Теоретичні та методологічні принципи навчання професійної англійської мови майбутніх лікарів

Автор(и)

  • Людмила Русалкіна Одеський національний медичний університет, Україна
  • Агнесса Томашевська Буковинський державний медичний університет, Україна

DOI:

https://doi.org/10.29038/eejpl.2022.9.1.rus

Ключові слова:

професійна підготовка, англомовна професійна підготовка, підготовленість до англійської мови, педагогічні умови, медичні вищі школи, майбутні лікарі

Анотація

Сучасні суспільні процеси визначають нові важливі напрямки реконструкції навчального процесу у вищій медичній школі на шляху підготовки майбутніх фахівців у всіх галузях медицини. Об’єктивною реальністю розвитку України сьогодні є розширення міжнародних зв’язків та інтеграція до європейського співтовариства. За таких обставин знання іноземних мов медичними працівниками набуває особливого значення. Мета статті-розробити та науково обґрунтувати методологічні концепції та теоретичні основи професійної підготовки майбутніх лікарів англійської мови у вищих медичних навчальних закладах, охарактеризувати рівні англомовної професійної підготовки майбутніх лікарів, проаналізувати отримані результати та передбачити їх для майбутні дослідження та практика. У дослідженні визначено та обґрунтовано педагогічні умови англомовної професійної підготовки майбутніх лікарів: мотиваційна стійкість та усвідомлення необхідності майбутніх лікарів вивчати англійську мову для подальшого професійного спілкування; інтеграція професійних та лінгвістичних (англомовних) дисциплін в освітній процес вищої медичної школи; створення розвиваючого англомовного професійного середовища у медичному закладі вищої освіти; залучення майбутніх лікарів до процесу навчання до активної англомовної професійно орієнтованої діяльності. Розроблено та обґрунтовано модель англомовної професійної підготовки майбутніх лікарів у медичних закладах вищої освіти, апробовано експериментальну методику англомовної професійної підготовки майбутніх лікарів, проаналізовано результати.

Завантажити

Дані для завантаження поки недоступні.

Біографії авторів

Посилання

Банчук М. В., Волосовець О. П., Фещенко І. І., Булах І. Є., Бойчук Т. М., Чернишенко Т. І., Старча Т. М. Кадрова політика у галузі охорони здоров'я та рух вищої медичної освіти України до європейського освітнього простору. Медична освіта. 2006. № 2. С. 6-14.

Банчук М. В., Волосовець О. П., Фещенко І. І., Бойчук Т. М., Булах І. Є., Старча Т.М., Вітенко І. С., Фисун Ю. І., Кебкало Т. В., Подрушняк В. Б., Пíятницький Ю. С., Таринська О. Л., Красножон Л. М. Cучасний розвиток вищої медичної та фармацевтичної освіти й проблемні питання забезпечення якісної підготовки лікарів і провізорів. Медична освіта. 2007. № 2. С. 5-13. Retrieved from https://tdmuv.com/kafedra/journals/education/2007_2/all.pdf

Качалова С. М. Технология контекстного обучения в практике вузовского обучения. Вестник ЦМО МГУ. 2009. № 3. С. 87-91. Retrieved from https://elibrary.ru/item.asp?id=12967647

Boonyasai, R.T., Windish, D. M., Chakraborti, C., Feldman, L. S., Rubin, H. R., Bass, E. B. (2007). Effectiveness of teaching quality improvement to clinicians: a systematic review. JAMA, 298(9), 1023-1037. https://doi.org/10.1001/jama.298.9.1023

Budgen, C., Gamroth, L. (2008). An Overview of Practice Education Models. Nurse Education Today, 28(3), 273-283. https://doi.org/10.1016/j.nedt.2007.05.005

Frost, S. & Jean, P. (2003). Bridging the disciplines: interdisciplinary discourse and faculty scholarship. Journal of Higher Education, 74(2), 119-149. Retrieved from http://www.jstor.org/stable/3648252

Golding, C. (2009). Integrating the disciplines: Successful interdisciplinary subjects. Centre for the Study of Higher Education. Melbourne: The University of Melbourne.

