Концептосистема англомовного туристичного рекламного дискурсу: допандемійний та пандемійний період
DOI:
https://doi.org/10.29038/eejpl.2022.9.1.kolКлючові слова:
COVID-19, туристичний рекламний дискурс, концептосистема, когнітивна карта, домен, автохтон, концептАнотація
Після Другої світової війни 2019 рік став однозначно найбільшим випробуванням на міцність для людства, що дало поштовх поступовим, втім докорінним змінам ментальних моделей світу кожної людини, які є своєрідними глибоко укоріненими конструктами реальності. Немає такої сфери людської діяльності, яка б не зазнала впливу пандемії коронавірусу COVID-19. Однією з тих сфер, які в умовах пандемії і карантинних обмежень зазнали найбільшої кризи, і відповідно були змушені адаптовуватися до нових реалій життя в умовах численних обмежень людських прав і свобод, стала туристична сфера. Саме цей факт зумовлює актуальність даного компаративного дослідження, яке має на меті на прикладі англомовного колективного когнітивного простору порівняти уявлення і знання дискурсної спільноти про туристичну сферу у допандемійний та пандемійний період, що дасть змогу простежити і виокремити ті зміни, які у свідомості представників англомовної спільноти викликала саме пандемія COVID-19. Автори пропонують засновану на антропоцентричному підході методику дослідження, яка полягає у комплексному підході до аналізу дискурсу як полотна, на якому розгортається взаємодія між когнітивними світами адресанта та адресата. Встановивши концепти-автохтони сучасного англомовного туристичного рекламного дискурсу та визначивши їх регулярні кореляції, було сконструйовано когнітивну карту сучасного англомовного туристичного рекламного дискурсу. Здійснивши порівняльний аналіз когнітивних карт традиційного англомовного туристичного рекламного дискурсу і сучасного англомовного туристичного рекламного дискурсу, автори встановили основні пресупозиції англомовного споживача туристичних послуг у допандемійний і пандемійний періоди. Так, традиційними уявленнями англомовного споживача туристичних послуг є розуміння туризму як явища, яке пов’язане з безперешкодним, комфортним подорожуванням та відпочинком зі своєю сім’єю, що супроводжується гастрономічним задоволенням, новими знайомствами і позитивними враженнями. Натомість для англомовного споживача туристичних послуг у пандемійний період туризм став необхідністю зміни оточення, ковтком свободи, який можна зробити лише з дотриманням умов карантину і лише у тих країнах, які відкриті для туризму. Безпека і санітайзинг стають основними критеріями при виборі туристичної локації.
Завантажити
Посилання
Василенко О., Сенча І. Матемачно-статистичні методи аналізу у прикладних дослідженнях. Одеса: ОНАЗ ім. О. С. Попова, 2011.
Гафу Т., Осовська І. Ментальний ресурс сучасного англомовного гастрономічного рекламного дискурсу. Науковий вісник Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича. Германська філологія. 2021. Вип. 831–832. С. 18–34.
Данілов В. Статистична обробка даних. Київ, 2019.
Колісниченко Т., Коропатніцька Т. Концептосистема сучасного англомовного туристичного рекламного дискурсу. Науковий вісник Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича. Германська філологія. 2021. Вип. 831–832. С. 114–123. https://doi.org/10.31861/gph2021.831-832.114-123
Колісниченко Т. Рекламний туристичний дискурс: характеристики. SLAVIA. Journal for Slavonic Philology, 2019а. Вип. 88, №2. С. 202–210. URL: https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=805295
Колісниченко Т. Контент-категорії рекламного туристичного дискурсу. Наукові записки Міжнародного гуманітарного університету. 2019а. Вип. 31. С. 56–59. URL: http://www.sci-notes.mgu.od.ua/archive/v31/15.pdf
Осовська І. Сучасний німецькомовний сімейний дискурс: ментальний і вербальний ресурс. Чернівці: РОДОВІД, 2014.
