Ігнорування слів під час читання англійською мовою як іноземною: дані окуломоторної активності
DOI:
https://doi.org/10.29038/eejpl.2016.3.2.dolКлючові слова:
ігнорування слів, англійська мова як іноземна, відстеження руху очей, друга мова.Анотація
Під час читання читачі ніколи не фіксують погляд на всіх словах у тексті, а на коротких словах іноді взагалі не затримують погляду або ігнорують. Автори цієї статті, ґрунтуючись на моделі E-Z Reader, висунули гіпотезу про те, що подібний ефект існує також і під час процесу читання другою мовою. У статті представлено дослідження на основі методу окулографії – відстеження руху очей, в якому взяло участь 75 осіб, які вивчають англійську як іноземну. Метою експерименту було визначення кількості ігнорованих слів під час читання англійською. Результати дослідження показали, що на кількість проігнорованих слів під час читання суттєво впливає показник біжучості читання. Артиклі (a, an, the) випадали з поля зору читачів частіше, ніж повнозначні слова. Крім того, встановлено, що більш досвідченим студентам в більшій мірі властиво менша кількість фіксування погляду на словах, частіші випадки їхнього цілковитого ігнорування. Натомість менш досвідчені студенти демонстрували вищу кількість фіксування погляду на словах, рідші випадки ігнорування слів у тексті. Метод реєстрації руху очей автори кваліфікують як новий спосіб оцінки успішності оволодіння чужоземною мовою та поступу в розвитку навичок читання цією мовою.
Література
References
- Altarriba, J., Kroll, J. F., Sholl, A.. & Rayner, K. (1996). The influence of lexical and
conceptual constraints on reading mixed-language sentences: Evidence from eye fixations and
naming times. Memory & Cognition, 24, 477–492. - Balota, D. A., Pollatsek, A., & Rayner, K. (1985). The interaction of contextual constraints and
parafoveal visual information in reading. Cognitive Psychology, 17, 364–388. - Binder, K. S., Pollatsek, A., & Rayner, K. (1999). Extraction of information to the left of the
fixated word in reading. Journal of Experimental Psychology: Human Perception and
Performance, 25, 1162–1172. - Brysbaert, M., & Vitu, F. (1998). Word Skipping: Implications for Theories of Eye Movement
Control in Reading. In: Eye Guidance in Reading and Scene Perception. (pp. 125–147).
G. Underwood, (Ed.). Oxford: Elsevier. - Carpenter, P. A., & Just, M. A. (1983). What your eyes do while your mind is reading. In: Eye
Movements in Reading: Perceptual and Language processes , (pp. 275–307), K. Rayner (ed.).
New York: Academic Press. - Djamasbi, S., Siegel, M., Skorinko, J., & Tullis, T. (2011). Online viewing and aesthetic
preferences of generation y and the baby boom generation: Testing user web site experience
through eye tracking. International Journal of Electronic Commerce, 15(4), 121–158. - Dolgunsöz, E. (2015). Measuring Attention in Second Language Reading Using Eye-tracking:
The Case of the Noticing Hypothesis. Journal of Eye Movement Research, 8(5). - Drieghe, D., Brysbaert, M., Desmet, T., & De Baecke, C. (2004). Word skipping in reading: On
the interplay of linguistic and visual factors. European Journal of Cognitive Psychology,
16(1–2), 79–103. - Godfroid, A., Boers, F., & Housen, A. (2013). An eye for words: Gauging the role of attention
in incidental L2 vocabulary acquisition by means of eye-tracking. Studies in Second language
Acquisition, 35(3), 483–517. - Henderson, J. M., & Ferreira, F. (1993). Eye movement control during reading: Fixation
measures reflect foveal but not parafoveal processing difficulty. Canadian Journal of
Experimental Psychology, 47, 201–221. - Joe, A. (1995). Text based tasks and incidental vocabulary learning. Foreign language
Research, 11(2), 95–111. - Just, M. A., & Carpenter, P. (1980). A theory of reading: From eye fixations to
comprehension. Psychological Review, 85, 109–130. - Liu, P. L. (2014). Using eye tracking to understand the responses of learners to vocabulary
learning strategy instruction and use. Computer Assisted Language Learning, 27(4), 330–343. - McNeill, A. (1996). Vocabulary Knowledge profiles: Evidence from Chinese speaking ESL
speakers. Hong Kong Journal of Applied Linguistics 1(1), 39–63. - Pollatsek, A., Reichle, E., & Rayner, K. (2003). Modeling eye movements in reading. In: The
Mind’s Eyes: Cognitive and Applied Aspects of Eye Movement Research. (pp. 361–390).
J. Hyona, R. Radach, & H. Deubel, (Eds.). Amsterdam: Elsevier. - Radach, R., & Kempe, V. (1993). An individual analysis of initial fixation positions in
reading. In: Perception and cognition: Advances in eye movement research (pp. 213–226). G.
d’Ydewalle & J. Van Rensbergen (Eds.). Amsterdam: North Holland. - Rayner, K. (1998). Eye Movements in Reading and Information Processing: 20 Years of
Research, Psychological Bulletin, 124 (3), 372–422 - Rayner, K., & Fischer, M. H. (1996). Mindless reading revisited: eye movements during
reading and scanning are different. Perception & Psychophysics, 58(5), 734–747. - Rayner, K., & Well, A. D. (1996). Effects of contextual constraint on eye movements during
reading: a further examination. Psychonomic Bulletin & Review, 3, 504–509. - Rayner, K., Binder, K. S., Ashby, J., & Pollatsek, A. (2001). Eye movement control in
reading: word predictability has little influence on initial landing positions in words. Vision
Research, 41(7), 943–954. - Rayner, K., Reichle, E. D., & Pollatsek, A. (2005). Eye movement control in reading and the
E-Z Reader model. In: Cognitive Processes in Eye Guidance (pp. 131-162). G. Underwood
(Ed.),. Oxford: Oxford University Press. - Rayner, K., Sereno, S. C., & Raney, G. E. (1996). Eye movement control in reading: a
comparison of two types of models. Journal of Experimental Psychology: Human Perception
and Performance, 22, 1188–1200. - Reichle, E., Pollatsek, A., Fisher, D. L., & Rayner, K. (1998). Toward a model of eye
movement control in reading. Psychological Review, 105, 125–157. - Scarcella, R. & C. Zimmerman (1998). ESL student performance on a text of academic
lexicon. Studies in Second language Acquisition, 20(1), 27–49. - Schilling, H. E., Rayner, K., & Chumbley, J. I. (1998). Comparing naming, lexical decision,
and eye fixation times: Word frequency effects and individual differences. Memory &
Cognition, 26(6), 1270–1281. - Schroeder, S., Hyönä, J., & Liversedge, S. P. (2015). Developmental eye-tracking research in
reading: Introduction to the special issue. Journal of Cognitive Psychology, 27(5), 500–510. - Smith, B. (2012). Eye tracking as a measure of noticing: A study of explicit recasts in SCMC.
Language Learning & Technology, 16(3), 53–81. - Wesche, M. & T. Paribakht (1996). Assessing vocabulary knowledge: depth vs. breadth.
Canadian Modern Language Review, 53(1), 13–40. - Winke, P., Gass, S., & Sydorenko, T. (2013). Factors Influencing the Use of Captions by
Foreign Language Learners: An Eye‐Tracking Study. The Modern Language Journal, 97(1),
254–275.