Методологічний інструментарій міждисциплінарних досліджень тексту
DOI:
https://doi.org/10.29038/eejpl.2020.7.2.labКлючові слова:
методологічний інструментарій, літературознавство, мовознавство, педагогіка, міждисциплінарне дослідження тексту, особливі освітні потреби, сучасна українська казка, інклюзивна літератураАнотація
Умовою розвитку будь-якої науки і досягнення значущих результатів є її методологічна озброєність. Методологічне обґрунтування визначає загальний підхід до дослідження й розкриває водночас більш конкретні положення, які виступають методологічними орієнтирами, що розвивають лінійну або кумулятивну систему наукового знання. Необхідність міждисциплінарної методології досліджень конкретних об’єктів викликана глобалізованою та міжкультурною взаємодією в гуманітарних науках, зокрема об’єднання кількох спеціальностей (наприклад, мовознавства з літературознавством; соціальної, вікової педагогіки з лінгводидактикою) в окремі наукові сфери. Виходячи з цього, методологічний інструментарій розширюється, взаємодоповнюється, інтегрується за рахунок залучення підходів, методів, принципів різних наук, що уможливлює глибший та усесторонній аналіз об’єктів досліджень. Мета цього дослідження полягає у створенні міждисциплінарної методики аналізу тексту з використанням інструментарію двох гуманітарних дисциплін – педагогіки та філології (мовознавства й літературознавства). Матеріалом для дослідження обрано сучасну казку української письменниці та журналістки Оксани Драчковської «Зайчик-нестрибайчик та його смілива мама». Наш вибір був зумовлений актуальністю, інноваційністю, важливістю та комплексністю теми авторської казки, яка фігурує як у площині сучасної педагогіки, так і актуальних філологічних проекціях. Послідовність роботи визначають літературознавча інтерпретація, яка окреслить місце твору в контексті подібної української та зарубіжної літератури й виявить деякі особливості гендерних конструкцій казки; лінгвістичний аналіз із застосуванням комунікативно-прагматичного та концептуального підходів, що детально зосереджуються на текстово-дискурсивному рівні; педагогічні підходи, що уможливлять репрезентацію виховного потенціалу досліджуваного тексту-дискурсу. Слід зазначити, що загальнонауковий рівень цього інтегрованого міждисциплінарного дослідження складають системний, синергетичний та парадигмальний підходи. Запропонований міждисциплінарний інструментарій вибудуваний на антропоцентричній парадигмі, в центрі якої є людина – дитина з особливими освітніми потребами. Літературознавчі, мовознавчі, та педагогічні методологічні орієнтири виступають інтелектуальною схемою послідовності та зв’язку підходів, методів, принципів. Інтегруючи знання різних наук з урахуванням специфіки кожної, міждисциплінарний інструментарій виконує системотвірну функцію з метою отримання різнобічних відомостей щодо об’єкта дослідження.
Завантажити
Посилання
Агеєва В. Жіночий простір: Феміністичний дискурс українського модернізму: Монографія. Київ: Факт, 2003. 320 c.
Бахтин М. Эпос и роман. Сборник. Санкт-Петербург: Азбука, 2000. 304 с.
Болдырев Н. Н. Концептуальное пространство когнитивной лингвистики. Вопросы когнитивной лингвистики. 2004. № 1. С. 18-36.
Вовк Н. В., Жукова М. В. Застосування педагогіки емпауерменту в проектній діяльності учнів на уроках трудового навчання. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка. 2016. № 2. С. 38-45. URL : http://dspace.tnpu.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/6888/1/VOVK.pdf
Вознюк О. В. Розвиток вітчизняної педагогічної думки: синергетичний підхід. Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2009. 184 с. URL : http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/4036
Голованова Е. И. Особенности категоризации и концептуализации специальных знаний. Введение в когнитивное терминоведение. Москва: Наука; Флинта, 2011. С. 104-139.
