Процес засвоєння лексики в рідній мові: чи слід його класифікувати згідно з етапами загального розвитку (на прикладі дитини з Бангладеша)?
DOI:
https://doi.org/10.29038/eejpl.2016.3.1.sikКлючові слова:
засвоєння словникового запасу, опанування рідної мови, послідовні етапи розвитку, надмірні узагальнення, помилкові судження, метафори, систематичне навчання.Анотація
Це дослідження здійснено для з’ясування того, чи процес вивчення рідної мови у контексті засвоєння словникового запасу (оволодіння лексичними значеннями) підпорядковується певним послідовним етапам, не зважаючи на конкретних осіб та їх особливі випадки. Автор піддає сумніву панівну думку щодо універсальних закономірностей розвитку в контексті засвоєння лексики, згідно з якою все підпорядковано загальноприйнятій схемі. Дослідження проведено на прикладі конкретного індивіда з метою визначення чи відповідає він упродовж свого розвитку схемі загальноприйнятого стандарту набуття словникового запасу, і в якій мірі. Тому, було обрано заздалегідь певні питання, які задавали в довільній послідовності обраній дитині в неофіційному контексті (протягом гри). Результати дослідження, які були проаналізовані як якісно, так і кількісно з використанням допоміжної літератури показали, що дитина не слідує будь-яким конкретним закономірностям у своєму розвитку, а опановує значення слів шляхом довільних послідовностей. Автор стверджує, що впродовж спостереження дитина розвинула особливості певних значень слів, які за твердженнями багатьох дослідників, повинна була освоїти на пізніших етапах свого розвитку (після досягнення певного віку). Також, як з’ясувалося вона ще не опанувала рис, які повинна була вже набути. Автор робить висновок, що процес опанування рідної мови (особливо засвоєння словникового запасу) не можна узагальнювати до певних моделей і правил, тому, що кожен процес навчання є унікальним як і кожен індивід.
Література
References
- Cruttenden, Alan. (1985). Language in Infancy and Childhood: A Linguistics Introduction
to Language Acquisition. Manchester, Manchester University Press. - Dodd, H. David & Tomikawa, A. Sandra (1980). Early Word Meanings: Perceptually or
Functionally Based? Child Development, 51 (4), 1103–1109. Retrieved from:
http://www.jstor.org/stable/1129550 - Mace-Matluck, J. Betty. (1979). Order of Acquisition: Same or Different in First- and
Second-Language Learning? The Reading Teacher, 32 (6), 696–703. Retrieved from:
http://www.jstor.org/stable/20194855. - Miller, A. George (1978). The Acquisition of Word Meaning. Child Development, 49 (4),
999-1004. Retrieved from: http://www.jstor.org/stable/1128739 - Ritgerd, B. A. (2014). First Language Acquisition: The Rate and Style of Vocabulary
Growth in the First Years. Haskoli Islands, 1–26. Retrieved from:
http://skemman.is/stream/get/1946/17417/40471/1/BA_Essay.pdf - Scovel, Thomas. (2004). Psycholinguistics (5th ed.). New York, NY: Oxford University
Press - Smith, D. Michael. (1978). The Acquisition of Word Meaning: An Introduction. Child
Development, 49(4), 950–952. Retrieved from: http://www.jstor.org/stable/1128733
8. You, Yunjung. (2011). Factors in Vocabulary Acquisition through Reading. ITJ, 8, 43–57
Retrieved from: http: //15524-21995-1-PB.pdf