Вербальні маркери особистісної ідентичності в романі Габріель Рya «Дорога з Альтамону»
DOI:
https://doi.org/10.29038/eejpl.2021.8.2.kuzКлючові слова:
Габріель Рya, Дорога з Альтамону, особистісна ідентичність, вербальні індикатори, дискурс, наратив, криза ідентичностіАнотація
Статтю присвячено виявленню лінгвістичних маркерів особистісної ідентичності у творі «Дорога з Альтамону» Габріель Рya. Ця відома канадська письменниця і громадська діячка – одна з головних фігур у французькій канадській літературі. Написані простим і лаконічним стилем, твори Г. Руа сьогодні цікавлять широку публіку і в Канаді, де майже всі її книги були перекладені англійською мовою, і за кордоном. Роман «Дорога з Альтамону» (1966) присвячений висвітленню автобіографічного наративу, особливостей перебігу кризи особистісної ідентичності у людей різного віку, спадкоємності поколінь, екзистенційним проблемам, що актуалізуються у кризових життєвих ситуаціях. Попри те, що твір містить чотири незалежні тексти, кожен з яких розповідає закінчену історію, він не є збіркою оповідань, а романом-сагою, – жанром, який одночасно фрагментований і уніфікований, має гнучку структуру, яка базується на концепції життєвого шляху людини. Метою дослідження є аналіз вербальних індикаторів особистісної ідентичності другої частини роману Г. Руа “Старий і дитина" та однойменного музичного альбому, створеного на його основі. Концепт особистісної ідентичності у тексті актуалізується насамперед в тому, що розповідь ведеться від імені Крістін, яка водночас є дійовою особою ("tâchedevivre") та спостерігачем за нею ("regarde" et "juge"), таке "doublingoftheself" тематично, структурно і стилістично створює цілісний автентичний автобіографічний наратив, де виражається формування особистісної ідентичності та перебіг її кризи. Результатом дослідження є виокремлення в дискурсивному середовищі «Старого і дитини» психолінгвістичних маркерів часу й простору, які становлять просторово-часовий компонент когнітивної складової особистісної ідентичності. Доведено, що трансформація ідентичності у сучасному світі може бути зрозуміла лише у термінах конструювання «Я» як рефлексивного проекту – здійсненні цілісного, біографічного оповідання, яке постійно коректується у поліваріативному контексті вибору. У такому випадку досягнення ідентичності розуміється як розробка траєкторії «Я», що стає чи не найважливішим життєвим завданням усуспільненого індивіда.
Завантажити
Посилання
Жайворонок В. Етнолінгвістика в колі суміжних наук. Мовознавство. 2004. № 5-6. С. 23-25.
Кононенко В. Символи української мови. 2-ге вид, доп. і перероб. Івано-Франківськ : Прикарпат. нац. ун-т ім. В. Стефаника, 2013. 439 с.
Кутковая Е. С. Нарратив в исследовании идентичности. Национальный психологический журнал. 2014. № 4(16). С. 23-33.
Boucher, J.-P. (1990) Recueil et voyage: La Route d'Altamont de Gabrielle Roy. Revue Littératures Université McGill, 6, 39-57.
Carr, T. M. (2001). Separation, Mourning, and Consolation in La Route d'Altamont. French Language and Literature Papers, 19, 97-112.
Fortier, D. (2002). L'écriture comme paradoxe: étude de l'oeuvre de Gabrielle Roy.
Franzen, P. (1996). Margaret Laurence et Gabrielle Roy: un pays, deux mondes?. Cahiers franco-canadiens de l'Ouest, 8(2), 239-270.
Gilbert, P. R. (1993). All Roads Pass Through Jubilee: Gabrielle Roy's La Route d'Altamont and Alice Munro's Lives of Girls and Women. Colby Quarterly, 29(2), 136-148.
Henerson, M.E., Morris, L.L. & Fitz-Gibbon, C.T. (1987). How to Measure Attitudes. Newbury Park: SAGE Publications
Marcotte, S. (2001). Correspondance, autobiographie et journal personnel chez Gabrielle Roy. Quebec Studies, 31, 76-96.
