Проблема вираження авторської свідомості у сучасній театральній публіцистиці України: психолінгвістичний аспект

Автор(и)

  • Валентина Галацька

Ключові слова:

образ автора, суб’єктні, позасуб’єктні форми вираження авторської свідомості, жанр, стиль, психолінгвістичний аспект.

Анотація

У статті порушується питання про реалізацію комунікативного акту (театральна дійсність–журналіст–читач) через форми вираження авторської свідомості, які продукуються в журнальній театральній критиці незалежної України. Переконливий естетично-комунікативний ефект здійснюється за допомогою специфічних психолінгвістичних засобів, що створює продуктивну форму міжкультурного діалогу. На сторінках спеціалізованих українських часописів сьогодні медійний аспект театрального мистецтва представлений в активних позасуб’єктних формах вираження авторської свідомості, що виявляється в інформаційних (замітка, інтерв’юдіалог, інтерв’ю-замальовка) та аналітичних (рецензія) журналістських жанрах, стильових особливостях матеріалів. Формально-суб’єктна організація журнальної театральної критики характеризується метафоричністю образного бачення театрального буття, діалектичністю викладу матеріалу. Суб’єктна організація творів сучасної театральної публіцистики України позиціонується у жанрах інтерв’ю і декодує основоположні поняття системи К. Станіславського в психолінгвістичні дефініції «мотиву», мети, сценарію діяльності».Дослідження форм вираження авторської свідомості в журнальній театральній критиці сучасної України є перспективним з огляду на продуктивність міждисциплінарного підходу до її вивчення, а також недостатню
розробку питання теорії художньої соціальної комунікації. 

Література

References

  • Аristotel. (1967). Poetica [Poetics]. Kyiv: Mystetstvo.
  • Balme К. (2008). Vstup dо Teаtrоznаvstvа [An Introduction to Theatrical Studies]. Lviv :
    LVNTL-Кlаssiка.
  • Bаkhtin, M. (1986). Estetika Slovesnogo Tvorchestva [The Asthetics of Theatrical
    Creativeness]. Мoscow: Iskusstvo.
  • Voroshilov, V. (2001). Zurnalistika [Journalism]. S.-Petersburg: Mikhaylov Publishers.
  • Dоlеnkо, V. (2009). Gоlоs Еdіth Pіаf [Voice of Edith Piaf]. Кіno–Tеаtr, 1, 7.
  • Кlеkоvkіn, О. (2002). Sакrаlnuy tеаtr: Gеnеzа. Fоrmy. Pоеtikа [Sacred Theatre: Genesis.
    Forms. Poetics]. Кyiv: Kyiv State Institute of Theatrical Art.
  • Коrmаn, B. (1974). Literaturovedcheskye terminy po probleme avtora [Literary Studies Terms
    on Author Problem]. Izhevsk: Udmurtia Univ.
  • Kotte, A. (1995). Theater der Region – Theater Europas. Basel: Kongress der Gesellschaft fur
    Theaterwissenschaft.
  • Кurbаs, L. (2001). Phіlosоphia teatry [The Philosophy of Theatre]. Кyiv: Оsnоvy.
  • Lеоntyev, А. (2003). Оsnоvy Psikholingvistiki [The Foundations of Psycholinguistics].
    Мoscow: Smysl.
  • Pеlаgеsha, N. (2008). Uкrаinа у Smyslоvykh Viynakh Postmodernismu [Ukraine in Semantic
    Wars od Postmodernism]. Кyiv: Natsionalnyi. Institut Strategichnykh Doslidzhen.
  • Pelypenko, А, Yakovenko, I. (1998). Кulturа Kаk Systema: Strukturnаya Mоrphоlоgiya
    Kultury [Culture as System: Structural Morphology of Culture]. Мoscow: Yazyki Russkoy Kultury.
  •  

Завантажити

Дані для завантаження поки недоступні.

Біографія автора

Завантаження

Опубліковано

2014-12-09

Номер

Розділ

Том 1, №1, 2014

Як цитувати

Галацька, В. (2014). Проблема вираження авторської свідомості у сучасній театральній публіцистиці України: психолінгвістичний аспект. Східноєвропейський журнал психолінгвістики , 1(1), 32-41. https://eejpl.vnu.edu.ua/index.php/eejpl/article/view/207