Несвідома пам’ять під час набуття нової лексики за допомогою флеш-карток
DOI:
https://doi.org/10.29038/eejpl.2021.8.2.podКлючові слова:
пам’ять, вивчення мови, запам’ятовування словникового запасу, довготривала пам’ять, карткиАнотація
Більшість людей запам’ятовують різні речі несвідомо, не усвідомлюючи процесу. Це дуже важлива та ефективна функція людського розуму, яка вимагає невеликих зусиль. Враховуючи це, дана стаття намагається проаналізувати можливість використання цієї функції в процесі вивчення іноземної мови. Зокрема - у полегшенні процесу запам'ятовування нових іноземних слів. Тому експеримент проводився для доведення ефективності запропонованого способу. Три групи студентів спостерігали за картками з перекладом слів протягом 16 тижнів, несвідомо запам’ятовуючи їх. В подальшому було проведено два контрольних тести для визначення ефективності такого методу навчання. Численні статті та дослідницька діяльність вчених (Standing, 1973; Urgolites, 2013; Nikolic, 2007; Brady & Konkle, 2011; Schurgin & Cunningham, 2018) доводить ефективність зорової пам’яті в утримуванні об’єктів протягом тривалого часу. Більшість із них роблять акцент на асоціаціях, які люди роблять, запам’ятовуючи різні речі. Тому в нашому дослідженні кольорові картки з перекладом слів полегшують процес створення асоціацій у студентів, забезпечуючи високі результати роботи пам'яті. Таким чином, результати дослідження можуть бути використані вчителями іноземних мов для полегшення вивчення студентами нових слів.
Завантажити
Посилання
Brady, T. F., Konkle, T., & Alvarez, G. A. (2011). A review of visual memory capacity: Beyond individual items and toward structured representations. Journal of Vision, 11(5):4, 1-34. https://doi.org/10.1167/11.5.4
Brady, T., Stormer, V., & Alvarez, G. (2016). Working memory is not fixed-capacity: More active storage capacity for real-world objects than for simple stimuli. Proceedings of the National Academy of Sciences, 113(27), 7459-7464. https://doi.org/10.1073/pnas.1520027113
Brady, T. & Konkle, T. & Alvarez, G. & Oliva, A. (2008). Visual long-term memory has a massive capacity for object details. Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America, 105(38), 14325-14329. https://doi.org/10.1073/pnas.0803390105
Brady, T. & Konkle, T. & Gill, J. & Oliva, A. & Alvarez, G. (2013). Visual Long-Term Memory Has the Same Limit on Fidelity as Visual Working Memory. Psychological Science, 24(6), 981-990. https://doi.org/10.1177/0956797612465439
Bui, D. & Mcdaniel, M. (2015). Enhancing learning during lecture note-taking using outlines and illustrative diagrams. Journal of Applied Research in Memory and Cognition, 4, 129-135. https://doi.org/10.1016/j.jarmac.2015.03.002
Butler, A. (2010). Repeated testing produces superior transfer of learning relative to repeated studying. Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition, 36(5), 1118–1133. http://dx.doi.org/10.1037/a0019902.supp
Cowan, N. (2008). What are the differences between long-term, short-term, and working memory? Progress in Brain Research, 169, 323-338. https://doi.org/10.1016/S0079-6123(07)00020-9
Curby, K., Glazek, K., & Gauthier, I. (2009). A visual short-term memory advantage for objects of expertise. Journal of Experimental Psychology: Human Perception and Performance, 35(1), 94. https://doi.org/10.1037/0096-1523.35.1.94
Gathercole, S. and Baddeley, A. (1990), The role of phonological memory in vocabulary acquisition: A study of young children learning new names. British Journal of Psychology, 81, 439-454. https://doi.org/10.1111/j.2044-8295.1990.tb02371.x
Hanggi, D. (1989). Differential aspects of visual short and long-term memory. European Journal of Cognitive Psychology, 1, 285-292. https://doi.org/10.1080/09541448908403089
How memory works? Psychology Today. https://www.psychologytoday.com/us/basics/memory