Гундорова Т. Femina melancholica: стать і культура в гендерній утопії Ольги Кобилянської. Київ: Критика, 2002. 273 с.
Єрмолаєва Т. В., Шваб К. В. Гендерні стереотипи у сучасному українському суспільстві. Вісник Університету імені Альфреда Нобеля. Серія Педагогіка і Психологія. 2017. № 1(13). C. 92-96. URL : http://ir.duan.edu.ua/bitstream/123456789/2900/1/15.pdf
Зборовська Н., Ільницька М. Феміністичні роздуми: на карнавалі мертвих поцілунків. Львів: Літопис, 1999. 336 с.
Зязюн І. Цілісний методологічний підхід у педагогічному науковому дослідженні. Професійне становлення особистості: проблеми і перспективи: матеріали IV міжнародної науково-практичної конференції. Хмельницький, 2011. С. 7-13.
Кісь, О. Моделі конструювання ґендерної ідентичности жінки в сучасній Україні. Незалежний культурологічний часопис «Ї». 2003. № 27. С. 37-58. URL: http://www.ji.lviv.ua/n27texts/kis.htm.
Коваленко І. Ю., Баранова С. В. Анімалістична казка як вид казки. Молодий вчений. 2016. № 11(38). С. 198−201. URL: http://molodyvcheny.in.ua/files/journal/2016/11/46.pdf
Краевский В. В. (2009). Науки об образовании и наука об образовании (методологические проблемы современной педагогики). Вопросы философии. 2009. № 3, 77-82. URL : http://www.kraevskyvv.narod.ru/papers/nauki.htm
Кубрякова Е.С. Парадигмы научного знания в лингвистике и её современный статус. Серия литературы и языка. 1994. Т. 53, № 2. С. 3-15.
Кузава І. Б. Методологічні основи дослідження проблеми інклюзивної освіти дітей дошкільного віку. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2015. № 6(50). С. 116−127. URL : http://nbuv.gov.ua/UJRN/pednauk_2015_6_18
Лузина Л. Г. О когнитивно-дискурсивной парадигме лингвистического знания. Парадигмы научного знания в современной лингвистике. 2008. С. 40-48
Маслова В. А. Современные направления в лингвистике. Москва: Академия, 2008. 272 с.
Мережа інклюзивних амбасадорів. Inclusive books. https://inclusivebooks.org/index.php
Могильницький, Б. Г. Междисциплинарный синтез: уроки школы Анналов. Методологический синтез: прошлое, настоящее, возможные перспективы. 2002. С. 10-42. URL : http://klio.tsu.ru/annals.htm
Назарова, Н. М. Интегрированное (инклюзивное) образование: генезис и проблемы внедрения. История и Теория. Социальная педагогика. 2010. № 3(9). С. 77–87. URL : https://cyberleninka.ru/article/n/integrirovannoe-inklyuzivnoe-obrazovanie-genezis-i-problemy-vnedreniya-1/viewer
Нестеренко Г.О. Синергетичний вимір нації та націєгенези. Філософські науки: Збірник наукових праць. 2006. С.40-46.
Плахотнік, О. Неймовірні пригоди гендерної теорії в Україні. Критика. 2011. URL : https://krytyka.com/ua/articles/neymovirni-pryhody-gendernoyi-teoriyi-v-ukrayini
Поздняк, С. Н. Становление и тенденции развития методики обучения географии как науки в России: дис. ... докт. пед. наук: 13.00.02 / Уральский государственный педагогический университет, 2006. 411 с.
Порошенко, М. А. Інклюзивна освіта. Київ: ТОВ «Агентство Україна», 2019. 300 с.
Походенко, С. Герої українських народних казок в архетиповій свідомості суспільства. Психолінгвістика. 2012. № 9. С. 106−117. URL : http://nbuv.gov.ua/UJRN/psling_2012_9_17
Славова, М. Попелюшка літератури: теоретичні аспекти літератури для дітей. Київ: ВПЦ «Київський університет», 2002. 81 с.
