Короткотривала пам’ять і знання Мови 1 та Мови 2 ромськими дітьми на Кіпрі
DOI:
https://doi.org/10.29038/eejpl.2024.11.1.kyuКлючові слова:
короткотривала пам'ять, двомовність, турецька мова, ромська мова, гурбети, вивчення мови, теорія здатності до перероблення, КіпрАнотація
Дослідження короткотривалої пам'яті та вивчення мови, проведене серед ромських дітей молодшого шкільного віку на Кіпрі, мало на меті визначити, як діти, які ростуть в економічно неблагополучних сім'ях, вивчають свою рідну мову (М1) турецьку та другу мову (М2) кіпрську грецьку. Дві групи дітей (20 дітей у віці 8 років і 20 дітей у віці 10 років), загалом 40 осіб, були протестовані за допомогою тесту на короткотривалу пам'ять за картинками, тесту на словниковий запас Пібоді, тесту на повторення речень і тесту на повторення чисел. Дослідження має на меті відповісти на запитання: «Як тест на короткотривалу пам'ять допомагає ромським дітям виконувати тести на рівнях М1 та М2?» Результати дослідження було піддано статистичному аналізу за допомогою SPSS та ANOVA і виявили кореляції між незалежними факторами вікової групи, статі та мови, якою проводилося тестування. Результат засвідчив, що діти набагато краще виконували тести рідною мовою (М1). Вони потребують допомоги у вивченні деяких граматичних категорій з грецької мови. Проаналізовано теорію здатності до перероблення Пінеманна (Pienemann, 1998). Згідно з цією теорією, продукування мовних структур можливе без будь-якої свідомої чи несвідомої уваги, оскільки локусом уваги є короткочасна пам'ять. Аби діти досягли необхідного академічного рівня з грецької мови, вчителям, які працюють з ромськими дітьми, слід пройти підготовку задля розвитку двомовності у дітей, які зростають у багатомовному середовищі, такому, яким, наприклад, є кіпрська спільнота.
Декларація щодо конфлікту інтересів
Автори повідомили про відсутність потенційного конфлікту інтересів.
* Контактна особа для листування:
Хрісто Кючуков
0000-0002-1965-8908hristo.kyuchukov@us.edu.pl
Завантажити
Посилання
Baddeley, A. (2017). Modularity, working memory and language acquisition. Second Language Research, 33(3), 299-311.
Cummins, J. (2005). A proposal for action: Strategies for recognising heritage language competence as a learning resource within the mainstream classroom. Modern Language Journal, 89, 585–592.
Cummins, J. (2007). Pedagogies for the poor? Realigning reading instruction for low-income students with scientifically based reading research. Educational Researcher, 36(9), 564–572. https://doi.org/10.3102/0013189X07313156.
Jones, G. & Macken, B. (2018). Long-term associative learning predicts verbal short-term memory performance. Memory & Cognition, 46, 216-229 . https://doi.org/10.3758/s13421-017-0759-3
Juffs, A. (2006). Working memory, second language acquisition and low-educated second language and literacy learners. In: Van de Craats, I., Kurvers, J., & Young-Scholten, M., (Eds.) Low-educated second language and literacy acquisition (LESLLA): Proceedings of the inaugural symposium. Tilburg University.
Kandylaki, A. & Kallinikaki, T. (2018). Critical, anti-oppressive and human rights social work in the ‘rough pathways’ of the Muslim Roma neighbourhoods in Thrace: Towards inclusion in education. The British Journal of Social Work, 48(6), 1559–1575. https://doi.org/10.1093/bjsw/bcx113
Kyuchukov, H., de Villiers, J., Zhu, Y., & Zhong, I. (2024). Assessing the acquisition of Romani in Roma children. Language Acquisition, 31, 1-36. https://doi.org/10.1080/10489223.2024.2310849
Kyuchukov, H. (2024). The Multilingualism of Roma children: A comparative study. In: S. Karpava, N. Pavlou, & K. Grohmann, (Eds.). Multilingualism, Language Learning, and Learning. (pp. 39-55). Cambridge Scholars Publishing,
Kyuchukov, H. (2023). A comparative study of language learning barriers of German refugee and Cyprus Migrant children. In Sh. Arun, Kh. Badwan, H. Taibi, & F. Batool, (Eds.). Global migration and diversity of educational experiences in the global South and North. A child-centered approach. (pp. 183-198). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781003343141-14
Kyuchukov, H. (2021). Literacy Development of Roma Children in L2: A Comparative Psycholinguistic Study. East European Journal of Psycholinguistics, 8 (2),103-123. https://doi.org/10.29038/eejpl.2021.8.2.kyu
Marini, A., Eliseeva, N., & Fabbro, F. (2016). Impact of early second-language acquisition on the development of first language and verbal short-term and working memory. International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, 22(2), 165–176. https://doi.org/10.1080/13670050.2016.1238865
Marinis, T. and Cunnings, I. (2018) Using Psycholinguistic Techniques in Second Language Teaching Seting. In C. Wright, Th. Piske, & M. Young-Scholten, (Eds.). Mind Matters in SLA. (pp. 185-202). Multilingual Matters.