Hughes, R. & Chamberland, C. & Tremblay, S. & Jones, D. (2016). Perceptual-Motor Determinants of Auditory-Verbal Serial Short-Term Memory. Journal of Memory and Language, 90, 126-146. https://doi.org/10.1016/j.jml.2016.04.006
Karpicke, J. (2016). A powerful way to improve learning and memory. Practicing retrieval enhances long-term, meaningful learning. Psychological Science Agenda, 30(6). https://www.apa.org/science/about/psa/2016/06/learning-memory
Desmond, J., Fiez, J. (1998). Neuroimaging studies of the cerebellum: language, learning and memory. Trends in Cognitive Science, 2(9). 355-362. https://doi.org/10.1016/S1364-6613(98)01211-X
Konkle, T. & Brady, T. & Alvarez, G. & Oliva, A. (2010). Scene Memory Is More Detailed Than You Think: The Role of Categories in Visual Long-Term Memory. Psychological Science, 21(11). 1551-1556. https://doi.org/10.1177/0956797610385359
Schurgin, M., Cunningham, C., Egeth, H., Brady, T. (2018). Visual Long-term Memory Can Replace Active Maintenance in Visual Working Memory, BioRxiv, https://www.biorxiv.org/content/10.1101/381848v2 Acessed 14 December 2019. https://doi.org/10.1101/381848
Kuldas, S., Ismail, H.N., Hashim, S. et al. (2013). Unconscious learning processes: mental integration of verbal and pictorial instructional materials. SpringerPlus, 2, 105. https://doi.org/10.1186/2193-1801-2-105
Sekeres, M., Bonasia, K., St-Laurent, M., Pishdadian, S., Winocur, G., Grady, C. & Moscovitch, M. (2016) Recovering and preventing loss of detailed memory: differential rates of forgetting for detail types in episodic memory. Learning and Memory, 23, 72-82. https://doi.org/10.1101/lm.039057.115
Vulchanova, M., Foyn, C., Nilsen, R., Sigmundsson, H. (2014). Links between phonological memory, first language competence and second language competence in 10-year‐old children. Learning and Individual Differences, 35, 87-95. https://doi.org/10.1016/j.lindif.2014.07.016
Ellis, N. & Beaton, A. (1993). Factors affecting the learning of foreign language vocabulary: Imagery keyword mediators and phonological short-term memory. The Quarterly Journal of Experimental Psychology, Section A, 46(3), 533-558. https://doi.org/10.1080/14640749308401062
Nikolic, D. & Singer, W. (2007). Creation of visual long-term memory. Perception & Psychophysics, 69(6). 904-912. https://doi.org/10.3758/BF03193927
Carney, R. and Levin, J. (2002) Pictorial illustrations still improve students' learning from text. Educational Psychology Review, 14(1), 5-23 https://doi.org/10.1023/A:1013176309260
Schacter, D. L. (1987). Implicit memory: history and current status. Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition, 13(3), 501–518. https://doi.org/10.1037/0278-7393.13.3.501
Shepard, R. N. (1967). Recognition memory for words, sentences, and pictures. J of verbal Learning and Verbal Behavior, 6(1), 156-163. https://doi.org/10.1016/S0022-5371(67)80067-7
Smith, A. & Floerke, V. & Thomas, A. (2016). Retrieval practice protects memory against acute stress. Science, 354, 1046-1048. https://doi.org/10.1126/science.aah5067
Standing, L. (1973) Learning 10000 pictures. Quarterly Journal of Experimental Psychology, 25, 207-222. https://doi.org/10.1080/14640747308400340
Squire, L. R. (2004). Memory systems of the brain: a brief history and current perspective. Neurobiology of Learning and Memory, 82(3), 171-177. https://doi.org/10.1016/j/nlm.2004.06.005
Urgolites, Z. & Wood, J. (2013). Visual Long-Term Memory Stores High-Fidelity Representations of Observed Actions. Psychological Science, 24, 403-411. https://doi.org/10.1177/0956797612457375
Terada, Y. (2017). Why students forget – and what you can do about it. http://edutopia.org/article/why-students-forget-and-what-you-can-do-about-it
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.