Становлення комунікативної компетентності в студентів-психологів

Автор(и)

  • Анна Кульчицька Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки, Україна
  • Алла Мудрик Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки, Україна
  • Тетяна Федотова Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки, Україна

Ключові слова:

компетенція, компетентність, комунікативна компетентність, стиль спілкування, тип міжособистісних взаємин.

Анотація

У статті емпірично визначено складники (компетенції) комунікативної компетентності студентів-психологів: уміння здійснювати та приймати знаки уваги; надавати підтримку іншій людині, співпереживати їй; адекватно реагувати на справедливу та несправедливу критику, провокуючу поведінку стосовно себе; бути спроможним прийняти підтримку зі сторони інших; здатність звернутися до співрозмовника з проханням, проте вміти відповісти відмовою на чуже прохання, сказати «ні» в несприятливій ситуації; мати навички ефективної взаємодії з іншими людьми. Установлено, що комунікативна компетентність майбутнього психолога залежить від його потреби в спілкуванні, широти, ініціативи. Не менш важливими чинниками комунікативної компетентності фахівця є такі фактори, як виразність спілкування, легкість і стійкість спілкування. Упродовж лонгітюдного дослідження з’ясувалось, що під час навчання в студентів-психологів підвищується рівень їхньої комунікативної компетентності. Відбувається також зростання показників авторитарного, егоїстичного, агресивного та дружелюбного типу міжособистісних взаємин. Упродовж навчання студенти стають більш впевненими у собі, незалежними у думках та судженнях, прямолінійними та наполегливими у досягненні мети. У них формуються вміння бути хорошим порадником та організатором. До кінця третього курсу вони вирізняються високою здатністю до співробітництва та налагодженням дружніх взаємин з оточуючими.

Література

References

  • Yemelyanov, Yu. (1991). Obuchenie paritetnomu dialogu [Teaching Equal
    Dialogue]. Leningrad: Leningrad State University.
  • Fetiskin, N. (2002). Socialno-Psyhologicheskaya Diagnostika Razvitiya Lichnosti i
    Malykh Grupp [Social and Psychological Diagnostic of Individual and Small Group
    Development]. Moscow: Psyhoterapiya.

Завантажити

Дані для завантаження поки недоступні.

Біографії авторів

  • Анна Кульчицька, Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки, Україна
  • Алла Мудрик, Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки, Україна
  • Тетяна Федотова, Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки, Україна

Завантаження

Опубліковано

2015-12-09

Номер

Розділ

Том 2, №2, 2015

Як цитувати

Кульчицька, А., Мудрик, А., & Федотова, Т. (2015). Становлення комунікативної компетентності в студентів-психологів. Східноєвропейський журнал психолінгвістики , 2(2), 100-108. https://eejpl.vnu.edu.ua/index.php/eejpl/article/view/152