Сусов И. П. Введение в теоретическое языкознание. Москва: Восток-Запад, 2007. 379 с.
Улюра Г. Пострадянська жіноча проза як соціокультурний та естетичний проект (на матеріалі російської літератури). Київ: Ніка-Центр, 2015. 608 с.
Філоненко С. Концепція особистості жінки в українській жіночій прозі 90 х років ХХ століття: Монографія. Київ, Ніжин: ТОВ “Видавництво “Аспект-Поліграф, 2006. 156 с.
Центр розвитку дитини “Гармонія”. Освіта для сталого розвитку – новий напрям у сучасній освіті. 2017. URL: http://www.garmoniya.mk.ua/articles/osvita-dlya-stalogo-rozvytku-novyy-napryam-u-suchasniy-osviti.html
Шаф О.В. Гендерне літературознавство в Україні: теоретико-методологічні зауваги. Науковий вісник міжнародного гуманітарного університету. Серія Філологія. 2018. № 37 (1). С. 83−86. URL: http://www.vestnik-philology.mgu.od.ua/archive/v37/part_1/24.pdf
Щотка, О. П. Гендерна психологія. Ніжин, 2019. 358 с.
Щукин, А. Н. Лингводидактический энциклопедический словарь: более 2000 единиц. Москва: Астрель, 2008. 746 с.
Baer, D., & Lebowitz, Sh. (2015). 14 books that inspired Elon Musk. Business Insider, 10. Retrieved from: https://www.businessinsider.com/elon-musk-favorite-books-2015-10
Florian, L., & Black‐Hawkins, K. (2011). Exploring inclusive pedagogy. British Educational Research Journal, 37(5), P. 813-828. https://doi.org/10.1080/01411926.2010.501096
Gaiman, N. (2013). Why our future depends on libraries, reading and daydreaming. The Guardian, 15. Retrieved from: https://www.theguardian.com/books/2013/oct/15/neil-gaiman-future-libraries-reading-daydreaming
Gao, S., Zhang, H., & Liu, H. (2014). Synergetic properties of Chinese verb valency. Journal of Quantitative Linguistics, 21(1). P. 1-21. https://doi.org/10.1080/09296174.2013.856132
Genette, G. (1997). Paratexts: Thresholds of Interpretation. Cambridge: Cambridge University Press.
Hart, C., & Lukeš, D. (2009). Cognitive linguistics in critical discourse analysis: Application and theory. Cambridge: Cambridge Scholars Publishing.
Hennies, J., & Ritter, M. (2015). Lesen literarischer Texte in inklusiven Lerngruppen. In: D. Blöhmer, M. Lichtblau, A.-K. Jüttner, K. Koch, M. Krüger, R. Werning, (Eds.). Perspektiven auf inklusive Bildung. Gemeinsam anders lehren und lernen. (pp. 261-266). Wiesbaden: Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-658-06955-1_39
Ito, J. P. (2013). Hypermetrical schemas, metrical orientation, and cognitive-linguistic paradigms. Journal of Music Theory, 57(1), 47-85. https://doi.org/10.1215/00222909-2017106
Jackendoff, R. (1996). Conceptual semantics and cognitive linguistics. Cognitive Linguistics, 7(1). P. 93-129. https://doi.org/10.1515/cogl.1996.7.1.93
Leezenberg, M. (2009). From cognitive linguistics to social science: Thirty years after Metaphors We Live By. Cognitive Semiotics, 5(1-2), 140-152. https://doi.org/10.1515/cogsem.2013.5.12.140
Lemberger, M. E., & Hutchison, B. (2014). Advocating student-within-environment: A humanistic approach for therapists to animate social justice in the schools. Journal of Humanistic Psychology, 54(1). P. 28-44. https://doi.org/10.1177/0022167812469831
Livni, E. (2018). Bill Gates should embrace the power of literary fiction. Quartz. Retrieved from: https://qz.com/quartzy/1491666/bill-gates-should-embrace-the-power-of-literary-fiction/
