Поглиблене навчання та конкуренція в психолінгвістичних дослідженнях

Автор(и)

  • Роман Тарабань
  • Маршал Філіп Х. Texas Tech University, USA

DOI:

https://doi.org/10.29038/eejpl.2017.4.2.rta

Ключові слова:

поглиблене навчання, модель конкуренції, сигнали, машинне навчання.

Анотація

Б. МакВінні, Е. Бейтс разом із колегами розробили модель конкуренції в 1980-х роках як альтернативу моделям Н. Чамського, які містять синтаксис як спеціальний модуль. Модель конкуренції започаткувала функціональну перспективу, відповідно до якої мова слугує комунікативній меті та функціям. На відміну від положення про те, що знання мови – вроджене, модель конкуренції постулює, що мова вивчається й обробляється за допомогою загальних когнітивних механізмів, які ідентифікують та «взважують» фонологічні, морфологічні, синтаксичні та семантичні сигнали в мовному досвіді суб’єкта навчання. Ці сигнали скеровують користувача мови до розуміння та породження мовних форм. Цю статтю присвячено опису основ моделі конкуренції, машинного моделювання мовної конкуренції. Автори спробували поширити принципи конкурентної моделі на нові машинні моделі та додатки за допомогою мереж поглибленого навчання.

Література

References

  • Bates, E. & MacWhinney, B. (1982). A functionalist approach to grammar. In E. Wanner & L. Gleitman (Eds.), Language acquisition: the state of the art. New York: Cambridge University Press.
  • Bates, E., & MacWhinney, B. (1989). Functionalism and the competition model. In: The Crosslinguistic Study of Sentence Processing, (pp 3-76). B. MacWhinney and E. Bates (Eds.), New York: Cambridge University Press.
  • Devescovi, A., D’Amico, S., Smith, S., Mimica, I., & Bates, E. (1998). The development of sentence comprehension in Italian and Serbo-Croatian: Local versus distributed cues. In: Syntax and Semantics: Vol. 31. Sentence Pocessing: A Cross-Linguistic Perspective, (pp. 345-377). D. Hillert (Ed.), San Diego: Academic Press.
  • Hauser, M. D., Chomsky, N., & Fitch, W. T. (2002). The faculty of language: What it is, who has it, and how did it evolve? Science, 298, 1569-1579.
  • Just, M. A., & Carpenter, P. A. (1980). A theory of reading: From eye fixations to comprehension. Psychological Review, 87, 329-354.
  • Langacker, R. (1989). Foundations of cognitive grammar. Vol. 2: Applications. Stanford: Stanford University Press.
  • Li, P., & MacWhinney, B. (2013). Competition model. In: The Encyclopedia of Applied Linguistics. C. A. Chapelle (Ed.), Malden, MA: Wiley.
  • MacWhinney, B. (1987). The competition model. In: Mechanisms of Language Acquisition, (pp.249-308). B. MacWhinney (Ed.).Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum.
  • MacWhinney, B. (2001). The competition model: The input, the context, and the brain. In: Cognition and Second Language Instruction, (pp. 69–90). P. Robinson (Ed.), New York: Cambridge University Press.
  • MacWhinney, B. (2008). A Unified Model. In: Handbook of Cognitive Linguistics and Second Language Acquisition, (pp. 341-371). P. Robinson & N. Ellis (Eds.). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
  • MacWhinney B. (2012). The logic of the Unified Model. In: The Routledge Handbook of Second Language Acquisition, (pp. 211–227). S. Gass and A. Mackey (Eds.). New York: Routledge.
  • MacWhinney, B. (2015). Multidimensional SLA. In: Usage-Based Perspectives on Second Language Learning, (pp. 22-45). S. Eskilde and T. Cadierno (Eds.). New York: Oxford University Press.
  • MacWhinney, B., Bates, E. & Kliegl, R. (1984). Cue validity and sentence interpretation in English, German, and Italian. Journal of Verbal Learning and Verbal Behavior, 23, 127-150.
  • MacWhinney, B., Leinbach, J., Taraban, R., & McDonald, J. (1989). Language learning: Cues or rules? Journal of Memory and Language, 28, 255-277.
  • McClelland, J. L., & Rumelhart, D. E. (1986). Parallel Distributed Processing. Explorations in the Microstructure of Cognition. Volume 2: Psychological and Biological Models. Cambridge, MA: MIT Press.
  • Presson, N. & MacWhinney, B. (2011). The Competition Model and language disorders. In: Handbook of Psycholinguistic and Cognitive Processes, (pp. 31-48). J. Guendozi, F. Loncke, and M. Williams (Eds.). New York: Psychology Press.
  • Sokolov, J. L. (1988). Cue validity in Hebrew sentence comprehension. Journal of Child Language, 15, 129-156.
  • Taraban, R. (2004). Drawing learners’ attention to syntactic context aids gender-like category induction. Journal of Memory and Language, 51(2), 202-216.
  • Taraban, R. (2017). Hate, white supremacy, PTSD, and metacognition. In: Improve With Metacognition [online]. L. Scharff, A. Richmond, & J. Draeger (Eds.). Retrieved from: www.improvewithmetacognition.com.
  • Taraban, R., & Kempe, V. (1999). Gender processing in native and non-native Russian speakers. Applied Psycholinguistics, 20, 119-148.
  • Taraban, R., McDonald, J., & MacWhinney, B. (1989). Category learning in a connectionist model: Learning to decline the German definite article. In R. Corrigan, F. Eckman, & M. Noonan (Eds.), Linguistic categorization (pp. 163-193). Philadelphia: Benjamins.
  • Taraban, R., & Roark, B. (1996). Competition in learning language-based categories. Applied Psycholinguistics, 17, 125-148.

Завантажити

Дані для завантаження поки недоступні.

Біографії авторів

Завантаження

Опубліковано

2017-12-28

Номер

Розділ

Том 4, №2, 2017

Як цитувати

Тарабань, Р., & Маршал Філіп Х. (2017). Поглиблене навчання та конкуренція в психолінгвістичних дослідженнях. Східноєвропейський журнал психолінгвістики , 4(2), 67-74. https://doi.org/10.29038/eejpl.2017.4.2.rta

Статті цього автора (цих авторів), які найбільше читають