Nezlek, J. B., Schütz, A., & Sellin, I. (2007). Self-presentational success in daily social interaction. Self and Identity, 6(4), 361-379. https://psycnet.apa.org/doi/10.1080/15298860600979997
Olderr, S. (2012). Symbolism: a comprehensive dictionary. McFarland.
Renée, L. (1998) Espace et asservissement dans La route d’Altamont de Gabrielle Roy. Cahiers franco-canadiens de l'Ouest, 2, 271-280.
Roy, G. (1970). La route d'Altamont. Mosaic: A Journal for the Interdisciplinary Study of Literature, 3(3), 133-138.
Schilling, N. (2013). Surveys and interviews. In Podesva, R. J. & Sharma, D., (Eds.). Research Methods in Linguistics. (pp. 96-115). Cambridge: Cambridge University Press.
Thomas, J. A. (2014). Meaning in Interaction: An Introduction to Pragmatics. Routledge.
Zinn, M. E., Huntley, E. D., & Keating, D. P. (2020). Resilience in adolescence: prospective Self moderates the association of early life adversity with externalizing problems. Journal of Adolescence, 81, 61-72. https://doi.org/10.1016/j.adolescence.2020.04.004
References (translated and transliterated)
Zhayvoronok, V. V. (2004) Etnolinhvistyka v koli sumizhnykh nauk. Movoznavstvo, 5–6, 23-35.
Kononenko, V. I. (2013) Symvoly ukrayinsʹkoyi movy. Ivano-Frankivsʹk: Vasyl Stefanyk Pre-Carpathian National University.
Kutkovaya, K. S. (2014). Narrativ v issledovanii identichnosti. Natsional'nyy Psikhologicheskiy Zhurnal, 4(16), 23-33.
Boucher, J.-P. (1990) Recueil et voyage: La Route d'Altamont de Gabrielle Roy. Revue Littératures Université McGill, 6, 39-57.
Carr, T. M. (2001). Separation, Mourning, and Consolation in La Route d'Altamont. French Language and Literature Papers, 19, 97-112.
Fortier, D. (2002). L'écriture comme paradoxe: étude de l'oeuvre de Gabrielle Roy.
Franzen, P. (1996). Margaret Laurence et Gabrielle Roy: un pays, deux mondes?. Cahiers franco-canadiens de l'Ouest, 8(2), 239-270.
Gilbert, P. R. (1993). All Roads Pass Through Jubilee: Gabrielle Roy's La Route d'Altamont and Alice Munro's Lives of Girls and Women. Colby Quarterly, 29(2), 136-148.
Henerson, M.E., Morris, L.L. & Fitz-Gibbon, C.T. (1987). How to Measure Attitudes. Newbury Park: SAGE Publications
Marcotte, S. (2001). Correspondance, autobiographie et journal personnel chez Gabrielle Roy. Quebec Studies, 31, 76-96.
Nezlek, J. B., Schütz, A., & Sellin, I. (2007). Self-presentational success in daily social interaction. Self and Identity, 6(4), 361-379. https://psycnet.apa.org/doi/10.1080/15298860600979997
Olderr, S. (2012). Symbolism: a comprehensive dictionary. McFarland.
Renée, L. (1998) Espace et asservissement dans La route d’Altamont de Gabrielle Roy. Cahiers franco-canadiens de l'Ouest, 2, 271-280.
Roy, G. (1970). La route d'Altamont. Mosaic: A Journal for the Interdisciplinary Study of Literature, 3(3), 133-138.
Schilling, N. (2013). Surveys and interviews. In Podesva, R. J. & Sharma, D., (Eds.). Research Methods in Linguistics. (pp. 96-115). Cambridge: Cambridge University Press.
Thomas, J. A. (2014). Meaning in Interaction: An Introduction to Pragmatics. Routledge.
Zinn, M. E., Huntley, E. D., & Keating, D. P. (2020). Resilience in adolescence: prospective Self moderates the association of early life adversity with externalizing problems. Journal of Adolescence, 81, 61-72. https://doi.org/10.1016/j.adolescence.2020.04.004
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.