Phoenix, C., Osborne, N. J., Redshaw, C., Moran, R., Stahl-Timmins, W., Depledge, M. H., ... & Wheeler, B. W. (2013). Paradigmatic approaches to studying environment and human health:(Forgotten) implications for interdisciplinary research. Environmental Science & Policy, 25, 218-228. http://doi.org/10.1016/j.envsci.2012.10.015
Rana, M. (2017). Disability in Children's Literature. Tropes, Trends and Themes. Interjuli. Internationale Kinder- und Jugendliteraturforschung. https://doi.org/10.5167/uzh-75903
Samender, A. F. (2016). The communicative-pragmatic classification of economic texts. Theory and Practice in Language Studies, 6(12), 2260-2264. http://dx.doi.org/10.17507/tpls.0612.04
Serezhnikova, R. K., Fishman, B. E., Abramenko, N. Y., Zhoglo, L. Y., & Fishbein, M. H. (2015). Pedagogical Synergetics as the Activity Approach Basis in Professional and Pedagogical Training at the University. International Education Studies, 8(8), 148-156. http://doi.org/10.5539/ies.v8n8p148
Sirojiddinov, S., & Normurodova, N. (2019). Pragmatics and Cognition: Intention and Conceptualization in Discourse. International Journal of Engineering and Advanced Technology, 9(1), P. 2888-2893. https://doi.org/10.35940/ijeat.A1177.109119
Úcar, X. (2013). Exploring different perspectives of Social Pedagogy: towards a complex and integrated approach. Education Policy Analysis Archives, 21(36), 1-19. https://doi.org/10.14507/epaa.v21n36.2013
UNESCO. (1994). Salamanca Declaration and Framework for Action on Special Needs Education. Retrieved from: https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000098427
Джерело
Драчковська, О. Зайчик-нестрибайчик та його смілива мама. Чернівці: Чорні Вівці, 2019. 32 с.
References (translated and transliterated)
Ageeva, V. (2003). Zhinochyy prostir: Feministychnyy dyskurs ukrayinskoho modernizmu. [Female Space. Feminist Discourse of the Ukrainian Modernism]. Kyiv: Fakt.
Bakhtin, M. (2000). Epos i roman. Sbornik [Epic and Novel. Collected Writings]. S.-Petersburg: Azbuka.
Boldyrev, N. (2004). Konczeptualnoe prostranstvo kognitivnoj lingvistiki [Conceptual space of cognitive Linguistics]. Voprosy Kognitivnoi Lingvistiki, 1, 18−36.
Ermolayeva, T.V., & Schwab, K.V. (2017). Henderni stereotypy u suchasnomu ukrayinsʹkomu suspilʹstvi. Visnyk Universytetu imeni Alʹfreda Nobelya. Seriya Pedahohika i Psykholohiya. [Gender stereotypes in modern Ukrainian society. Bulletin of Alfred Nobel University. Series "Pedagogy and Psychology], 92-96. URL: http://ir.duan.edu.ua/bitstream/123456789/2900/1/15.pdf
Filonenko, S. (2006). Kontseptsiya osobystosti zhinky v ukrayinskiy zhinochiy prozi 90-kh rokiv ХХ stolittya [The concept of a woman's personality in Ukrainian female prose of the last decade of the 20th century]. Kyiv; Nizhyn: Aspect-Polygraph Publishing House.
Golovanova, E. (2011). Osobennosti kategorizaczii i konczeptualizaczii speczialnykh znanij. Vvedenie v Kognitivnoe Terminovedenie. [Characteristics of categorization and conceptualization of knowledge]. (pp. 104-139). Moscow: Nauka; Flinta.
Hundorova, T. (2002). Femina melancholica: stat i kultura v henderniy utopiyi Olhy Kobylyanskoyi [Femina melancholica: gender and culture in gender utopia of Olga Kobylianska]. Kyiv: Krytyka.
