Актуальні теми щодо успішності оволодіння другою мовою

Автор(и)

  • Беатріс Пенья-Акунья Уельвський університет, Іспанія

DOI:

https://doi.org/10.29038/eejpl.2023.10.1.pen

Ключові слова:

дослідницькі тенденції, успішність, друга мова, навчання, документальний огляд

Анотація

Ця стаття відтворює огляд літератури з теми протягом десятиліття з 2001 до 2011 рік. Дослідження має за мету знайти десять провідних сучасних наукових тенденцій у галузі вивчення другої мови протягом 2012-2022 років. Здійснено пошук наукових статей у базах даних Social Science Citation Index (WOS) та Educational Resources Information Center (ERIC) і встановлено, які з цих статей є новими, порівняно з попереднім десятиліттям. Наприкінці дослідження обговорено ці та інші тематичні тенденції, альтернативи й гострі питання, пов'язані з цими темами. Стаття представляє критичне бачення стану справ за останні 20 років, беручи до уваги довідкові публікації. Методом дослідження є документальний огляд, який обрав десять наукових статей за останнє десятиліття, щоб виявити глибинні тенденції. Ця документальна методологія різниться від систематичного бібліографічного огляду тим, що дозволяє відбирати і заглиблюватися в якісний зміст статей. Завдяки впровадженій системі якості, статті, опубліковані в журналах, що входять до бази даних WOS, забезпечують проведення глибоких досліджень, які гарантують науковий внесок і відкриття в цій галузі. Результатом огляду є виокремлення десятьох повторюваних тематичних тенденцій попереднього десятиліття щодо програм вивчення мов, оцінювання, стратегій викладання, комунікативного та психологічного підходу, цифрових пристроїв, дій викладача, когнітивного підходу, мовленнєвих навичок, мотивації та мови викладання. Висновки висвітлюють нові міждисциплінарні підходи до різних змінних та адаптивне вивчення нових технологій, таких як штучний інтелект, без великого інтересу до питань мовної чи економічної політики. Однак пошуки на інших академічних платформах виявляють ширшу відкриту дискусію протягом двох десятиліть з іншими контекстуальними параметрами щодо економічних факторів і мовної політики, такими як грамотність іммігрантів на рівні L2 як чинник соціального та економічного інтересу, формальні програми з другої мови в установах для отримання роботи, особливо в професійному контексті міжнародної мобільності. Це означає, що база даних WOS увібрала загальні тенденції в цій досліджуваній темі. Однак вона лише частково відображає широту наукового інтересу, викликаного потребами соціально-економічного контексту.

Авторка: Беатріс Пенья-Акунья,

orcid32.png 0000-0002-0951-795X mail_image2.png beatriz.pa@dfilo.uhu.es

Завантажити

Дані для завантаження поки недоступні.

Посилання

Awwad, A., & Tavakoli, P. (2019). Task complexity, language proficiency and working memory: Interaction effects on second language speech performance. International Review of Applied Linguistics in Language Teaching, 60(2), 169-196. https://doi.org/10.1515/iral-2018-0378

Barros, S., Domke, L. M., Symons, C., & Ponzio, C. (2021). Challenging monolingual ways of looking at multilingualism: Insights for curriculum development in teacher preparation. Journal of Language, Identity & Education, 20(4), 239-254. https://doi.org/10.1080/15348458.2020.1753196

Bassuk, E. L., Perloff, J. N., & Garcia Coll, C. (1998). The plight of extremely poor Puerto Rican and non-Hispanic White single mothers. Social Psychiatry and Psychiatric Epidemiology, 33(7), 326-336. https://doi.org/10.1007/s001270050062

Baumgarten, N. (2016). L2 English academic speaking development: Insights from a multilingual university context. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 232, 145-153. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2016.10.039

Betancur, E. A. Z. (2009). Conquistando el sueño americano: Trayectorias laborales de éxito profesional. Sociedad y Economía, 17, 115-139.

Bielak, J. (2022). To what extent are foreign language anxiety and foreign language enjoyment related to L2 fluency? An investigation of task-specific emotions and breakdown and speed fluency in an oral task. Language Teaching Research, 1–31. https://doi.org/10.1177/13621688221079319

Bui, G., & Huang, Z. (2018). L2 fluency as influenced by content familiarity and planning: Performance, measurement, and pedagogy. Language Teaching Research, 22(1), 94-114. https://doi.org/10.1177/1362168816656650

Chamot, A. U. (2004). Issues in language learning strategy research and teaching. Electronic Journal of Foreign Language Teaching, 1(1), 14-26.

