Герменевтика твору Буеро Вальєхо «Лазар у лабіринті»
DOI:
https://doi.org/10.29038/eejpl.2021.8.2.penКлючові слова:
Буеро Вальєхо, драма, Лазар у лабіринті, травма, емоційний інтелект, прийняттяАнотація
Ця п’єса сприяє кращому розумінню психологічного механізму поведінки в ситуації рекурентних слухових галюцинацій та їхнього травматичного походження, наприклад, переживання сцен насильства. У актора це викликає емоційне блокування страхом через захисний механізм заперечення, що впливає на пам’ять та негативне почуття провини та сорому. Автор пропонує адекватне керування емоціями головного героя Лазаря. Рішення спрямоване на те, щоб змусити його наважитися дізнатися правду і прийняти її, дотримуючись сучасної клінічної психологічної практики, не ховаючись від допомоги з боку інших. Таким чином він покращить і навіть нормалізує свій емоційний стан і зменшить галюцинації. Різні шари змісту одержують інтерпретацію під час аналізу тексту твору. По-перше, це плани реальності: фізичний світ, світ фантазії та внутрішній світ героїв. По-друге, це травма, що засіла в підсвідомості та слухових галюцинаціях. По-третє, це взаємозв’язок захисних механізмів, емоційного інтелекту та пам’яті. По-четверте, це сюжет про любовні стосунки. По-п'яте, це психологічні механізми задля досягнення справедливості та правди. Авторка розмірковує, як ця драма могла б сприяти соціальним уявленням щодо підвищення обізнаності про керування емоціями індивідами. Результати засвідчили, що ця символічна і складна робота форми та змісту також сприяє вирішенню інших людських дилем, таких як обмеження пізнання реальності та прихованих у підсвідомому почуттів та емоцій, а також їхнє прийняття. Розглянуто питання того, як чинити з етичним почуттям справедливості в суспільстві з перехідною демократією, в якому ще не загоїлися рани від війни. Також у автора твору простежено прагнення до гуманного суспільства.
Завантажити
Посилання
Aguilar López, A. M., Miguel Borge, M. (2021). Female roles in la Cinta Dorada by María Manuela Reina and models of the world. East European Journal of Psycholinguistics, 8(1), 41-56. https://doi.org/10.29038/eejpl.2021.8.1.agu
Alvar López, A. (2000). Buero. Las puertas del drama: revista de la Asociación de Autores de Teatro, 2. http://www.aat.es/pdfs/drama2.pdf
Angarita R., E. (2011). A propósito del mito de la caverna de Platón. Psicoanálisis XXIII (2), 103-109.
Aristóteles (1992). Poética. Gredos. Edición trilingüe de Valentín García Yebra.
Aristóteles (2018). Metafísica. (2018). Edición trilingüe a cargo de Valentín García Yebra. Gredos.
Branden, N. (2008) El respeto hacia uno mismo. Paidós.
Bisquerra, R., Mateo, A. (2019). Competencias emocionales para un cambio de paradigma en educación. Editorial Horsori.
Castiel, S.V., Sibemberg, A. D.P., Firpo, L.S. (2012). Defensa y trauma: del proyecto a la actualidad. Ágora: Estudos em Teoria Psicanalítica, 15(1), 63-77 Retrieved from https://psiquiatria.com/trabajos/usr_8572959916877.pdf
Del Castillo, J. (1998). Buero es el escenario de la vida. Tribuna de actualidad, 549, 58-59.
Etcheverry, J. L. (ed.) (1986). Sigmund Freud. Obras completas, 12. Amorrortu.
Ferro García, R. (2000). Aplicación de la terapia de aceptación y compromiso en un ejemplo de evitación experiencial. Psicothema, 12(3), 445-450. Retrieved from https://www.redalyc.org/pdf/727/72712318.pdf
Freud, S. (1920/1961) Beyond the pleasure principle. In Strachey J (Ed.). WW Norton.
Freud, A. (1936). Ego and mecanism of defence. Routledge.
Freud, S. (1975). Totem und tabú, Fischer, Studienaus-gabe, IX.
García Carzón, J.I. (1986). Lázaro en el laberinto. Apasionante parábola de Buero Vallejo sobre el amor y el miedo. ABC, 20.
Goffman, E. (1997). La presentación de la persona en la vida cotidiana. Amorrutu editores.
Goleman, D. (1995). Inteligencia emocional. Kairos.
Hayes, S. (1984). Making sense of spirituality. Behaviourism, 12, 99-110.
Hayes, S. C., Strosahl, K. D. & Wilson, K.G. (1999). Acceptance and commitment therapy. Guilford Press.
Hayes, S. C., Barnes-Holmes, D. & Roche, B. (Eds.). (2001). Relational frame theory: A post-Skinnerian account of human language and cognition. Kluwer Academic/Plenum Publishers.
Kübler-Ross, E. (1969). On Death and Dying. McMillan.
LaCapra, D. (2009). Historia y memoria después de Auschwitz. Prometeo.
Lancelle, G. (2002). La autoestima. Intercambios papeles de psicoanálisis/Intercanvis: papers de psicoanàlisi, 8, 53-58 Retrieved from https://raco.cat/index.php/Intercanvis/article/view/355140
Longden, E. (2013). Learning from the voices in my head. TED Books.
López Quintás, A. (1997). La formación por el arte y la literatura. Rialp.
Luciano Soriano, M. C.; Valdivia Salas, M. S. (2006). La terapia de aceptación y compromiso. Fundamentos, características y evidencia. Papeles del Psicólogo, 27(2), 79-91.
López-Luengo, B. (2017). Desaparición de alucinaciones auditivas persistentes mediante un entrenamiento cognitivo. Estudio de caso único. XVIII Congreso Virtual Internacional de Psiquiatría. Interpsiquis 2017, Cartagena (España).
Platón. (2003). Diálogos. Obra completa en 9 volúmenes. Gredos.
Piaget, J. (1967). La nueva educación moral. Losada.
Piaget, J. (1984). El criterio moral en el niño. Martínez Roca.
Rizollati, G., Fogassi, L. y Gallese, V. (2007). Neuronas espejo. Investigación y ciencia, 364, 14-21.
Rodríguez Rodríguez, J. C. (2017). Apego e inteligencia emocional como predictores del funcionamiento familiar en familias en riesgo social. Tesis. Universidad de Almería. Retrieved from https://dialnet.unirioja.es/servlet/tesis?codigo=129849.
Saussure, F. (1945). Curso de Lingüística General. Losada.
Sletveld, J. (2016). Freud's Three Theories of Neurosis: Towards a Contemporary Theory of Trauma and Defense. Psycoanalitic Discourses, 2(84), 460-475. https://doi.org/10.1080/10481885.2016.1190611
Source
Buero Vallejo, A. (2010). Lázaro en el laberinto. Voces críticas.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.