Kis, O. (2003). Modeli konstruiuvannia gendernoi identychnosty zhinky v suchasnii Ukraini. [Constructing models of gender identity in women in modern Ukraine]. Nezalezhnyi Kulturolohichnyi Chasopys “Ї”, 27, 37-58. Retrieved from: http://www.ji.lviv.ua/n27texts/kis.htm.
Kovalenko, I., Baranova, S. (2016). Animalistychna kazka yak vyd kazky. [Animal fairy tale as a separate type of tales]. Molodyi Vchenyi, 11(38), 198−201. Retrieved from: http://molodyvcheny.in.ua/files/journal/2016/11/46.pdf
Kraevskij, V. V. (2009). Nauki ob obrazovanii i nauka ob obrazovanii (metodologicheskiye problemy sovremennoy pedagogiki). Voprosy filosofii [Science education and science of education (methodological problems of modern pedagogy). Philosophy Issues], (3), 77-82. Retrieved from: http://www.kraevskyvv.narod.ru/papers/nauki.htm
Kuzava, I. (2015). Metodolohichni osnovy doslidzhennia problemy inkliuzyvnoi osvity ditei doshkilnoho viku [Methodological bases of research of the issue of inclusive education of preschool children], Pedahohichni Nauky: Teoriia, Istoriia, Innovatsiini Tekhnolohii, 6(50), 116-127. Retrieved from: http://nbuv.gov.ua/UJRN/pednauk_2015_6_18
Luzina, L. (2008). O kognitivno-diskursivnoj paradigme lingvisticheskogo znaniya [On cognitive discursive paradigm of linguistic knowledge], Paradigmy Nauchnogo Znaniya v Sovremennoj Lingvistike, 40−48.
Maslova, V. (2008). Sovremennye napravleniya v lingvistike [Modern Trends in Linguistics]. Moscow: Academia.
Merezha Inkliuzyvnykh Ambasadoriv. Inclusive books. [Inclusive Ambassador Network. Inclusive books]. Retrieved from: https://inclusivebooks.org/index.php
Mogilnitskij, B. (2002). Mezhdiscziplinarnyj sintez: uroki shkoly Annalov. [Interdisciplinary synthesis: lessons of the Annales School]. Metodologicheskij sintez: proshloe, nastoyashhee, vozmozhnye perspektivy, 10−42. Retrieved from: http://klio.tsu.ru/annals.htm
Nazarova, N. (2010). Integrirovannoe (inklyuzivnoe) obrazovanie: genezis i problemy vnedreniya. [Integrated (inclusive) education: the genesis and implementation issues. Istoriya i Teoriya. Soczialnaya Pedagogika, 3(9), 77–87. Retrieved from: https://cyberleninka.ru/article/n/integrirovannoe-inklyuzivnoe-obrazovanie-genezis-i-problemy-vnedreniya-1/viewer
Nesterenko, H. (2006). Synergetychnyi vymir natsii ta natsiigenezy [Synergetic dimension of nation and national genesis]. Filosofski Nauky: Scientific Journal, 40-46.
Plakhotnik, O. (2011). Neimovirni pryhody hendernoi teorii v Ukraini [Incredible adventures of gender theory in Ukraine]. Krytyka. Retrieved from: https://krytyka.com/ua/articles/neymovirni-pryhody-gendernoyi-teoriyi-v-ukrayini
Pokhodenko, S. (2012). Heroi ukrainskykh narodnykh kazok v arkhetypovii svidomosti suspilstva [Characters of Ukrainian folk tales in the archetypal consciousness of the society] Psycholinguistics, 9, 106−117. Retrieved from: http://nbuv.gov.ua/UJRN/psling_2012_9_17
Poroshenko, M. (2019). Inkliuzyvna osvita [Inclusive Education]. Kyiv: Ahentstvo “Ukraїna”,
Pozdniak, S. (2006). Stanovlenie i tendenczii razvitiya metodiki obucheniya geografii kak nauki v Rossii [Formation and trends in teaching methods development in Russian geographical science]. Doctoral dissertation. Ural State Pedagogical University.