Chang, M. M., & Ho, C. M. (2009). Effects of locus of control and learner-control on web-based language learning. Computer Assisted Language Learning, 22(3), 189-206. https://doi.org/10.1080/09588220902920094

Chinnery, G. M. (2006). Going to the MALL: Mobile assisted language learning. Language Learning & Technology, 10(1), 9-16. http://llt.msu.edu/vol10num1/emerging/default.htm

Cirino, P. T., Pollard-Durodola, S. D., Foorman, B. R., Carlson, C. D., & Francis, D. J. (2007). Teacher characteristics, classroom instruction, and student literacy and language outcomes in bilingual kindergarteners. The Elementary School Journal, 107(4), 341-364. https://doi.org/10.1086/516668

Coiro, J. (2011). Talking about reading as thinking: Modeling the hidden complexities of online reading comprehension. Theory into Practice, 50(2), 107-115. https://doi.org/10.1080/00405841.2011.558435

Cong-Lem, N. (2018). Web-based language learning (WBLL) for enhancing L2 speaking performance: A review. Advances in Language and Literary Studies, 9(4), 143-152. https://doi.org/10.7575/aiac.alls.v.9n.4p.143

Council of Europe (2020). Common European Framework of Reference for Languages: Learning, teaching, assessment. Companion volume. Council of Europe Publishing. http://www.coe.int/lang-cefr

Dallinger, S., Jonkmann, K., & Hollm, J. (2016). Selectivity of content and language integrated learning programmes in German secondary schools. International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, 21(1), 93-104 https://doi.org/10.1080/13670050.2015.1130015

Davin, K. J. (2011). Group dynamic assessment in an early foreign language learning program: Tracking movement through the zone of proximal development. University of Pittsburgh.

Demkura, C. (2018). The development of a Spanish heritage language program for children in German Switzerland and its impact on community perception of Latin American immigrants. Elia. Estudios de Lingüística Inglesa Aplicada, 2(21), 177-212 https://doi.org/10.12795/elia.mon.2021.i2.06

Derakhshan, A. (2022). Revisiting research on positive psychology in second and foreign language education: Trends and directions. Language Related Research, 13(5), 1-43. https://doi.org/10.52547/LRR.13.5.2

Dewaele, J. M., & Alfawzan, M. (2018). Does the effect of enjoyment outweigh that of anxiety in foreign language performance? Studies in Second Language Learning and Teaching, 8(1), 21-45. https://doi.org/10.14746/ssllt.2018.8.1.2

Espinoza, N. (2003). Criterios para la selección de la información científica odontológica en la World Wide Web. Acta Odontológica, 41(3), 251-257. https://www.actaodontologica.com/ediciones/2003/3/art-12/

European Project Digitalisation of multilingual programs in the EHEA (DIMPE). (2021). Universidad de Huelva, University of Cyprus, Molde University College, Learnmera, Inercia Digital, University of Warsaw and University College Cork. https://dimpe.inerciadigital.com/

Fernández-Fernández, M. A., & Fonseca-Mora M.C. (2022). Graphic Organizers: Mind Maps as a tool to enhance Reading Comprehension skills. Linguo Didáctica, 1(1), 1-14 http://www.uhu.es/publicaciones/ojs/index.php/linguodidactica/article/view/7314

Fonseca-Mora, M. C. (2015). Beneficios del entrenamiento musical para el aprendizaje de una lengua extranjera. Revista Electrónica Complutense de Investigación en Educación Musical, 12, 29-36. https://doi.org/10.5209/rev_RECIEM.2015.v12.46500

Fonseca-Mora, M. C., & Fernández-Corbacho, A. (2017). Procesamiento fonológico y aprendizaje de la lectura en lengua extranjera. Revista Española de Lingüística Aplicada, 30(1), 166-187. https://doi.org/10.1075/resla.30.1.07fon

Feryok, A. (2013). Multidimensional language performance in training teachers for secondary content instruction through English. System, 41(1), 15-24. https://doi.org/10.1016/j.system.2013.01.001

Foster, P., & Wigglesworth, G. (2016). Capturing accuracy (precision) in second language performance: The case for a weighted clause ratio. Annual Review of Applied Linguistics, 36, 98-116. https://doi.org/10.1017/S0267190515000082

García-Carmona, S., & Fernández-Corbacho, A. (2022). Music as an enhancer of EFL spelling skills in diverse secondary classrooms. Linguo Didactica, 1(1), 37-61 http://www.uhu.es/publicaciones/ojs/index.php/linguodidactica/article/view/7492

