Лінгвістичні маніпулятивні засоби в рекламних слоганах ресторанів фаст-фуду

Автор(и)

  • Добжанська-Найт Наталія
  • Войтко Христина Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки, Україна

DOI:

https://doi.org/10.29038/eejpl.2017.4.2.dob

Ключові слова:

маніпуляція, реклама, спотворення, упущення, узагальнення, пресупозиція, метафора.

Анотація

У статті досліджено поняття маніпуляції в рекламних слоганах ресторанів фаст-фуду. Зосереджено увагу на засобах та методах мовного впливу на реципієнта. Праця показує результати дослідження 239 рекламних слоганів ресторанів фаст-фуду в англомовних країнах (всього 104 компанії). Розглянуто особливості мовних шаблонів, які часто використовуються для підсвідомого впливу на клієнтів, серед них найчисленнішими є лінгвальні засоби – твердження із впливом на підсвідомість, що містять викривлення, та упущення, які виявляються у різноманітних формах. Дослідження також містить опис маніпулятивних мовних засобів, властивих рекламі: «унікальна торгова пропозиція» та «підлаштування під цінності». Автори також демонструють кількісні пропорції використання кожного засобу, а також порівнюють слогани популярних та менш популярних ресторанів швидкої їжі. Найхарактернішими є, зокрема, такі мовні засоби: втрачений перформатив, «читання думок» та порівняння. Прийоми «підлаштування під цінності», «читання думок» та антитеза характерніші для рекламних слоганів топ-ресторанів, у порівнянні з менш популярними компаніями. В одному слогані часто використано понад один лінгвальний засіб маніпуляції.

Література

References

  • Alder, H. (2002). Handbook of NLP: A Manual for Professional Communicators. New York: Routledge
  • Bandler, R, Grinder, J. (1975). The Structure of Magic (1st edition). USA: Science & Behavior Books.
  • Burton, K., Ready, R. (2010). Neuro-linguistic Programming for Dummies. West Sussex: Wiley
  • Ciotti, G. 5 Ways to Develop a Unique Selling Proposition Convince&Convert. Dec. 2013. Retrieved from http://www.convinceandconvert.com/digital-marketing/5-ways-to-develop-a-unique-selling-proposition/
  • Colbert, B. (2012). From Ordinary to Extraordinary – How to Live An Exceptional Life. Ireland: Gill
  • Danciu, V. (2014). Manipulative marketing: persuasion and manipulation of the consumer through advertising. Theoretical and Applied Economics9(2), 19-34.
  • Гесюк Ю. Застосування нейролінгвістичного програмування в рекламі. Медіапростір. 2014, № 5. С. 122-126.
  • Горин С. НЛП: Техники россыпью. //Метафора экспромтом. Под ред. Н. Либман. М.: КСП+, 2004. С. 269-268.
  • Каліщук Д. Психолінгвістичні прийоми мовленнєвого маніпулювання у політичному дискурсі «Гра у простонародність» // Вісник Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна. 2012. Вып. 1022, № 71. С. 59-63.
  • Кутуза Н. Маніпулятивні прийоми в рекламному та політичному дискурсах: лінгвістичні аспекти // Науковий вісник Херсонського державного університету. 2006. № 3. С. 285-288.
  • Lapšanská, J. (2006). The language of advertising with the concentration on the linguistic means and the analysis of advertising slogans. Diploma thesis, Bratislava: Comenius University in Bratislava, Faculty of Education.
  • Romanenko, E. (2014). Linguistic analysis of on-line advertising in English. Bachelor thesis, Prague: Charles University in Prague, Faculty of education.
  • Vaknin, S. (2008). The Big Book of NLP Techniques. Charleston: BookSurge.

References (translated and transliterated)

  • Hesiuk, Y. (2014). Zastosuvannia neirolinhvistychnoho prohramuvannia v reklami [The usage of neurolinguistic programming in advertising]. Mediaprostir, 5, 122-126.
  • Horyn, S. (2004). NLP: Tehnyky rossypiu. [Writing techniques]. In: Metafora Expromtom, (pp. 269-268). N. Libman (ed). Moscow: KSP+.
  • Kalischuk, D. (2012). Psykholinhvistychni pryiomy movlennievoho manipuliuvannia u politychnomu dyskursi. “Hra u prostonarodnist” [Psycholinguistic Techniques of Speech Manipulation in Political Discourse. “Plain Folks”]. Journal of V.N.Karazin National University of Kharkiv1022(71), 59-63.
  • Kutuza, N. (2006). Manipuliatyvni pryiomy v reklamnomu ta politychnomu dyskursakh: linhvistychni aspekty [Manipulative techniques in advertisement and political discourse]. Informational-Methodical Journal of Kherson State University3, 285-288.

Sources

Завантажити

Дані для завантаження поки недоступні.

Біографії авторів

Завантаження

Опубліковано

2017-12-28

Номер

Розділ

Том 4, №2, 2017

Як цитувати

Добжанська-Найт , Н., & Войтко , Х. (2017). Лінгвістичні маніпулятивні засоби в рекламних слоганах ресторанів фаст-фуду. Східноєвропейський журнал психолінгвістики , 4(2), 14-23. https://doi.org/10.29038/eejpl.2017.4.2.dob