Cинтаксичні вміння й навички англо-шведського білінгва з синдромом Аспергера в писемному дискурсі online: досвід дослідження

Автор(и)

  • Капранов Олександр Stockholm University, Sweden

Ключові слова:

синдром Аспергера, англійська мова, збалансована двомовність, синтаксичні вміння та навички, шведська мова.

Анотація

В статті описано синтаксичні вміння та навички двомовного учасника eксперименту з синдромом Аспергера. Синтаксичні вміння та навички досліджено в серії з двох спостережень. Гіпотеза полягала в тому, синтаксичні вміння та навички можуть бути ускладнені наявністю двох мов у вербальному репертуарі учасника, англійської та шведської відповідно. Дані проаналізовано в комп’ютерній програмі CLAN. У результаті було встановлено, що синтаксичні вміння та навички двомовного учасника не зазнають перехресного впливу англійської та шведської мов; не було змін у синтаксичних уміннях та навичках учасника впродовж шести місяців.

Література

References

  • Attwood, T. (1998). The Complete Guide to Asperger’s Syndrome. London: Jessica
    Kingsley Publishers.
  • Bell, N. (2007). Visualizing and verbalizing for language comprehension and thinking.
    California: Gander.
  • Ben-Arieh, J., Miller, H. J. (2009). The educator’s guide to teaching students with autism
    spectrum disorders. Thousand Oaks, CA: Corwin Press Inc.
  • Clikeman, M. S. (2007). Social competence in children. N.Y.: Springer.
  • Dencker, K. &Gotffries, C.-G. (1991). The Closure of a Mental Hospital in Sweden:
    Characteristics of Patients in Long-Term Care Facing Relocation into the Community. European
    Archive of Psychiatry and Clinical Neurosciences, 240, 325−330.
  • Frith, U. (1989). Autism: Explaining the enigma. Oxford: Basil Blackwell Ltd.
  • Hermann, I., Haser, V. Tebartz van Elst, L., Ebert, D., Muller-Feldmeth, D., Riedel,
    A. Konieczny, L. (2013). Automatic metaphor processing in adults with Asperger syndrome: a
    metaphor interference effect task. European Archive of Psychiatry and Clinical Neurosciences, 263,
    2, 177–187.
  • Kremer-Sadlik, T. (2005). To Be or Not to Be Bilingual: Autistic Children from
    Multilingual Families. Proceedings of the 4th International Symposium on Bilingualism.
  • Pry, R., Petersen, A., Baghdadli, A. (2005). The relationship between expressive language
    level and psychological development in children with autism 5 years of age. Autism, 9, 179−189.
  • Tebartz van Elst, L., Pick, M., Biscaldi, M. Fangmeier, T. Riedel, A. (2013). Highfunctioning autism spectrum disorder as a basic disorder in adult psychiatry and psychotherapy:
    psychopathological presentation, clinical relevance and therapeutic concepts. European Archive of
    Psychiatry and Clinical Neurosciences, 263, 2, 189–196.
  • Wire, V. (2005). Autistic Spectrum Disorders and learning foreign languages. Support for
    Learning, 20, 3, 123−128.

Завантажити

Дані для завантаження поки недоступні.

Біографія автора

Завантаження

Опубліковано

2014-12-09

Номер

Розділ

Том 1, №1, 2014

Як цитувати

Капранов, О. (2014). Cинтаксичні вміння й навички англо-шведського білінгва з синдромом Аспергера в писемному дискурсі online: досвід дослідження. Східноєвропейський журнал психолінгвістики , 1(1), 74-80. https://eejpl.vnu.edu.ua/index.php/eejpl/article/view/212