Gibb, T. L. (2008). Bridging Canadian adult second language education and essential skills policies: Approach with caution. Adult Education Quarterly, 58(4), 318-334. https://doi.org/10.1177/0741713608318893

Glisan, E. W., Uribe, D., & Adair-Hauck, B. (2007). Research on integrated performance assessment at the post-secondary level: Student performance across the modes of communication. Canadian Modern Language Review, 64(1), 39-67. https://doi.org/10.3138/cmlr.64.1.039

Godwin-Jones, R. (2022). Expanding and contextualizing digital language learning. Bilingualism: Language and Cognition, 25(3), 386-387. https://doi.org/10.1017/S1366728921000547

González López, I. (2005). Motivación y actitudes del alumnado universitario al inicio de la carrera. ¿Varían al egresar? Revista Electrónica de Investigación Psicoeducativa y Psicopedagógica, 5-3 (1), 35-56. https://doi.org/10.25115/ejrep.v3i5.1154

Gregersen, T., & Horwitz, E. K. (2002). Language learning and perfectionism: Anxious and non‐anxious language learners' reactions to their own oral performance. The Modern Language Journal, 86(4), 562-570. https://doi.org/10.1111/1540-4781.00161

Haag, N., Heppt, B. Stanat, P., Kuhl, P., & Pant, H. A. (2013) Second language learners’ performance in mathematics: Disentangling the effects of academic language features. Learning and Instruction, 28, 24-34. https://doi.org/10.1016/j.learninstruc.2013.04.001

Hanjani, A. M., & Li, L. (2014). Exploring L2 writers’ collaborative revision interactions and their writing performance. System, 44, 101-114. https://doi.org/10.1016/j.system.2014.03.004

Hertzberg, S., & Rudner, L. (1999). Quality of Researchers’ Searches of the ERIC Database. Education Policy Analysis Archives, 7, 25. https://doi.org/10.14507/epaa.v7n25.1999

Ibrahim, J. (2001). The implementation of EMI (English medium instruction) in Indonesian universities: Its opportunities, its threats, its problems, and its possible solutions. K@ta, 3(2), 121-138.

Keeves, J. P., & Darmawan, I. (2007). Issues in language learning. International Education Journal, 8(2), 16-26.

Kim, H. (2017). Improving the Validity of L2 Performance Assessments: Use of Many-Facet Rasch Measurement. Studies in Foreign Language Education, 31(3), 277-297. https://doi.org/10.16933/sfle.2017.31.3.277

Kormos, J., & Sáfár, A. (2008). Phonological short-term memory, working memory and foreign language performance in intensive language learning. Bilingualism: Language and cognition, 11(2), 261-271. https://doi.org/10.1017/S1366728908003416

Kuiken, F., & Vedder, I. (2008). Cognitive task complexity and written output in Italian and French as a foreign language. Journal of Second Language Writing, 17(1), 48-60. https://doi.org/10.1016/j.jslw.2007.08.003

Kuiken, F., & Vedder, I. (2018). Assessing functional adequacy of L2 performance in a task-based approach. In Taguchi, N. & Kim, Y.J. (Eds.). Task-based approaches to teaching and assessing pragmatics, (pp. 266-285). John Benjamin Publishing Company

Ku, D. T., Huang, Y. H., & Hus, S. C. (2015). The effects of GBL and learning styles on Chinese idioms by using the TUI device. Journal of Computer Assisted Learning, 31(6), 505-515 https://doi.org/10.1111/jcal.12085

Lambert, C., P., J., & Nakamura, S. (2017). Learner-generated content and engagement in second language task performance. Language Teaching Research, 21(6), 665-680. https://doi.org/10.1177/1362168816683559

Lamé, G. (2019). Systematic literature reviews: an introduction. International Conference on Engineering Design. Cambridge University Press. https://doi.org/10.1017/dsi.2019.169

Lan, Y. J., Kan, Y. H., Sung, Y. T., & Chang, K. E. (2016). Oral-performance language tasks for CSL beginners in Second Life. Language Learning & Technology, 20(3), 60-79.