Martínez‐González, R., Symeou, L., Álvarez‐Blanco, L., Roussounidou, E., Iglesias‐Muñiz, J., & Cao‐Fernández, M. (2008). Family involvement in the education of potential drop‐out children: a comparative study between Spain and Cyprus. Educational Psychology, 28(5), 505–520. https://doi.org/10.1080/01443410701811121
New, W. (2011). Stigma and Roma education policy reform in Slovakia. European Education, 43(4), 45-61.
New, W. and Merry, M. (2012) Learning Who They “Really” Are: From Stigmatization to Opportunities to Learn in Greek Romani Education. In Z. Beckerman, & T. Geisen, (Eds.). International handbook of migration, minorities and education. Understanding cultural and social differences in processes of learning. (pp. 622-640). Springer. https://doi.org/10.1007/978-94-007-1466-3_40
Pelekani, Ch. (2018). The Gurbetties of Cyprus and their language Gurbetcha. Doctoral thesis. University of Cyprus. Nicosia.
Pienemann, М. (1998). Language processing and second language development. Processibility Theory. John Benjamins Publishing Company.
Roma Civil Monitor (2023). Civil society monitoring report on the quality of the national strategic framework for Roma equality, inclusion, and participation in Cyprus. Publications Office of the European Union, Luxembourg. https://doi.org/10.2838/668914
Samko, M. (2020). Language Problems from the Perspective of the Roma in the School Environment. Journal of Foreign Languages, Cultures & Civilizations, 8(1), 52–56.
Samko M., Čerešník M. & Čerešníková M. (2021). First Language Acquisition by Roma and Slovak Children. East European Journal of Psycholinguistics, 8(2), 223-232. https://doi.org/10.29038/eejpl.2021.8.2.sam
Siegel, J. (2003) Social context. In S. J. Doughty & M. H. Long, (Eds.). The Handbook of Second Language Acquisition. (pp. 178-223). Blackwell Publishing,
Symeou, L., Karagiorgi, Y., Roussounidou, E., & Kaloyirou, C. (2009). Roma and their education in Cyprus: reflections on INSETRom teacher training for Roma inclusion. Intercultural Education, 20(6), 511–521. https://doi.org/10.1080/14675980903448551
Trimikliniotis, N. & Demetriou, C. (2009). The Cypriot Roma and the failure of education: Anti-discrimination and multiculturalism as a post-accession challenge. In N. Coureas, A. Varnava & M. Elia, (Eds.). The minorities of Cyprus: Development patterns and the identity of the internal-exclusion, (pp. 241-264). Cambridge Scholars Publishing.
Thorn, A. S. C., & Gathercole, S. E. (1999). Language-specific knowledge and short-term memory in bilingual and non-bilingual children. The Quarterly Journal of Experimental Psychology Section A, 52(2), 303–324. https://doi.org/10.1080/713755823
Verhagen, J. and Leseman, P. (2016). How do verbal short-term memory and working memory relate to the acquisition of vocabulary and grammar? A comparison between first and second language learners. Journal of Experimental Child Psychology, 141, 65-82 https://doi.org/10.1016/j.jecp.2015.06.015
Zembylas, M. (2012) Multiculturalism in a Deeply Divided Society: The Case of Cyprus. Z. Bekerman, T. Geisen, (Eds.), International Handbook of Migration, Minorities and Education. (pp. 605-662). Springer. https://doi.org/10.1007/978-94-007-1466-3_39
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Hristo Kyuchukov, Helen Kyratji, Chryso Pelekani
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.