Контент-аналіз як засіб дослідження структурно-змістових особливостей організаційної ідентичності особистості

Автор(и)

  • Олена Фролова Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки, Україна

Ключові слова:

організаційна ідентичність, контент-аналіз, проективна методика.

Анотація

У статті обґрунтовано необхідність та актуальність вивчення властивостей феномену організаційної ідентичності як одного з ключових факторів оптимізації взаємодії в системі «працівник-організація». Запропоновано визначення досліджуваного конструкту як результату когнітивно-емоційного процесу усвідомлення себе представником певної організації, що виражається не лише через екстралінгвальні фактори, а й мову суб’єкта. З огляду на це обґрунтовано доцільність та ефективність використання прикладного психолінгвістичного інструментарію, зокрема, контент-аналізу та проективних методик для вивчення окресленої проблематики. На основі емпіричних даних установлено структурно-змістові особливості досліджуваного конструкту. Так, складниками когнітивнорефлексивного виміру організаційної ідентичності визначено інтегровану систему знань про себе як працівника установи (Я-образ), про організацію (образ організації) й особливості організаційного колективу. До елементів афективно-мотиваційного компоненту віднесено низку емоцій, що виникають у результаті задоволення в межах установи мотиваційних потреб. Серед них емоції, викликані задоволенням потреб у самоствердженні та визнанні (глоричні); емоції, детерміновані мірою задоволення базових потреб у безпеці та причетності (архетипові); емоції, зумовлені реалізацією потреби в міжособистісному й діловому спілкуванні (комунікативні). Особливості змістового навантаження конативно-нормативного компонента ідентичності працівника визначаються двома індикаторами: мірою інтеріоризації працівником цілей і цінностей установи (механізми організаційної саморегуляції) та виявленням форм поведінки, спрямованих на досягнення цілей і підтримку цінностей організації (реальна активність суб’єкта).

Література

References

  • Anastazi, A., Urbina, S. (2002). Psihologicheskoe Testirovanie [Psychological Testing].
    S.-Petersburg: Piter.
  • Belyauskayte, R. (1994). Risunochnyie proby kak sredstvo diagnostiki razvitiya rebenka
    [Drawing as a Means of Child’s Development]. Detskiy Prakticheskiy Psiholog, 30–34.
  • Burlachuk, L. (2007). Psihodiagnostika [Psychodiagnostics]. S.-Petersburg: Piter.
  • Zasiekina, L. (2008). Fenomen tolerantnosti kriz prizmu etnichnogo diskursu
    [Phenomenon of tolerance through ethnic discourse]. Psykholohichni Perspektyvy, 11, 99 – 108.

Завантажити

Дані для завантаження поки недоступні.

Біографія автора

  • Олена Фролова , Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки, Україна

Завантаження

Опубліковано

2015-05-01

Номер

Розділ

Том 2, №2, 2015

Як цитувати

Фролова , О. . (2015). Контент-аналіз як засіб дослідження структурно-змістових особливостей організаційної ідентичності особистості. Східноєвропейський журнал психолінгвістики , 2(2), 64-71. https://eejpl.vnu.edu.ua/index.php/eejpl/article/view/147