Створення діяльних спільнот для сприяння у вивченні іноземних мов людьми в кризових ситуаціях

Автор(и)

  • Анна Крабіс Університет Піттсбурга, США
  • Вєра Анісімова Незалежна дослідниця проєкту Speak Up For Peace, Евіан-ле-Бен, Франція
  • Юлія Антропова Незалежна дослідниця проєкту COMMON, Тбілісі, Грузія
  • Дар'я Бікіна Гарвардський університет, США
  • Анна Менухова Незалежна дослідниця проєкту COMMON, Тбілісі, Грузія
  • Сандра Мірабо Незалежна дослідниця проєкту Speak Up For Peace, Евіан-ле-Бен, Франція
  • Вікторія Одношивкіна Незалежна дослідниця проєкту Speak Up For Peace, Евіан-ле-Бен, Франція
  • Анна Щербакова Незалежна дослідниця проєкту COMMON, Тбілісі, Грузія
  • Анна Тихомирова Незалежна дослідниця проєкту Speak Up For Peace, Евіан-ле-Бен, Франція
  • Тетяна Змієвська Незалежна дослідниця проєкту Speak Up For Peace, Евіан-ле-Бен, Франція

DOI:

https://doi.org/10.29038/eejpl.2022.9.2.chr

Ключові слова:

люди в кризовій ситуації, біженці, травма, оволодіння другої мови, онлайн-навчання мови, репетиторство з іноземної мови, викладання волонтерами, спільнота практиків

Анотація

У цій статті описано дві волонтерські некомерційні ініціативи, COMMON та Speak Up for Peace, які виникли як відповідь на гуманітарну кризу, спричинену вторгненням Російської Федерації в Україну. Ініціативи функціонують як спільноти практиків, які проводять безкоштовне онлайн-навчання іноземним мовам для людей у кризових ситуаціях (переважно українських біженців). Ми провели онлайн опитування серед підгрупи викладачів мови (N = 75) та учасників (N = 102), які перебувають у кризових ситуаціях, з метою 1) оцінити ефективність навчання мови в контексті ініціатив, 2) зрозуміти досвід учнів та викладачів та їхнє ставлення до навчання та викладання, 3) визначити основні складності та проблеми, з якими стикаються учасники проєктів, 4) оцінити життєздатність цих та подібних волонтерських проєктів для людей у кризовій ситуації на майбутнє. Результати опитування показали значне покращення рівня володіння та мотивації учнів до вивчення нової мови. Участь у проєктах також має позитивний ефект на психологічний та емоційний стан викладачів, і учнів. Серед найпоширеніших проблем, виявлених під час опитування, були пропуски та вибуття студентів з навчального процесу, робочий баланс та підготовка вчителів. Загалом, дослідження виявило деякі цікаві відомості про ставлення студентів і викладачів до навчання та викладання відповідно. Дослідження може зацікавити педагогів, викладачів-мовників та політиків, які працюють з групами біженців та людьми в кризовій ситуації.

Завантажити

Дані для завантаження поки недоступні.

Біографії авторів

Посилання

Abou-Khalil, V., Helou, S., Flanagan, B., Pinkwart, N., & Ogata, H. (2019). Language learning tool for refugees: Identifying the language learning needs of Syrian refugees through participatory design. Languages, 4(3), 71. https://doi.org/10.3390/languages4030071

Adkins, M. A., Sample, B., & Birman, D. (1999). Mental health and the adult refugee: The role of the ESL teacher. ERIC Digest.

Alefesha, H. M. N., & Al-Jamal, D. A. H. (2019). Syrian refugees’ challenges and problems of learning and teaching English as a foreign language (EFL): Jordan as an example. Journal of Ethnic and Cultural Studies, 6(1), 117–129. https://doi.org/10.29333/ejecs/235

Ameen, R. F., & Cinkara, E. (2018). The impact of language learning on internally displaced and refugee resilience. European Journal of Educational Research, 7(3), 529–538. https://doi.org/10.12973/eu-jer.7.3.529

Bates, D., Mächler, M., Bolker, B., & Walker, S. (2015). Fitting linear mixed-effects models using lme4. Journal of Statistical Software, 67(1), 1–48. https://doi.org/10.18637/jss.v067.i01

Boylu, E., & Gungor, H. (2020). The level of use of the language learning strategies of Syrian refugee students learning Turkish as a foreign language. International Online Journal of Educational Sciences, 12(5), 59-78. https://doi.org/10.15345/iojes.2020.05.006