Shaf, O. (2018). Henderne literaturoznavstvo v Ukraini: teoretyko-metodolohichni zauvahy. [Gender Literary Studies in Ukraine: theoretical and methodological notes], Naukovyi Visnyk Mizhnarodnoho Humanitarnoho Universytetu. Seriia Filolohiia, 37(1), 83−86. Retrieved from: http://www.vestnik-philology.mgu.od.ua/archive/v37/part_1/24.pdf
Shchotka, O. (2019). Henderna psykholohiia [Gender Psychology]. Nizhyn: Lysenko Publishers. Retrieved from: http://gestproject.eu/wp-content/uploads/2019/02/Gender-Psychology-Shchotka.pdf
Shchukin, A. (2008). Lingvodidakticheskij encziklopedicheskij slovar: bolee 2000 edinicz. [Linguo-didactic encyclopaedic dictionary: more than 2000 words]. Moscow: Astrel.
Slavova, M. (2002). Popeliushka literatury: teoretychni aspekty literatury dlia ditei [Literature Cinderella: Theoretical Aspects of Children’s literature] Kyiv: Kyiv University.
Susov, I. (2007). Vvedenie v teoreticheskoe yazykoznanie [Introduction to theoretical linguistics]. Moscow: East-West.
Tsentr rozvytku dytyny “Harmoniia”. (2017). Osvita dlia staloho rozvytku – novyi napriam u suchasnii osviti. [Education for Sustainable Development - A New Direction in Modern Education]. Retrieved from: http://www.garmoniya.mk.ua/articles/osvita-dlya-stalogo-rozvytku-novyy-napryam-u -suchasniy-osviti.html
Uliura, H. (2015). Postradyanska zhinocha proza yak sotsiokulturnyy ta estetychnyy proekt (na materiali rosiysʹkoyi literatury). [Post-Soviet female prose as a socio-cultural and aesthetic project (based on Russian literature)]. Kyiv: Nika-Centre.
Vovk, N., & Zhukova, M. (2016). Zastosuvannia pedahohiky empauermentu v proektnii diialnosti uchniv na urokakh trudovoho navchannia [Application of empowerment pedagogy in project activity of pupils at lessons of labor training]. Naukovi Zapysky of Ternopil National University. Series Pedagogy, 2, 38−45. Retrieved from: http://dspace.tnpu.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/6888/1/VOVK.pdf
Vozniuk O. (2009). Rozvytok vitchyznianoi pedahohichnoi dumky: synerhetychnyi pidkhid. [The development of national educational thought: a synergetic approach]. Zhytomyr: Zhytomyr State University. Retrieved from: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/4036
Zborovska, N., Ilnytska, M. (1999). Feministychni rozdumy: na karnavali mertvykh potsilunkiv [Feminist Reflections: At the Carnival of Dead Kisses]. Lviv: Litopys.
Ziaziun, I. (2011). Tsilisnyi metodolohichnyi pidkhid u pedahohichnomu naukovomu doslidzhenni [Pedagogical research in the context of a holistic approach]. Professional Formation of Personality: Problems and Prospects: 4th International Scientific and Practical Conference. Book of abstracts. Khmelnytskyi. (7−13).
Baer, D., & Lebowitz, Sh. (2015). 14 books that inspired Elon Musk. Business Insider, 10. Retrieved from: https://www.businessinsider.com/elon-musk-favorite-books-2015-10
Florian, L., & Black‐Hawkins, K. (2011). Exploring inclusive pedagogy. British Educational Research Journal, 37(5), P. 813-828. https://doi.org/10.1080/01411926.2010.501096
Gaiman, N. (2013). Why our future depends on libraries, reading and daydreaming. The Guardian, 15. Retrieved from: https://www.theguardian.com/books/2013/oct/15/neil-gaiman-future-libraries-reading-daydreaming
Gao, S., Zhang, H., & Liu, H. (2014). Synergetic properties of Chinese verb valency. Journal of Quantitative Linguistics, 21(1). P. 1-21. https://doi.org/10.1080/09296174.2013.856132
Genette, G. (1997). Paratexts: Thresholds of Interpretation. Cambridge: Cambridge University Press.
