Психолінгвістичні аспекти фразеології як теоретико-методологічні засади збагачення мовлення дітей експресивно-стилістичними засобами мови

Автор(и)

  • Лариса Калмикова Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди
  • Інна Мисан Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди

Ключові слова:

психолінгвістичні одиниці, психологічні одиниці, мовні одиниці, психолінгводидактичні принципи, лінгводидактичні принципи.

Анотація

Стаття присвячена аналізу фразеологізмів як багатоаспектного наукового феномену, який може розглядатися як різні одиниці, зокрема психологічних, психолінгвістичних і мовних; відзначенню тих психолінгводидактичних принципів, які випливають із розуміння фразеологізмів і як психолінгвістичних одиниць: особливих блоків економного, точного, влучного й дотепного продукування й розуміння мовлення, а також упровадження цих принципів у прикладні галузі психолінгвістики, зокрема в психолінгвістику розвитку й підпорядковану їй у теоретичному та методологічному сенсі лінгводидактику; розкриттю на матеріалі конкретного експериментального дослідження досвіду з урахування психолінгвістичних засад під час розроблення методики збагачення мовлення дітей старшого дошкільного віку фразеологізмами для його розвитку.

Література

References

  • Vygotsky, L. (1982). Myshlenie i rech’ [Thinking and speech]. Vol. 2. Moscow: Pedagogika.
  • Vinogradov, V. (1955). Itogi obsuzhdenija voprosov stilistiki [Results of the discussed questions
    on stylistics]. Voprosy Yjazykoznanija, 1, 60−87.
  • Dmitrjuk, N. (2009). Frazeologicheskij somatikon kak otrazhenie arhetipov jazykovogo soznanija
    jetnosa [Phraseological somaticon as a reflection of archetypes of ethnic linguistic consciousness].
    Voprosy Psiholingvistiki, 10, 30−33.
  • Jermolenko, S. (1987). Fol’klor i literaturna mova [Folklore and a literary language]. Kyiv:
    Naukova dumka.
  • Kalmykova, L. (2008). Psyhologija formuvannja movlennjevoi’ dijal’nosti u ditej doshkil’nogo
    viku [Psychology of speech activity formation in children of a pre-school age]. Kyiv: Feniks.
  • Kasares, H. (1985). Vvedenie v sovremennuju leksikografiju [Introduction into contemporary
    lexicography]. Moskva : Izd-vo inostr. lit.
  • Kovshova, M. (2010). Lingvokul’turologicheskij analiz i associativnyj jeksperiment vo
    vzaimodejstvii: na primere frazeologizmov so slovom-komponentom hleb [Lingvoculturological analysis
    and associative experiment in interaction: on the example of phraseologisms having a component bre].
    Voprosy psiholingvistiki, 2 (12), 165−176.
  • Kosmeda, T. (2000). Aksiologichni aspekty pragmalingvistyky [Axiological aspects of
    pragmalinguistics]. L’viv : LNU im. Ivana Franka.
  • Leontyev, A. (2003). Osnovy psiholingvistiki [Bases of psycholinguistics]. Moscow: Smysl.
  • Lepeshaw, I. (1998). Frazealogija suchasnaj belaruskaj movy [Phraseology of modern
    Byelorussian language]. Minsk: Vysshaya Shkola.
  • Mit’kina, I. (2002). Osvoenie frazeologizmov starshimi doshkol’nikami [Learning
    phraseologisms by senior preschoolers]. Razvitie detskoj rechi: tradicii i perspektivy: materialy
    konferencii. Moscow: Izd. RAO. 47−48.
  • Novikova, A. (2012). K voprosu o neverbal’nom komponente frazeologii [On the problem of
    nonverbal component of phraseology]. Zhizn’ Yazyka v Kul’ture i Sotsiume-3, 40−43.
  • Stepanova, A. (2012). Psiholingvisticheskij podhod k opisaniju frazeologicheskih edinic
    russkogo jazyka [Psycholinguistic approach to description of Russian phraseological units]. Voprosy
    psiholingvistiki, 1 (15), 124−133.
  • Uzhchenko, V., Uzhchenko, D. (2007). Frazeologija suchasnoi’ ukrai’ns’koi’ movy
    [Phraseology of modern Ukrainian language]. Kyiv: Znannia.

Завантажити

Дані для завантаження поки недоступні.

Біографія автора

  • Лариса Калмикова, Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди

Завантаження

Опубліковано

2014-12-09

Номер

Розділ

Том 1, №1, 2014

Як цитувати

Калмикова, Л. ., & Мисан, І. . (2014). Психолінгвістичні аспекти фразеології як теоретико-методологічні засади збагачення мовлення дітей експресивно-стилістичними засобами мови. Східноєвропейський журнал психолінгвістики , 1(1), 66-74. https://eejpl.vnu.edu.ua/index.php/eejpl/article/view/211