Специфіка сучасного англомовного мультимодального дискурсу

Автор(и)

  • Лариса Макарук Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки, Україна

Ключові слова:

мультимодальність, мультимодальний дискурс, вербальні й невербальні засоби, візуальна грамотність, системно-функціональний підхід.

Анотація

Статтю присвячено дослідженню сучасного англомовного мультимодального дискурсу. Окреслено низку причин, що зумовлюють потребу у всебічному дослідженн вербальних і невербальних засобів, які використовують у писемному дискурсі для реалізації комунікативних інтенцій. Проаналізовано ключові концепції, які уможливлюють поліаспектно розглянути специфіку вербальних і невербальних засобів, що функціонують в англомовному комунікативному просторі. Звернуто увагу на взаємозв’язок і взаємозалежність кількох лінгвістичних дисциплін (графічної лінгвістики, соціальної семіотики, візуальної лінгвістики, когнітивної лінгвістики, візуальної комунікації, лінгвістики тексту, комунікативної лінгвістики, теорії мультимодальності й мультимодальної комунікації), в межах яких розглядають вербальні й невербальні засоби комунікації. Схарактеризовано основні поняття, якими послуговуються під час аналізу мультимодального дискурсу. Висвітлено ключові ознаки та специфіку семіотичних ресурсів й модусу. Описано особливості мультимодального дискурсу, звернуто увагу на системно-функціональний підхід і проблеми оволодіння спеціальними навичками письма та читання, які потрібні кожній людини в цифрове століття. Виокремлено перспективні напрями подальших досліджень з урахуванням останніх комунікативних тенденцій, притаманних сучасному англомовному соціуму.

Література

References

  • Forceville, C. & Urios-Aparisi, E. (2009). Multimodal Metaphor. Berlin: Mouton de
    Gruyter.
  • Forceville, C. (1994). Pictorial metaphor in advertisements. Metaphor and symbolic
    activity, 9(1), 1–29.
  • Halliday, M. A. K. (2004). An Introduction to Functional Grammar. London: Arnold.
  • Jewitt, C. (2009). The Routledge Handbook of Multimodal Analysis. London : Routledge.
  • Kress, G. and Leeuwen, T. Van. (2001). Multimodal Discourse. Bloomsbury Academic.
  • Kress, G. (2010). Multimodality: A Social Semiotic Approach to Contemporary
    Communication. London: Routledge.
  • Kress, G. and Van Leeuwen, T. (2006). Reading Images: The Grammar of Visual Design.
    London: Routledge.
  • Lakoff, G. and Johnson, M. (1980). Metaphors We Live by. Chicago: University of
    Chicago Press.
  • Leeuwen, T. (2004). Introducing Social Semiotics: An Introductory Textbook. London :
    Routledge.
  • Lester, P. (2006). Visual Communication: Images with Messages. Cаnada: Wadsowrth
    Cengage Learning.
  • Makaruk, L. (2014). Poliphonichnist nominatsii semiotychno uskladnenykh tekstiv [The
    variety of nomination of multimodal texts]. Nova Philologia, 59, 102 – 109.
  • Makaruk, L. (2014). Problemy doslidzhennya semiotychno uskladnenykh tekstiv [The
    problems of the research of multimodal texts]. Naukovyi visnyk Chernivetskogo universytetu, 692-
    693, 67–70.

Завантажити

Дані для завантаження поки недоступні.

Біографія автора

  • Лариса Макарук, Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки, Україна

Завантаження

Опубліковано

2014-12-13

Номер

Розділ

Том 1, №2, 2014

Як цитувати