Просодичні засоби реалізації мовленнєвого впливу: аудитивний аналіз

Автор(и)

  • Томахів Марта Науково-дослідний та навчальний центр іноземних мов Національної академії наук України

DOI:

https://doi.org/10.29038/eejpl.2017.4.1.tom

Ключові слова:

експериментально-фонетичне дослідження, мовленнєвий вплив, відеолекція, англомовний науковий дискурс, інтонація, просодія.

Анотація

У статті проаналізовані отримані результати проведення експериментальнофонетичного дослідження інтонаційних засобів реалізації мовленнєвого впливу на прикладі відеолекції як нового жанру сучасного англомовного наукового дискурсу. Мета експерименту полягала у підтвердженні гіпотези про те, що просодична організація висловлень та компоненти інтонації, притаманні просодії усного мовлення викладачів відеолекцій, сприяють кращому сприйняттю студентами матеріалу викладу, утриманню їхньої уваги, а також опосередковують глибше розуміння предмета, під чим загалом ми розуміємо здійснення мовленнєвого впливу. Експериментально-фонетичне дослідження просодії відеолекції проводиться згідно розроблених у сучасній фонетиці методів експерименту, застосовуючи аудитивний та акустичний методи аналізу, а також використання методів кількісної та лінгвістичної обробки даних, порівняльного методу, анкетування та методу семантичного диференціала. У результаті експерименту визначено ті просодичні параметри, які сприяють здійсненню мовленнєвого впливу та є найоптимальнішими для сприйняття інформації студентами.

Література

References

  • Антошинцева М. А. Механизмы адаптации жанра научно-учебной лекции к
    электронной сфере коммуникации. [Електронний ресурс]. Режим доступу:
    www.cyberleninka.ru/article/n/mehanizmy-adaptatsii-zhanra-nauchno-uchebnoy-lektsiik-elektronnoy-sfere-kommunikatsii
    Antoshyntseva, M. A. Mekhanizmy adaptatsii zhanra nauchno-uchebnoy lektsii k
    elektronnoy sfere kommunikatsii. [Mechanisms of scientific and academic discourse
    genre adaptation to the electronic domain of communication]. Retrieved from:
    www.cyberleninka.ru/article/n/mehanizmy-adaptatsii-zhanra-nauchno-uchebnoy-lektsiik-elektronnoy-sfere-kommunikatsii
  • Валігура О. Р. Фонетична інтерференція в англійському мовленні білінгвів:
    монографія. Тернопіль: Підручники і посібники, 2008.
    Valihura, O. R. (2008). Fonetychna Interferentsiia v Anhliiskomu Movlennia Bilinhviv.
    [Phonetical Interference in the English Speech of the Bilinguals]. Ternopil: Pidruchnyky
    i Posibnyky.
  • Калита А. А. Энергетика речи: монография. К.: Кафедра, 2016.
    Kalyta, A. A. (2016). Energetika Rechi [Speech Energetics]. Kyiv: Kafedra.
  • Калита А. А. Актуалізація емоційно-прагматичного потенціалу висловлення:
    монографія. Тернопіль: Підручники і посібники, 2007.
    Kalyta, A. A. (2007). Aktualizatsia Emotsiino-Prahmatychnoho Potentsialu Vyslovlennia.
    [Emotional and Pragmatic Potential of the Utterance Actualization]. Ternopil:
    Pidruchnyky i Posibnyky.
  • Каспаринський О. Ф., Полянская Е. И. Видеолекция как жанр. [Електронний
    ресурс]. Режим доступу: https://istina.msu.ru/media/publications/articles/ 8e9/82a/
    3559014/29LINK_FOK13v07.pdf
    Kasparinskyi, O. F., Polianskaia, E. I. Videolektsiia kak Zhanr. [Videolecture as a
    Genre]. Retrieved from: https://istina.msu.ru/media/publications/articles/8e9/т82a/
    3559014/29LINK_FOK13v07.pdf.
  • Osgood, C. E., Suci, G. C. and Tannenbaum, P. H. (1957). The Measurement of
    Meaning. Urbana, IL : University of Illinois Press.
  • Падалка О. В. Просодика комунікативного членування промов сучасних
    політичних діячів Німеччини (експериментально-фонетичне дослідження):
    дисертація кандидата філологічних наук: 10.02.04 / Ольга Володимирівна Падалка.
    Київ: КНЛУ, 2015.
    Padalka, O. V. (2015). Prosodyka Komunikatyvnoho Chlenuvannia Promov Suchasnykh
    Politychnukh Diiachiv Nimechchyny (Eksperymentalno-Fonetychne Doslidzhennia).
    Ph.D. dissertation [Prosody of the Communicative Segmentation of Speech of
    Contemporary German Politicians (Experimental Phonetics Research)]. Kyiv: Kyiv
    National Linguistic University.
  • Peer, W. Van, Hakemulder, F., Syngier, S. (2012). Scientific Methods for the
    Humanities. (Linguistic Approaches to Literature). Amsterdam: John Benjamins.
  • Рубчак О. Б. Просодична організація англомовних інтерв’ю (експериментальнофонетичне дослідження): Дис. ... канд. філол. наук: 10.02.04. Київ: КНЛУ, 2015.
    Rubchak, O. B. (2015). Prosodychna Organizatsiia Anhlomovnykh Interviu
    (Eksperymentalno-Fonetychne Doslidzhennia). Ph.D. dissertation [Prosodic Structure of
    the English Interviews (Experimental Phonetics Research)]. Kyiv: Kyiv National
    Linguistic University.
  • Седов К. Ф. Нейропсихолингвистика. Москва: Лабиринт, 2007.
    Sedov, K. F. (2007). Neiropsikholingvistika. [Neuropsycholinguistics]. Moscow:
    Labirint.
  • Селіванова О. О. Мовленнєвий вплив у комунікативній взаємодії //
    Психолінгвістика. 2012. № 10. С. 223–229.
    Selivanova, O. (2012). Movlennievyi Vplyv u Komunikatyvnii Vzaiemodii.
    Psykholinhvistyka, 10, 223–229.
  • Demetriadis, S., Pombortsis, A. E-Lectures for Flexible Learning: a Study on their
    Learning Efficiency. Retrieved from: http://www.ifets.info/journals/10_2/13.pdf
  • Tomakhiv, M. (2016). E-Lecture as a new genre of scholarly discourse. Science and
    Education a New Dimension. Philology, IV (23), 100, 80–83.
  • Trench Brian. Internet − turning science communication inside‐out? Retrieved from:
    http://doras.dcu.ie/14807/1/internet_science_communication.pdf.

Завантажити

Дані для завантаження поки недоступні.

Біографія автора

Завантаження

Опубліковано

2017-06-27

Номер

Розділ

Том 4, №1, 2017

Як цитувати

Томахів, М. (2017). Просодичні засоби реалізації мовленнєвого впливу: аудитивний аналіз. Східноєвропейський журнал психолінгвістики , 4(1), 225-233. https://doi.org/10.29038/eejpl.2017.4.1.tom