Опанування граматичних категорій турецької мови у контексті двомовності

Автор(и)

  • Кючуков Хрісто University of Silesia in Katowice, Poland

DOI:

https://doi.org/10.29038/eejpl.2019.6.1.kyu

Ключові слова:

турецька, рідна мова, двомовність, Болгарія.

Анотація

У поданій статті представлено результати проведеного дослідження, що присвячене опануванню граматичних категорій турецької мови учнями першого класу турецької мовної меншини в болгарській початковій школі. В цьому тестуванні взяли участь дві групи дітей, які спілкуються турецькою: етнічні турки та етнічні роми. Роми, котрі стали учасниками дослідження, є мусульманами та розмовляють турецькою. Обидві протестовані групи говорять на північно-східній різноманітності турецької мови, якою розмовляють на околицях м. Варна, Болгарія. Автор досліджує лексичний запас, синтаксичну складність та наративні знання дітей і робить припущення, що низькі результати під час тестування рідної мови можуть стати причиною труднощів при освоєнні другої мови болгарської. Автор пов’язує результати знань рідної мови у дітей з теорією взаємозалежності мови Кумінса (1991), згідно якої рівень володіння рідною мовою є предиктором вивчення другої мови.

References
  • Aarssen, J. (1994) Acquisition of discourse anaphora in Turkish children’s narratives. VII International Conference of Turkish Linguistics. Mainz.
  • Akıncı, M. (2016) From emergent bilingualism to biliteracy competences of French-Turkish bilingual children and teenagers in France. The Future of Multilingualism in the German Educational System, Berlin, March 3-4.
  • Aksu-Koç and Slobin (1985) Acquisition of Turkish. In: The Crosslinguistic Study of Language Acquisition: Vol. 1. The Data, (pp. 839-878). D. I. Slobin (Ed.). Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum Associates
  • Aksu- Koç, A. (1994) Development of linguistic forms: Turkish. In: Relating Events in Narrative: A Crosslinguistic Developmental Study. R. Berman and D. Slobin, (Eds.). Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Boeschoten, H. (1990) Acquisition of Turkish by immigrant children: a multiple case study of Turkish children in the Netherlands aged 4 to 6. Tilburg: Tilburg University Press.
  • Boeschoten, H. & Verhoeven, L. (1987). Turkish language development of Turkish children in the Netherlands. Proceedings of the Conference on Turkish Linguistics, A. Aksu-Koç & E. Erguvanli-Taylan (Eds.), Istanbul, 1984. Boaziçi University Press, (269-280).
  • Cummins, J. (1991). Interdependence of first- and second-language proficiency in bilingual children. In: Language Processing in Bilingual Children. (pp. 70-89). E. Bialystock (Ed.), Cambridge: Cambridge University Press.
  • http://dx.doi.org/10.1017/CBO9780511620652.006
  • Küntay, A. (1997) Extended Discourse Skills of Turkish Preschool Children Across Shifting Con­texts. Unpublished Ph. D. dissertation, Berkeley.
  • Kyuchukov, H. (2000) Introducing referents in Turkish children's narratives. Psychology of Language and Communication, 4(1), 65-74.
  • Kyuchukov, H. (2007) Turkish and Roma Children Learning Bulgarian. Veliko Tarnovo: Faber.
  • Kyuchukov, H. (2019) Za Mefkure Mollova i neyniyat prinos za izsledvane na turskite dialekti v Bulgaria. [About Mefkure Mollova and her commitment for researching the Turkish dialects in Bulgaria]. Veliko Tarnovo: Faber
  • Luria, A. R. and Yudevich, F. Ia. (1959) Speech and the Development of Mental Processes in the Child. London: Strapless Press.
  • Pfaff, C. (1993) Turkish language development in Germany. In: Immigrant Languages in Europe, G. Extra and L. Verhoeven (Eds) Clevedon: Multilingual Matters.
  • Verhallen, M. and Schoenen, R. (1993) Lexical knowledge of monolingual and bilingual children. Applied Linguistics, 14, 344-363.
  • Verhoeven, L. (1993) Acquisition of narrative skills in a bilingual context. In: Current Issues in European Second Language Acquisition Research. V. Ketteman and W. Wieden, (Eds). Tübingen: Max Niemeyer.

Завантажити

Дані для завантаження поки недоступні.

Біографія автора

Завантаження

Опубліковано

2019-06-30

Номер

Розділ

Том 6, №1, 2019

Як цитувати

Кючуков, Х. (2019). Опанування граматичних категорій турецької мови у контексті двомовності. Східноєвропейський журнал психолінгвістики , 6(1), 32-46. https://doi.org/10.29038/eejpl.2019.6.1.kyu

Статті цього автора (цих авторів), які найбільше читають