Проблема вираження авторської свідомості у сучасній театральній публіцистиці України: психолінгвістичний аспект
Ключові слова:
образ автора, суб’єктні, позасуб’єктні форми вираження авторської свідомості, жанр, стиль, психолінгвістичний аспект.Анотація
У статті порушується питання про реалізацію комунікативного акту (театральна дійсність–журналіст–читач) через форми вираження авторської свідомості, які продукуються в журнальній театральній критиці незалежної України. Переконливий естетично-комунікативний ефект здійснюється за допомогою специфічних психолінгвістичних засобів, що створює продуктивну форму міжкультурного діалогу. На сторінках спеціалізованих українських часописів сьогодні медійний аспект театрального мистецтва представлений в активних позасуб’єктних формах вираження авторської свідомості, що виявляється в інформаційних (замітка, інтерв’юдіалог, інтерв’ю-замальовка) та аналітичних (рецензія) журналістських жанрах, стильових особливостях матеріалів. Формально-суб’єктна організація журнальної театральної критики характеризується метафоричністю образного бачення театрального буття, діалектичністю викладу матеріалу. Суб’єктна організація творів сучасної театральної публіцистики України позиціонується у жанрах інтерв’ю і декодує основоположні поняття системи К. Станіславського в психолінгвістичні дефініції «мотиву», мети, сценарію діяльності».Дослідження форм вираження авторської свідомості в журнальній театральній критиці сучасної України є перспективним з огляду на продуктивність міждисциплінарного підходу до її вивчення, а також недостатню
розробку питання теорії художньої соціальної комунікації.
Література
References
- Аristotel. (1967). Poetica [Poetics]. Kyiv: Mystetstvo.
- Balme К. (2008). Vstup dо Teаtrоznаvstvа [An Introduction to Theatrical Studies]. Lviv :
LVNTL-Кlаssiка. - Bаkhtin, M. (1986). Estetika Slovesnogo Tvorchestva [The Asthetics of Theatrical
Creativeness]. Мoscow: Iskusstvo. - Voroshilov, V. (2001). Zurnalistika [Journalism]. S.-Petersburg: Mikhaylov Publishers.
- Dоlеnkо, V. (2009). Gоlоs Еdіth Pіаf [Voice of Edith Piaf]. Кіno–Tеаtr, 1, 7.
- Кlеkоvkіn, О. (2002). Sакrаlnuy tеаtr: Gеnеzа. Fоrmy. Pоеtikа [Sacred Theatre: Genesis.
Forms. Poetics]. Кyiv: Kyiv State Institute of Theatrical Art. - Коrmаn, B. (1974). Literaturovedcheskye terminy po probleme avtora [Literary Studies Terms
on Author Problem]. Izhevsk: Udmurtia Univ. - Kotte, A. (1995). Theater der Region – Theater Europas. Basel: Kongress der Gesellschaft fur
Theaterwissenschaft. - Кurbаs, L. (2001). Phіlosоphia teatry [The Philosophy of Theatre]. Кyiv: Оsnоvy.
- Lеоntyev, А. (2003). Оsnоvy Psikholingvistiki [The Foundations of Psycholinguistics].
Мoscow: Smysl. - Pеlаgеsha, N. (2008). Uкrаinа у Smyslоvykh Viynakh Postmodernismu [Ukraine in Semantic
Wars od Postmodernism]. Кyiv: Natsionalnyi. Institut Strategichnykh Doslidzhen. - Pelypenko, А, Yakovenko, I. (1998). Кulturа Kаk Systema: Strukturnаya Mоrphоlоgiya
Kultury [Culture as System: Structural Morphology of Culture]. Мoscow: Yazyki Russkoy Kultury.