Hart, C., & Lukeš, D. (2009). Cognitive linguistics in critical discourse analysis: Application and theory. Cambridge: Cambridge Scholars Publishing.
Hennies, J., & Ritter, M. (2015). Lesen literarischer Texte in inklusiven Lerngruppen. In: D. Blöhmer, M. Lichtblau, A.-K. Jüttner, K. Koch, M. Krüger, R. Werning, (Eds.). Perspektiven auf inklusive Bildung. Gemeinsam anders lehren und lernen. (pp. 261-266). Wiesbaden: Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-658-06955-1_39
Ito, J. P. (2013). Hypermetrical schemas, metrical orientation, and cognitive-linguistic paradigms. Journal of Music Theory, 57(1), 47-85. https://doi.org/10.1215/00222909-2017106
Jackendoff, R. (1996). Conceptual semantics and cognitive linguistics. Cognitive Linguistics, 7(1). P. 93-129. https://doi.org/10.1515/cogl.1996.7.1.93
Leezenberg, M. (2009). From cognitive linguistics to social science: Thirty years after Metaphors We Live By. Cognitive Semiotics, 5(1-2), 140-152. https://doi.org/10.1515/cogsem.2013.5.12.140
Lemberger, M. E., & Hutchison, B. (2014). Advocating student-within-environment: A humanistic approach for therapists to animate social justice in the schools. Journal of Humanistic Psychology, 54(1). P. 28-44. https://doi.org/10.1177/0022167812469831
Livni, E. (2018). Bill Gates should embrace the power of literary fiction. Quartz. Retrieved from: https://qz.com/quartzy/1491666/bill-gates-should-embrace-the-power-of-literary-fiction/
Phoenix, C., Osborne, N. J., Redshaw, C., Moran, R., Stahl-Timmins, W., Depledge, M. H., ... & Wheeler, B. W. (2013). Paradigmatic approaches to studying environment and human health:(Forgotten) implications for interdisciplinary research. Environmental Science & Policy, 25, 218-228. http://doi.org/10.1016/j.envsci.2012.10.015
Rana, M. (2017). Disability in Children's Literature. Tropes, Trends and Themes. Interjuli. Internationale Kinder- und Jugendliteraturforschung. https://doi.org/10.5167/uzh-75903
Samender, A. F. (2016). The communicative-pragmatic classification of economic texts. Theory and Practice in Language Studies, 6(12), 2260-2264. http://dx.doi.org/10.17507/tpls.0612.04
Serezhnikova, R. K., Fishman, B. E., Abramenko, N. Y., Zhoglo, L. Y., & Fishbein, M. H. (2015). Pedagogical Synergetics as the Activity Approach Basis in Professional and Pedagogical Training at the University. International Education Studies, 8(8), 148-156. http://doi.org/10.5539/ies.v8n8p148
Sirojiddinov, S., & Normurodova, N. (2019). Pragmatics and Cognition: Intention and Conceptualization in Discourse. International Journal of Engineering and Advanced Technology, 9(1), P. 2888-2893. https://doi.org/10.35940/ijeat.A1177.109119
Úcar, X. (2013). Exploring different perspectives of Social Pedagogy: towards a complex and integrated approach. Education Policy Analysis Archives, 21(36), 1-19. https://doi.org/10.14507/epaa.v21n36.2013
UNESCO. (1994). Salamanca Declaration and Framework for Action on Special Needs Education. Retrieved from: https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000098427
Source
Drachkovska, O. (2019). Zaichyk-nestrybaichyk ta yoho smilyva mama [Bunny Non-Hopper and His Brave Mommy]. Chernivtsi: Chorni Vivtsi.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 East European Journal of Psycholinguistics
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.