Особливості мовленнєвої діяльності вчителів-логопедів

Автор(и)

  • Фоміна Наталія Рязанский государственный университет имени Сергея Есенина, Россия
  • Анна Леева Рязанский государственный университет имени Сергея Есенина, Россия

Ключові слова:

особистість, мовленнєва діяльність, текст, учитель-логопед, лінгвальні (мовні, змістово-смислові) характеристики мовлення, психологічні (мотиваційні, когнітивні, емоційні, регулятивні) риси особистості.

Анотація

У статті аналізується проблема дослідження прояву особливостей особистості в мовній діяльності. Підкреслюється, що мова як вища психічна функція визначає весь розвиток
людини і є одним з інструментів здійснення педагогічної діяльності вчителів-логопедів, які працюють з особами з мовними порушеннями. Оскільки їхнє мовлення повинно слугувати взірцем, до нього висуваються дуже високі вимоги: воно має бути точним, правильним, зв’язним, логічним, переконливим і виразним. У статті йдеться також про можливості мовної діагностики різних особливостей мовної особистості – особистості, вираженої через мову в мовленні. У межах концепції Н. А. Фоміної щодо комплексного дослідження проявів особистості та її властивостей у праці проаналізовано мовленнєві, мовні, змістовно-смислові особливості текстіввисловлювань учителів-логопедів з актуальної й особистісно значущої для них теми «Вчитель», а також відображено в текстах їхні мотиваційно-цільові, когнітивні, емоційні, регулятивні характеристики.

Література

References

  • Fomina N., Leyeva A. (2014). Osobennosti emotsionalnoy sfery uchiteley logopedov i ih
    otrazhenie v rechevoy deyatelnosty. Vestnik RUDN. Seriya “Psihologiya i pedagogica”, 4, 40-48.
  • Fomina N. (2014). Individualno typologicheskiye osobennosti luboznatelnosti i
    rechevaya deyatelnost studentov. Chelovecheskiy Capital. 7 (67), 55-60.
  • Fomina N. (2014). Proyavleniya razlichnyh svoystv yazykovoy lychnosti v rechevoy
    deyatelnosty [Linguistic personality’s features manifestation in speech activity]. In: Systemnye
    Issledovaniya Svoystv Lichnosti: K 30-Letiyu Nauchnoy Shkoly A. I. Krupnova. A. I. Krupnov,
    S. I. Kudinov, I. A. Novikova (Eds.). Moscow: Peoples’ Friendship University of RussiaDN,
    2014. – S. 446 -473.
  • Fomina N. (2014). Sootnosheniye razlichnyh svoystv yazykovoy lychnosti i
    osobennostey ee rechevoy deyatelnosty [Correlation of various properties of linguistic personality
    and features of his speech activity]. In: Yazyk, Rech, Lichnost v Zerkale Psykholyngvistiki, (pp.
    126-148). L. Zasiekina, (ed.). Lutsk: Vezha Druk.
  • Fomina N., Leyeva A. (2012). Obshchitelnost i vyrazhennost v rechi osobennostey
    emotsionalno volevoy sfery lychnosti uchiteley logopedov. Psykholyngvistyka, 10, 120 -129.
  • Fomina N., Leyeva A. (2013). Proyavleniya individualnyh osobennostey lychnosti v
    rechevoy productsii na predtekstovom urovne [Individual feature manifestation in speech product
    on the pre-text stage]. Psykholingvistyka, 12, 140147.

Завантажити

Дані для завантаження поки недоступні.

Біографії авторів

  • Фоміна Наталія, Рязанский государственный университет имени Сергея Есенина, Россия
  • Анна Леева, Рязанский государственный университет имени Сергея Есенина, Россия

Завантаження

Опубліковано

2015-05-23

Номер

Розділ

Том 2, №1, 2015

Як цитувати