Levis, J. M., Sonsaat, S., Link, S., & Barriuso, T. A. (2016). Native and nonnative teachers of L2 pronunciation: Effects on learner performance. Tesol Quarterly, 50(4), 894-931. https://doi.org/10.1002/tesq.272

Liang, J. C., Hwang, G. J., Chen, M. R., & Darmawansah, D. (2021). Roles and research foci of artificial intelligence in language education: an integrated bibliographic analysis and systematic review approach. Interactive Learning Environments. https://doi.org/10.1080/10494820.2021.1958348

Lu, C., & Han, W. (2010). Why don’t they participate? A self-study of Chinese graduate students’ classroom: Involvement in North America. Brock Education Journal, 20(1), 80-96. https://doi.org/10.26522/brocked.v20i1.147

Macnamara, J. (1996). Bilingualism and primary education. Edinburgh University Press.

Mahmoodi, M. H., Hosseiniyar, S., & Samoudi, N. (2022). EFL Teachers’ Classroom Management Orientation, Self-Efficacy, Burnout, and Students’ L2 Achievement. Profile Issues in Teachers Professional Development, 24(1), 29-44. https://doi.org/10.15446/profile.v24n1.91153

Martín González, C. M. (2016). Análisis del impacto de las competencias de empleabilidad en el empleo de los titulados universitarios en España. [Tesis Doctoral, Universidad Autónoma de Madrid]. http://repositorio.grial.eu/handle/grial/1165

Michavila, F., Martínez, J. M., Martín-González, M., García-Peñalvo, F. J., Cruz-Benito, J., & Vázquez-Ingelmo, A. (2018). Barómetro de empleabilidad y empleo universitarios. Edición Máster 2017. Observatorio de Empleabilidad y Empleo Universitarios.

Miura, I. T., & Okamoto, Y. (2013). Language supports mathematics understanding and performance. In A. J. Baraoody & A. Dowker (Eds.), The development of arithmetic concepts and skills (pp. 251-264). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781410607218-13

Montes, F. (2002). Enhancing content areas through a cognitive academic language learning based collaborative in South Texas. Bilingual Research Journal, 26(3), 697-716. https://doi.org/10.1080/15235882.2002.10162585

Moreno, R., & Park, B. (2010). Cognitive load theory: Historical development and relation to other theories. In J. L. Plass (Ed.). Cognitive load theory (pp. 9–28). Cambridge University Press. https://doi.org/10.1017/CBO9780511844744.003

Morton, H., & Jack, M. (2010). Speech interactive computer-assisted language learning: A cross-cultural evaluation. Computer Assisted Language Learning, 23(4), 295-319. https://doi.org/10.1080/09588221.2010.493524

Moussa-Inaty, J., Atallah, F., & Causapin, M. (2019). Instructional mode: A better predictor of performance than student preferred learning styles. International Journal of Instruction, 12(3), 17-34. https://doi.org/10.1075/ps.6.4.06oka

Nieto-Moreno-de-Diezmas, E. (2019). The acquisition of l2 listening comprehension skills in primary and secondary education settings: a comparison between CLIL and non-CLIL student performance. RLA-Revista De Lingüística Teórica y Aplicada, 56(2), 13-34 https://doi.org/10.4067/S0718-48832018000200013

Okada, Y. (2015). Building rapport through sequentially linked joke-serious responses in Second Language job interviews. Pragmatics and Society, 6(4), 593-614. https://doi.org/10.1075/ps.6.4.06oka

Nuñez, M. (2002). Criterios para la evaluación de la calidad de las fuentes de información sobre la salud en Internet. Acimed, 10(5) 1-6 http://eprints.rclis.org/5136/1/criterios.pdf

Ortega-Rodríguez, P. J. (2022). La influencia de los factores personales del alumnado sobre el rendimiento en ciencias en educación primaria. RELIEVE - Revista Electrónica De Investigación y Evaluación Educativa, 28(2). https://doi.org/10.30827/relieve.v28i2.24444

Oxford, R. L. (2002). Language learning strategies in a nutshell: Update and ESL suggestions. Methodology In Language Teaching: An Anthology Of Current Practice, 4(3), 124-132. https://doi.org/10.1017/CBO9780511667190.018

Palasundram, K., Sharef, N. M., Nasharuddin, N., Kasmiran, K., & Azman, A. (2019). Sequence to sequence model performance for education chatbot. International Journal of Emerging Technologies in Learning, 14(24), 56-68.

Perdomo, B. (2008). Búsqueda y selección de textos en internet para investigación científica. Saber, 20(1), 109-116 https://www.redalyc.org/pdf/4277/427739437016.pdf

Pereira, S., & Cassart, Y. (2009). Motivación de estudiantes universitarios hacia el aprendizaje de L2 en dos escenarios: formal e informal. Entre Lenguas, 14, 63-76.

