Психолінгвістичний експеримент як метод дослідження природної категорії (польська лінгвокультура)

Автор(и)

  • Олена Котис Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки, Україна

Ключові слова:

психолінгвістичний експеримент, категорія, ядро, прототип, периферія.

Анотація

У статті викладено методику проведення та результати психолінгвістичного експерименту, скерованого на виявлення вмісту, структури та прототипів категорії «музичні інструменти» в концептосфері носіїв польської лінгвокультури. Експеримент складався з трьох частин. При побудові експерименту ми виходили з того, що при збереженні образу музичних інструментів людина використовує різні способи кодування інформації (аудіальний, візуальний та вербальний). Відповідно, наш експеримент був зорієнтований на всі три форми фіксації інформації про музичні інструменти. Перший блок передбачав виявлення вербальної інформації, другий − візуальної та вербальної, третій − аудіальної та вербальної. Респондентами стали 77 польських студентів немузичних спеціальностей, які навчаються в Університеті Марії Склодовської-Кюрі (м. Люблін). Ми виявили, що ядро категорії складають гітара, скрипка та фортепіано, а на ближній периферії знаходяться орган, флейта і бубон.

Література

References

  • Khadzhyohlova, O. (2010). Struktura Katehoriyi «Muzychni Instrumenty» v Kontseptosferi
    Krymskotatarskykh ta Ukrayins’kykh Studentiv: zistavnyy aspect [Structure of the category of musical
    instruments in the conceptosphere of Crimean Tatars’ and Ukrainian Students: comparative approach].
    Vcheni Zapysky Krymskoho Inzhenero-Pedahohichnoho Universytetu. Vypusk 23. Filolohichni Nauky,
    59−66.
  • Khadzhyohlova, O. (2012). Katehoriya «Muzychni Instrumenty» v Svidomosti Nosiyiv
    Anhliys’koyi Movy [The category of Musical Instruments in the Consciousness of English-speaking
    People]. Nova Filolohiya. Zbirnyk Naukovykh Prats’. Zaporizhzhia: ZNU, 54, 129−134.
  • Labov, W. (1973). The boundaries of words and their meaning. [in] Charles-James N.Bailey and
    Roger W. Shuy, eds, New ways of analyzing variation in English. Washington D. C., 340−373.
  • Lakoff, G. (1992). Women, Fire and Dangerous Things. What Categories Reveal about the
    Mind, The University of Chicago Press.
  • Rosch, E., Mervis, C. B. (1975). Family resemblances: studies in the internal structure of
    categories. Cognitive Psychology 7, 573−605.
  • Taylor, J. R. (1995). Linguistic Сategorization. Oxford: Oxford University Press.

Завантажити

Дані для завантаження поки недоступні.

Біографія автора

  • Олена Котис, Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки, Україна

Завантаження

Опубліковано

2014-12-09

Номер

Розділ

Том 1, №1, 2014

Як цитувати

Котис, О. . (2014). Психолінгвістичний експеримент як метод дослідження природної категорії (польська лінгвокультура). Східноєвропейський журнал психолінгвістики , 1(1), 114-121. https://eejpl.vnu.edu.ua/index.php/eejpl/article/view/218