Приходько А. Концепты и концептосистемы. Днепропетровск: Белая Е.А, 2013.
Прохоров Ю. К проблеме «концепта» и «концептосферы». Язык, сознание, коммуникация, 2005. Вып. 30. С. 74–94.
Серегина М. Туристический дискурс: лингвосемиотические особенности функционирования паремий. Филология: научные исследования. 2021. Вып. 3. С. 59–66. URL: https://nbpublish.com/library_read_article.php?id=33475
Томнюк, Л. Сучасний німецькомовний тюремний дискурс (когнітивно-семантичний аспект). Дис. канд. філол. наук. 10.02.04 германські мови. Чернівці: Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, 2018а. URL: https://drive.google.com/file/d/1XVw5luXizMaK-CaamfnaZoulMsWYaYUd/view
Томнюк, Л. Дискурс як соціокультурний вимір мови. In Таврійські філологічні наукові читання: матеріали Міжнародної науково-практичної конференції. Київ: Таврійський національний університет імені В. І. Вернадського, 2018b. С. 122-125.
IBM SPSS Statistics. (n.d.). Retrieved August 21, 2021, from https://www.ibm.com/analytics/spss-statistics-software
Ignatova, E. (2020). Where have all the people gone: a multimodal critical discourse study of the representation of people in promotional tourism discourse. Tourism, Culture & Communication, 20, 1–11. https://doi.org/10.3727/109830420X15894802540205
Jalilifar, A., & Moradi, Y. (2019). Tourism discourse revisited: an analysis of evaluative strategies in tourist brochures from a systemic functional linguistics perspective. Journal of English Studies, 17, 211–232. https://doi.org/10.18172/jes.3595
Kostruba, N. (2021). Social Restrictions in the COVID-19 Pandemic As a Traumatic Experience: Psycholinguistic Markers. East European Journal of Psycholinguistics, 8(1). https://doi.org/10.29038/eejpl.2021.8.1.kos
Osovska, I., & Tomniuk, L. (2019). Modern German Prison Discourse: Mental Resource. SKASE Journal of Theoretical Linguistics, 16(2), 61–87. Retrieved from http://www.skase.sk/Volumes/JTL40/pdf_doc/04.pdf
Vakhidova, F.S. (2021). Tourism discourse and its terminology. JournalNX – A Multidisciplinary Peer Reviewed Journal, 7(3), 150–152.
Yakhshieva, Z., Ortiqova, E., Babadjanova, G., & Khasanova, K. (2021). The Versatility Of Genres Of Tourism Discourse. Psychology and Education Journal, 58(2), 5698–5700. https://doi.org/10.17762/pae.v58i2.2994
References (translated and transliterated)
IBM SPSS Statistics. (n.d.). Retrieved August 21, 2021, from https://www.ibm.com/analytics/spss-statistics-software
Ignatova, E. (2020). Where have all the people gone: a multimodal critical discourse study of the representation of people in promotional tourism discourse. Tourism, Culture & Communication, 20, 1–11. https://doi.org/10.3727/109830420X15894802540205
Jalilifar, A., & Moradi, Y. (2019). Tourism discourse revisited: an analysis of evaluative strategies in tourist brochures from a systemic functional linguistics perspective. Journal of English Studies, 17, 211–232. https://doi.org/10.18172/jes.3595
Kostruba, N. (2021). Social Restrictions in the COVID-19 Pandemic As a Traumatic Experience: Psycholinguistic Markers. East European Journal of Psycholinguistics, 8(1). https://doi.org/10.29038/eejpl.2021.8.1.kos
Osovska, I., & Tomniuk, L. (2019). Modern German Prison Discourse: Mental Resource. SKASE Journal of Theoretical Linguistics, 16(2), 61–87. Retrieved from http://www.skase.sk/Volumes/JTL40/pdf_doc/04.pdf
Vakhidova, F.S. (2021). Tourism discourse and its terminology. JournalNX – A Multidisciplinary Peer Reviewed Journal, 7(3), 150–152.