Chrabaszcz, A. (2022). Creating communities of practice for fostering second language learning in people in crisis: Questionnaire Forms. Retrieved from https://osf.io/bdv67

Doucerain, M. M., Varnaamkhaasti, R. S., Segalowitz, N., & Ryder, A. G. (2015). Second language social networks and communication-related acculturative stress: The role of interconnectedness. Frontiers in Psychology, 6, 1111. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2015.01111

Finn, H. B. (2010). Overcoming barriers: Adult refugee trauma survivors in a learning community. TESOL Quarterly, 44(3), 586–596. https://doi.org/10.5054/tq.2010.232338

Gordon, D. (2011). Trauma and second language learning among Laotian refugees. Journal of Southeast Asian American Education and Advancement, 6(1), Article 13. https://doi.org/10.7771/2153-8999.1029

Haneda, M. (1997). Second language learning in a “community of practice”: A case study of adult Japanese learners. Canadian Modern Language Review, 54(1), 11–27. https://doi.org/10.3138/cmlr.54.1.11

Kleinmann, H. H. (1982). External influences and their neutralization in second language acquisition: A look at adult Indochinese refugees. TESOL Quarterly, 16(2), 239-244.

Kuznetsova, A., Brockhoff, P. B., & Christensen, R. H. B. (2017). lmerTest package: Tests in linear mixed effects models. Journal of Statistical Software, 82(13), 1-26. https://doi.org/10.18637/jss.v082.i13

Morrice, L., Tip, L. K., Collyer, M., & Brown, R. (2021). ‘You can’t have a good integration when you don’t have a good communication’: English-language learning among resettled refugees in England. Journal of Refugee Studies, 34(1), 681-699. https://dx.doi.org/10.1093/jrs/fez023

Saigh, P. A., Mroueh, M., & Bremner, J. D. (1997). Scholastic impairments among traumatized adolescents. Behaviour, Research, and Therapy, 35(5), 429-436. https://doi.org/10.1016/s0005-7967(96)00111-8

Schieffelin, B. B., & Ochs, E. (1986). Language socialization. Annual Review of Anthropology, 15, 163-191.

Söndergaard, H. P., & Theorell, T. (2004). Language acquisition in relation to cumulative posttraumatic stress disorder symptom load over time in a sample of resettled refugees. Psychotherapy and Psychosomatics, 73(5), 320-323. https://doi.org/10.1159/000078849

Steele, T. J. (2017). English language teaching to Syrian refugees in transit. Online Journal of English Language Teaching (TOJELT), 2(1), 40-52.

Tavakoli, P. (2015). Connecting research and practice in TESOL: A community of practice perspective. RELC Journal, 46(1), 37–52. https://doi.org/10.1177/0033688215572005

Wenger, E. (2000). Communities of practice and social learning systems. Organization, 7(2), 225–246. https://doi.org/10.1177/135050840072002

Wickham, H. (2016). ggplot2: Elegant graphics for data analysis. New York, NY: Springer.

Wickham, H., Averick, M., Bryan, J., Chang, W., McGowan, L. D. A., François, R., ... & Yutani, H. (2019). Welcome to the Tidyverse. Journal of Open Source Software, 4(43), 1686. https://doi.org/10.21105/joss.01686

World Medical Association (2013). Declaration of Helsinki: Ethical principles for medical research involving human subjects. JAMA, 310(20), 2191–2194. https://doi.org/10.1001/jama.2013.281053

Sources

Amnesty International (May 27, 2002). Amnesty International Annual Report 2002. Retrieved August 11, 2022, from https://www.amnesty.org/en/documents/pol10/0001/2002/en/

R Core Team (2021). R: A language and environment for statistical computing. R Foundation for Statistical Computing, Vienna, Austria. Retrieved from https://www.R-project.org/

United Nations High Commissioner for Refugees (UNHCR). (n.d.). Ukraine situation Flash Update #24 (Publish date: August 5, 2022). Retrieved August 11, 2022, from https://data.unhcr.org/en/documents/details/94640

Завантаження

Опубліковано

2022-12-26

Як цитувати

Крабіс, А., Анісімова, В., Антропова, Ю., Бікіна, Д., Менухова, А., Мірабо, С., Одношивкіна, В., Щербакова, А., Тихомирова, А., & Змієвська, Т. (2022). Створення діяльних спільнот для сприяння у вивченні іноземних мов людьми в кризових ситуаціях. Східноєвропейський журнал психолінгвістики , 9(2), 11-28. https://doi.org/10.29038/eejpl.2022.9.2.chr