Роль володіння кашмірською мовою у застосуванні фонологічних умінь під час обробки: когнітивно-лінгвістичний підхід

Автор(и)

  • Фарук Ахмад Мір Індійський технологічний інститут Бомбей, Індія
  • Азізуддин Хан Індійський технологічний інститут Бомбей, Індія

DOI:

https://doi.org/10.29038/eejpl.2022.9.1.ahm

Ключові слова:

фонологічна обробка, кашмірська мова як рідна, фонематичне чуття, обізаність, читання, письменні, неписьменні

Анотація

Мова відображає загальні аспекти людського пізнання, і вона функціонує в термінах узагальнень, тобто в термінах категорій (Cruse, 2000). Тому будь-який мовна одиниця, чи-то фон, слово, склад чи речення, репрезентує категорії, яка стосується чогось, що зазвичай спрямоване на задоволення потреби в спілкуванні. Ці категорії є концептуальними або їх можна назвати абстрактними розумовими конструктами. Однак мова не є автономною когнітивною здатністю, а отже мова не є вродженим когнітивним модулем і не є відокремленою від нелінгвістичних когнітивних здатностей (Craft & Cruse, 2004). У цьому  дослідженні йдеться про роль володіння кашмірською мовою під час фонологічної обробки неписьменникми носіями кашмірської мови. Загальну кількість учасників 40 (20 грамотних; 20 неписьменних), розділених на дві групи, було протестовано на лексичні рішення, випадкові автоматизовані найменування, початкові видалення фонем та остаточні видалення фонем. Результати засвідчили, що на продуктивність обох груп вплинула грамотність і рівень володіння рідною мовою, тобто кашмірською. Факт впливу грамотності на фонологічну обробку був суголосний наявним дослідженням, однак результати обробки неписьменних не було описано. У цьому дослідженні було зроблено спробу з’ясувати причини успішності неписьменних, і було виявлено, що неграмотні можуть виконувати завдання на фонологічну обізнаність майже так само, як і грамотні, оскільки володіння рідною мовою покращує їхні навички фонематичного чуття. Отже, володіння кашмірською мовою відіграє у неписьменних певну роль у їхній фонологічній обробці мови.

Завантажити

Дані для завантаження поки недоступні.

Біографії авторів

Посилання

Alves, U. K., & Silveira, R. (2009). Pronunciation instruction for Brazilians: bringing theory and practice together. Cambridge Scholars Publishing.

Ardila, A., Bertolucci, P. H., Braga, L. W., Castro-Caldas, A., Judd, T., Kosmidis, M. H. Matute, E., Nitrini, R., Ostrosky-Solis, F., & Rosselli, M. (2010). Illiteracy: the neuropsychology of cognition without reading. Archives of clinical neuropsychology, 25(8), 689-712. https://doi.org/10.1093/arclin/acq079

Baddeley A. (1979) Working Memory and Reading. In: Kolers P.A., Wrolstad M.E., Bouma H. (Eds.) Processing of Visible Language. Nato Conference Series, vol 13. Springer, Boston, MA. https://doi.org/10.1007/978-1-4684-0994-9_21

Baddeley, A. (1982). Reading and working memory. Bulletin of the British Psychological Society, 35, 414–417.

Baddeley, A. (1982). Domains of recollection. Psychological Review, 89(6), 708.

Baron, J., & Strawson, C. (1976). Use of orthographic and word-specific knowledge in reading words aloud. Journal of Experimental Psychology: Human Perception and Performance, 2(3), 386–393. https://doi.org/10.1037/0096-1523.2.3.386

Burton, M. W., Small, S. L., & Blumstein, S. E. (2000). The role of segmentation in phonological processing: An fMRI investigation. Journal of Cognitive Neuroscience, 12(4), 679–690. https://doi.org/10.1162/089892900562309

Chomsky, N. (1965). Aspects of the Theory of Syntax. MIT Press, Cambridge, MA

Coltheart, M., Besner, D., Jonasson, J. T., & Davelaar, E. (1979). Phonological Encoding in the Lexical Decision Task. Quarterly Journal of Experimental Psychology, 31(3), 489–507. https://doi.org/10.1080/14640747908400741

Conrad, R. (1964). Acoustic confusions in immediate memory. British Journal of Psychology, 55, 75-84. https://doi.org/10.1111/j.2044-8295.1964.tb00899.x

Crowder, R. G. (1982). The demise of short-term memory. Acta Psychologica, 50(3), 291-323. https://psycnet.apa.org/doi/10.1016/0001-6918(82)90044-0

Cruse, D. A. (1992). Cognitive linguistics and word meaning: Taylor on linguistic categorization1. Journal of Linguistics, 28(1), 165-183. https://doi.org/0.1017/S0022226700015048

Cruse, D. A. (2000). Aspects of the micro-structure of word meanings. In Y Ravin & C. Leacock, (Eds.). Polysemy: Theoretical and Computational Approaches, (pp. 30-51). Oxford: Oxford University Press.