Yakhshieva, Z., Ortiqova, E., Babadjanova, G., & Khasanova, K. (2021). The versatility of genres of tourism discourse. Psychology and Education Journal, 58(2), 5698–5700. https://doi.org/10.17762/pae.v58i2.2994
Vasylenko, O., & Sencha, I. (2011). Matemachno-statystychni metody analizu u prykladnykh doslidzhenniakh [Mathematical and statistical methods of analysis in applied research]. Odesa: ONAZ im. O. S. Popova.
Hafu, T., & Osovska, I. (2021). Mentalnyi resurs suchasnoho anhlomovnoho hastronomichnoho reklamnoho dyskursu [Mental resource of the modern English gastronomic advertising discourse]. Naukovyi Visnyk of Yuriy Fedkovych Chernivtsi National University. German Philology, 831–832, 18–34.
Danilov, V. (2019). Statystychna obrobka danykh [Statistical data processing]. Kyiv.
Kolisnychenko, T., & Koropatnitska, T. (2021). Kontseptosystema suchasnoho anhlomovnoho turystychnoho reklamnoho dyskursu [Conceptual system of the modern English-language tourist advertising discourse]. Naukovyi Visnyk of Yuriy Fedkovych Chernivtsi National University. German Philology, 831–832, 114–123. https://doi.org/10.31861/gph2021.831-832.114-123
Kolisnychenko, T. (2019a). Reklamnyi turystychnyi dyskurs: kharakterystyky [Advertising tourist discourse: characteristics]. SLAVIA. Journal for Slavonic Philology, 88(2), 202–210. Retrieved from https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=805295
Kolisnychenko, T. (2019b). Kontent-katehorii reklamnoho turystychnoho dyskursu [Content categories of advertising tourist discourse]. Naukovi Zapysky of International Humanitarian University, 31, 56–59. Retrieved from http://www.sci-notes.mgu.od.ua/archive/v31/15.pdf
Osovska, I. (2014). Suchasnyi nimetskomovnyi simeinyi dyskurs: mentalnyi i verbalnyi resurs [Modern German-speaking family discourse: mental and verbal resources]. Chernivtsi: Rodovid.
Prikhodko. A. (2013). Kontsepty i Kontseptosistemy [Concepts and Concept Systems]. Dnepropetrovsk: Belaya E.A.
Prokhorov. Yu. (2005). K probleme “kontsepta” i “kontseptosfery” [To the problem of “concept” and “concept sphere”]. Yazyk. Soznaniye. Kommunikatsiya, 30, 74–94.
Seregina. M. (2021). Turisticheskiy diskurs: lingvosemioticheskiye osobennosti funktsionirovaniya paremiy [Tourist discourse: linguistic semiotic features of the paremias functioning]. Filologiya: Nauchnyye Issledovaniya, 3, 59–66. Retrieved from https://nbpublish.com/library_read_article.php?id=33475
Tomniuk, L. (2018а). Suchasnyj nimets'komovnyj tyuremnyj dyskurs (kohnityvnosemantychnyj aspekt) [Modern German prison discourse (cognitive-semantic aspect)]. Ph.D. thesis. Chernivtsi: Yuriy Fedkovych Chernivtsi National University. Retrieved from https://drive.google.com/file/d/1XVw5luXizMaK-CaamfnaZoulMsWYaYUd/view
Tomniuk, L. (2018b). Dyskurs yak sotsiokulturnyi vymir movy [Discourse as a sociocultural dimension of language]. Tavriiski Filolohichni Naukovi Chytannia: Book of Abstracts. Kyiv: Vernadskyi Taurida National University. (122–125).
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Tetiana Kolisnichenko, Iryna Osovska, Liudmyla Tomniuk
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.