Лінгвістика уявних наративних просторів у романі «Ребекка» Дафни дю Мор’є

Автор(и)

  • Ньюман Джон University of Alberta, Canada, Monash University, Australia

DOI:

https://doi.org/10.29038/eejpl.2018.5.2.new

Ключові слова:

уявний наративний простір, дю Мор’є, когнітивна лінгвістика, когнітивна граматика, стилістика, повторення.

Анотація

Роман «Ребекка» Дафни дю Мор’є 1938 року надав великі можливості для вивчення уявних наративних просторів й мовлення, яке прийнято асоціювати з ними. У цьому дослідженні увагу приділено лінгвістиці уявних наративних просторів у романі «Ребекка». Автор розглядає три лінії лінгвістичних досліджень у річищі когнітивно- лінгвістичного підходу, а саме: а) зацікавленість у розумінні та оцінці реальних відповідей читачів (замість того, щоб просто покладатися на «експертні» відповіді читачів); б) побудова світів або «просторів»; в) застосування ідей когнітивної граматики. Дослідження виявило доволі заплутану й складну взаємодію мовних засобів, які використовує автор роману для побудови уявних наративних просторів й утримання таких просторів у подальшому дискурсі.

Література

References

  • Armitt, L. (2000). Contemporary women’s fiction and the fantastic. New York: St. Martin’s Press.
  • Beauman, S. (2003). Afterword. In Daphne du Maurier’s Rebecca (pp. 429-441). London: Virago Press.
  • Biber, D., Johansson, S., Leech, G., Conrad, S., & Finnegan, E. (Eds.) (1999). Longman grammar of spoken and written English. Harlow, UK: Pearson Education Limited.
  • Birch, D. (2007). Addict of fantasy. The Times Literary Supplement, 5447-5448, 17-18.
  • Dancygier, B. (2012). The language of stories: A cognitive approach. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Dancygier, B. (2017a). Introduction. In B. Dancygier (Ed.), The Cambridge handbook of cognitive linguistics (pp. 1-10). Cambridge: Cambridge University Press.
  • Dancygier, B. (2017b). Cognitive Linguistics and the study of textual meaning. In B. Dancygier (Ed.) The Cambridge handbook of cognitive linguistics (pp. 607-622). Cambridge: Cambridge University Press.
  • Du Maurier, D. (2012). Rebecca. London: Virago Press.
  • Emmott, C. (1997). Narrative comprehension: A discourse perspective. Oxford: Oxford University Press.
  • Evans, V., & Green, M. (2006). Cognitive linguistics: An introduction. Edinburgh: Edinburgh University Press.
  • Fauconnier, G. (1985). Mental spaces: Aspects of meaning construction in natural language. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Forster, M. (1993). Daphne Du Maurier. London: Chatto & Windus.
  • Gavins, J. (2007). Text world theory: An introduction. Edinburgh: Edinburgh University Press.
  • Hadiyanto, H. (2010). The Freudian psychological phenomena and complexity in Daphne Du Maurier’s “Rebecca” (A psychological study of literature). LITE: Jurnal Bahasa, Sastra, Dan Budaya 6(1), 14-25. Available at: https://publikasi.dinus.ac.id/index.php/lite/article/ view/1348/1014.
  • Harrison, C., Nuttall, L., Stockwell, P., & Yuan, W. (Eds.) (2014). Cognitive grammar in literature. Amsterdam & New York: John Benjamins.
  • Harrison, C., & Stockwell, P. (2014). Cognitive poetics. In J. Littlemore and J. R. Taylor (Eds.), The Bloomsbury companion to cognitive linguistics (pp. 218-233). London: Bloomsbury.
  • Horner, A., & Zlosnik, S. (1998). Writing, identity, and the Gothic imagination. London: Macmillian.
  • Huddleston, R. (2002). The verb. In R. Huddleston & G. K. Pullum (Eds.), The Cambridge grammar of the English language (pp. 71-212). Cambridge: Cambridge University Press.
  • Kelly, R. (1987). Daphne du Maurier. Boston: Twayne Publishers.
  • Lakoff, G., & Turner, M. (1989). More than cool reason: A field guide to poetic metaphor. Chicago & London: The University of Chicago Press.
  • Langacker, R. W. (1991). Foundations of cognitive grammar. Vol. II: Descriptive application. Stanford, CA: Stanford University Press.
  • Leech, G. N. (1969). A linguistic guide to English poetry. London: Longman Group Limited.
  • Margawati, P. (2010). A Freudian psychological issue of women characters in Daphne Du Maurier’s novel Rebecca. LANGUAGE CIRCLE: Journal of Language and Literature IV(2), 121-126. Available at: https://journal.unnes.ac.id/nju/index.php/LC/article/viewFile/900/839
  • Naszkowska, K. (2012). Living mirror: The representation of doubling identities in the British and Polish women’s literature (1846–1938). Doctoral dissertation, The University of Edinburgh.
  • Palmer, F. R. (1974). The English verb. London: Longman Group Limited.
  • Stockwell, P. (2002). Cognitive poetics: An introduction. London & New York: Routledge.
  • Turner, M. (1996). The literary mind. New York & Oxford: Oxford University Press.
  • Turner, M. (2015). Blending in language and communication. In E. Dąbrowska & D. Divjak (Eds.), Handbook of cognitive linguistics (pp. 211-232). Berlin & Boston: de Gruyter Mouton.
  • Werth, P. (1999). Text worlds: Representing conceptual space in discourse (M. Short, Ed.). Harlow, UK: Longman.
  • Wilde, O. (1996). The picture of Dorian Gray. In The complete Oscar Wilde: The complete stories, plays and poems of Oscar Wilde (pp. 11-161). New York: Quality Paperback Book Club.
  • Winifrith, T. J. (1979). Daphne du Maurier. In J. Vinson (Ed.), Novelists and prose writers (Great writers of the English language) (pp. 354-357). New York: St. Martin’s Press.

Завантажити

Дані для завантаження поки недоступні.

Біографія автора

Завантаження

Опубліковано

2018-12-28

Номер

Розділ

Том 5, №2, 2018

Як цитувати

Ньюман Джон. (2018). Лінгвістика уявних наративних просторів у романі «Ребекка» Дафни дю Мор’є. Східноєвропейський журнал психолінгвістики , 5(2), 42-61. https://doi.org/10.29038/eejpl.2018.5.2.new