Durgunoğlu, A.Y., Nagy, W. E., & Hancin–Bhatt, B. J. (1993). Cross-language transfer of phonological awareness. Journal of Educational Psychology, 85, 453–465.

Ehri, L. C., & Wilce, L. S. (1979). The mnemonic value of orthography among beginning readers. Journal of Educational Psychology, 71(1), 26–40. https://doi.org/10.1037/0022-0663.71.1.26

Hauser, M. D. (1996) The Evolution of Communication. MIT Press, Cambridge, MA

Justi, C. N. G., Roazzi, A., & Justi, F. R. D. R. (2014). São as tarefas de nomeação seriada rápida medidas do processamento fonológico? Psicologia: Reflexão e Crítica, 27, 44-54.

Kleiman, G. M. (1975). Speech recoding in reading. Journal of Verbal Learning & Verbal Behavior, 14(4), 323–339. https://doi.org/10.1016/S0022-5371(75)80013-2

Koul, O. N., & Wali, K. (2006). Modern Kashmiri Grammar. Springfield: Dunwoody Press.

Lakoff, G. (1987). The death of dead metaphor. Metaphor and Symbol, 2(2), 143-147.

Lopes, A. P. N., & Minervino, C. A. D. S. M. (2015). Phonological awareness in illiterate adults. Revista CEFAC, 17(5), 1466-1473.

Mann, V. A., & Liberman, I. Y. (1984). Phonological Awareness and Verbal Short-Term Memory. Journal of Learning Disabilities, 17(10), 592–599. https://doi.org/10.1177/002221948401701005

Mattingly, I. G., Kavanagh, J. F., & Mattingly, I. (1972). Reading, the linguistic process, and linguistic awareness.

McCusker, L. X., Hillinger, M. L., & Bias, R. G. (1981). Phonological recoding and reading. Psychological Bulletin, 89(2), 217–245. https://doi.org/10.1037/0033-2909.89.2.217

Meyer, D. E., Schvaneveldt, R. W., & Ruddy, M. G. (1974). Functions of graphemic and phonemic codes in visual word-recognition. Memory & Cognition, 2(2), 309–321. https://doi.org/10.3758/BF03209002

Morais, J., & Kolinsky, R. (2000). Biology and culture in the literate mind. Brain and Cognition, 42(1), 47-49.

Morais, J. & Kolinsky, R. (2002). Literacy effects on language and cognition. Psychology at the Turn of the Millennium, 1, 507-530.

Petersson, K. M., Reis, A., & Ingvar, M. (2001). Cognitive processing in literate and illiterate subjects: A review of some recent behavioral and functional neuroimaging data. Scandinavian Journal of Psychology, 42(3), 251-267.

Reis, A., Faísca, L., Ingvar, M. & Petersson, K. M. (2006). Color makes a difference: Two-dimensional object naming in literate and illiterate subjects. Brain and Cognition, 60, 49-54. https://doi.org/10.1016/j.bandc.2005.09.012

Roazzi, A., Justi, C. N. G., Justi, F. R., Henriques, F. G., & Cançado, M. F. L. (2014). Três hipóteses sobre a natureza das tarefas de nomeação seriada rápida [Three hypotheses on the nature of rapid automatized naming tasks]. Psicologia: Teoria e Pesquisa, 30(4), 449-457.

Rosselli, M., Ostrosky-Solis, F., Ardila, A., Lopez-Arango, G., & Uriel-Mendoza, V. (1998). Neuropsychological test performance in illiterate subjects. Archives of Clinical Neuropsychology, 13(7), 645-660.

Stanovich, K. E. (1988). The Right and Wrong Places to Look for the Cognitive Locus of Reading Disability. Annals of Dyslexia, 38, 154–177. http://www.jstor.org/stable/23773663

Verplanken B. (2006). Beyond frequency: habit as mental construct. The British Journal of Social Psychology, 45(3), 639–656. https://doi.org/10.1348/014466605X49122

Wagner, R. K., & Torgesen, J. K. (1987). The nature of phonological processing and its causal role in the acquisition of reading skills. Psychological Bulletin, 101(2), 192-212. https://doi.org/10.1037/0033-2909.101.2.192

Yeung, S. S., & Chan, C. K. K. (2012). Phonological awareness and oral language proficiency in learning to read English among Chinese kindergarten children in Hong Kong. British Journal of Educational Psychology, 83, 550-568. https://doi.org/10.1111/j.2044-8279.2012.02082.x

Завантаження

Опубліковано

2022-06-28

Номер

Розділ

Vol 9 No 1 (2022)

Як цитувати

Ахмад Мір, Ф., & Хан, А. (2022). Роль володіння кашмірською мовою у застосуванні фонологічних умінь під час обробки: когнітивно-лінгвістичний підхід. Східноєвропейський журнал психолінгвістики , 9(1), 120-133. https://doi.org/10.29038/eejpl.2022.9.1.ahm

Статті цього автора (цих авторів), які найбільше читають