Himanshu, P. (2011). Professionalism and Communication in Medical Practice. Medicine Update, 21, 544-548. Retrieved from https://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.691.1677&rep=rep1&type=pdf

Klein, J. T., Newell, W. H. (1998). Advancing interdisciplinary studies. In W. H. Newell, Ed. Interdisciplinarity: Essays from the Literature. (pp. 3-22). New York: College Entrance Examination Board.

Madigosky, W. S., Headrick, L. A., Nelson, K., Cox, K. R., Anderson, T. (2006). Changing and sustaining medical students' knowledge, skills, and attitudes about patient safety and medical fallibility. Academic Medicine, 81(1), 94-101. https://doi.org/10.1097/00001888-200601000-00022

References (translated and transliterated)

Banchuk M. V.,Volosovets, O. P., Feshchenko, I. I., Bulakh, I. Ye., Chernyshenko, T. I., & Starcha, T. M. (2006). Kadrova polityka u haluzi okhorony zdorov'ya ta rukh vyshchoyi medychnoyi osvity Ukrayiny do yevropeyskoho osvitnioho prostoru. [Personnel policy in the field of health care and the movement of higher medical education of Ukraine to the European educational space]. Medychna Osvita, 2, 6-14.

Banchuk, O. P., Volosovets, I. I., Feshchenko, T. M., Boychuk, T. M., Bulakh, I. Ye., Chernyshenko, T. I., Starcha, T. M., Vitenko, I. S., Fysun, Yu. I., Kebkalo, T. V., Podrushniak, V. B., Piatnytsky, Yu. S., Tarynska, O. L., Krasnozhon, L. M. (2007). Suchasnyy rozvytok vyshchoyi medychnoyi ta farmatsevtychnoyi osvity y problemni pytannya zabezpechennya yakisnoyi podhotovky likariv y provizoriv [Modern development of higher medical and pharmaceutical education and problematic questions of providing of high-quality training of doctors and pharmacists]. Medychna Osvita, 2, 5-13. Retrieved from https://tdmuv.com/kafedra/journals/education/2007_2/all.pdf

Kachalova, S. M. (2009). Tekhnologiia kontekstnogo obuchenyia v praktyke vuzovskogo obuchenyia [A technology of contextual teaching in higher education]. Vestnik TsMO of Moscow State University, 3. 87-91. Retrieved from https://elibrary.ru/item.asp?id=12967647

Boonyasai, R.T., Windish, D. M., Chakraborti, C., Feldman, L. S., Rubin, H. R., Bass, E. B. (2007). Effectiveness of teaching quality improvement to clinicians: a systematic review. JAMA, 298(9), 1023-1037. https://doi.org/10.1001/jama.298.9.1023

Budgen, C., Gamroth, L. (2008). An Overview of Practice Education Models. Nurse Education Today, 28(3), 273-283. https://doi.org/10.1016/j.nedt.2007.05.005

Frost, S. & Jean, P. (2003). Bridging the disciplines: interdisciplinary discourse and faculty scholarship. Journal of Higher Education, 74(2), 119-149. Retrieved from http://www.jstor.org/stable/3648252

Golding, C. (2009). Integrating the disciplines: Successful interdisciplinary subjects. Centre for the Study of Higher Education. Melbourne: The University of Melbourne.

Himanshu, P. (2011). Professionalism and Communication in Medical Practice. Medicine Update, 21, 544-548. Retrieved from https://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.691.1677&rep=rep1&type=pdf

Klein, J. T., Newell, W. H. (1998). Advancing interdisciplinary studies. In W. H. Newell, Ed. Interdisciplinarity: Essays from the Literature. (pp. 3-22). New York: College Entrance Examination Board.

Madigosky, W. S., Headrick, L. A., Nelson, K., Cox, K. R., Anderson, T. (2006). Changing and sustaining medical students' knowledge, skills, and attitudes about patient safety and medical fallibility. Academic Medicine, 81(1), 94-101. https://doi.org/10.1097/00001888-200601000-00022

Завантаження

Опубліковано

2022-06-28

Номер

Розділ

Vol 9 No 1 (2022)

Як цитувати

Русалкіна, Л., & Томашевська, А. (2022). Теоретичні та методологічні принципи навчання професійної англійської мови майбутніх лікарів. Східноєвропейський журнал психолінгвістики , 9(1), 165-175. https://doi.org/10.29038/eejpl.2022.9.1.rus