013). Procrastination and the Priority of Short-Term Mood Regulation: Consequences for Future Self. Social and Personality Psychology Compass7(2), 115-127.
  • Steel, P. (2007). The nature of procrastination: a meta-analytic and theoretical review of quintessential selfregulatory failure. Psychological Bulletin133, 65–94. doi: 10.1037/0033-2909.133.1.65
  • Steel, P., Ferrari, J. (2013). Sex, education and procrastination: An epidemiological study of procrastinators’ characteristics from a global sample. European Journal of Personality27(1), 51-58. doi: 10.1002/per.1851.
  • Tibbett, T. P., Ferrari, J. R. (2015). The portrait of the procrastinator: Risk factors and results of an indecisive personality. Personality and Individual Differences82, 175–184
  • Van Eerde, W., Klingsieck, K. B. (2018). Overcoming procrastination? A meta-analysis of intervention studies. Educational Research Review25, 73-85.
  • Zhanibek, A. (2001). The relationship between language anxiety and students’ participation in foreign language classes. (Master thesis). Bilkent University, Ankara.

Завантажити

Дані для завантаження поки недоступні.

Біографії авторів

Завантаження

Опубліковано

2019-06-30

Номер

Розділ

Том 6, №1, 2019

Як цитувати

Журавльова, О., Засєкіна, Л., & Журавльов, О. (2019). Академічна прокрастинація в іноземних студентів бакалаврату в умовах лінгвокультурної інтеграції . Східноєвропейський журнал психолінгвістики , 6(1), 82-93. https://doi.org/10.29038/eejpl.2019.6.1.zhu

Статті цього автора (цих авторів), які найбільше читають