Petrides, J. R. (2006). Attitudes and motivation and their impact on the performance of young English as a foreign language learner. Journal of Language and Learning, 5(1), 1-20.

Pi, Z., Zhu, F., Zhang, Y., & Yang, J. (2021). An instructor’s beat gestures facilitate second language vocabulary learning from instructional videos: Behavioral and neural evidence. Language Teaching Research. https://doi.org/10.1177/1362168821103902

Qian, D. D. (2002). Investigating the relationship between vocabulary knowledge and academic reading performance: An assessment perspective. Language learning, 52(3), 513-536. https://doi.org/10.1111/1467-9922.00193

Salaberri-Ramiro, M. S., & Sánchez-Pérez, M. M. (2021). Students’ Perceptions of the Use of English in Higher-Education Bilingual Programs. Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning, 14(2), 263-291. https://doi.org/10.5294/laclil.2021.14.2.4

Salehi, M., & Marefat, F. (2014). The Effects of Foreign Language Anxiety and Test Anxiety on Foreign Language Test Performance. Theory & Practice in Language Studies, 4(5), 931-940 https://doi.org/10.4304/tpls.4.5.931-940

Sánchez Abascal, P. (2021). Tendencias en los estudios sobre comunicación no verbal: Convergencias y divergencias. Nueva Revista del Pacífico, 74, 196-222. https://doi.org/10.4067/S0719-51762021000100196

Santana Villegas, J. C., García-Santillán, A., & Escalera-Chávez, M. E. (2016). Variables que influyen sobre el aprendizaje del inglés como segunda lengua. Revista Internacional de Lenguas Extranjeras/International Journal of Foreign Languages, 5, 79-94. https://doi.org/10.17345/rile5.1004

Seligman, M. (2006). Learned optimism: How to change your mind and your life. Pocket Books.

Shadiev, R., Yang, M. K., Reynolds, B. L., & Hwang, W. Y. (2020). Improving English as a foreign language–learning performance using mobile devices in unfamiliar environments. Computer Assisted Language Learning, 1-30.

Stepp-Greany, J. (2002). Student perceptions on language learning in a technological environment: Implications for the new millennium. Language Learning & Technology, 6(1), 165-180.

Sung-Wook, C. (2022). An Analysis of the Types of Educational Performance Language and its Use in High School English Class. The Journal of Educational Principles, 21(7), 77-102. https://scholar.kyobobook.co.kr/article/detail/4050035930614

Suvorov, R. (2015). The use of eye tracking in research on video-based second language (L2) listening assessment: A comparison of context videos and content videos. Language Testing, 32(4), 463-483. https://doi.org/10.1177/0265532214562099

Swain, M., Brooks, L., & Tocalli-Beller, A. (2002). 9. Peer-peer dialogue as a means of second language learning. Annual Review of Applied Linguistics, 22, 171. https://doi.org/10.1017/S0267190502000090

Toukomaa, P., & Skutnabb-Kangas, T. (1977). The intensive teaching of the mother tongue to migrant children of preschool age and children in the lower level of comprehensive school. The Finnish National Commission for UNESCO.

Toyama, M. Akatsuka, M., & Hori, T. (2017). What the subtypes of intrinsic and extrinsic motivation can tell us about learning outcomes. In 9th International Conference on Education and New Learning Technologies Proceedings (pp. 1320-1320). https://doi.org/10.21125/edulearn.2017.1279

Wang, Y., Derakhshan, A., & Zhang, L. J. (2021). Researching and practicing positive psychology in second/foreign language learning and teaching: the past, current status and future directions. Frontiers in Psychology, 12, 731721 https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.731721

Wichadee, S., & Pattanapichet, F. (2018). Enhancement of performance and motivation through application of digital games in an English language class. Teaching English with Technology, 18(1), 77-92.

Zalbidea, J. (2017). ‘One task fit all’? The roles of task complexity, modality, and working memory capacity in L2 performance. The Modern Language Journal, 101(2), 335-352. https://doi.org/10.1111/modl.12389

Zhang, J., Beckmann, N., & Beckmann, J. F. (2020). More than meets the ear: Individual differences in trait and state willingness to communicate as predictors of language learning performance in a Chinese EFL context. Language Teaching Research. https://doi.org/10.1177/1362168820951931

Zhang, F., Wang, J., & Mairin, H. L. (2022). Research on language learning motivation in school settings in system. System, 102817, 1-11. https://doi.org/10.1016/j.system.2022.102817

Завантаження

Опубліковано

2023-06-29

Номер

Розділ

Том 10 № 1 (2023)

Як цитувати