Інгерентний зв’язок: зовнішній візуальний засіб має незначний уплив на кількість жестів, що супроводжують мовлення

Автор(и)

  • Самер Омар Джарбоу Унівеситет Шарджі, ОАЕ

DOI:

https://doi.org/10.29038/eejpl.2020.7.2.jar

Ключові слова:

жести, що супроводжують мовлення, конептуалізація мовлення, візуальний засіб, гіпотеза способів подання інформації

Анотація

Традиційно метою репрезентативних жестів, що супроводжують мовлення, є повторення або репрезентація його семантичного змісту для полегшення розуміння. Щоб перевірити цю ідею, кожного з 22 учасників попросили генерувати змістовне повідомлення спершу зі візуальним супроводом у вигляді слайдів проєктора для демонстрації даних (ДД), а потім генерувати те саме повідомлення, але вже без  використання будь-яких візуальних засобів (НДД) під час іншої сесії. Мета полягала в тому, щоб побачити, чи користування візуальними засобами має якийсь значний вплив на швидкість жестів під час породження мовлення. Теоретичні основи дослідження базуються на висновках гіпотези способів подання інформації, теорії жесту як модельованої дії та відповідних висновків у царині когнітивній психології та нейронауки. Результати засвідчили, що всі учасники використовували жести під час обох сеансів; середня кількість жестів, що супроводжувала їхнє мовлення, становила 7,2 під час сеансу НДД та 6 під час сесій ДД. Це показує, що використання наочних засобів, що підтримують семантичний зміст мовлення, не призвело до значного зменшення кількості жестів, що супроводжують мовлення на сесіях ДД. Крім того, це також вказує на те, що роль жестів під час породження мовлення полягає не лише у повторенні його семантичного змісту. Одержані дані підтверджують попередні висновки представників когнітивної психології про те, що мовлення та жести, що його супроводжують, когнітивно та інстинктивно пов’язані як одне ціле, і що жести при цьому відіграють важливу роль у концептуалізації та продукуванні мовлення. Мовлення та жести нейрологічно взаємопов’язані, і вони виникають у мовців спонтанно щоразу вони мають намір передати повідомлення. Ці висновки також слугують додатковим свідчення тих досліджень, які підкреслюють, що супровідні жести виробляються не лише як візуальний засіб доповнення мовлення

Завантажити

Дані для завантаження поки недоступні.

Біографія автора

Посилання

Abner, N., Cooperrider, K., & Goldin‐Meadow, S. (2015). Gesture for linguists: A handy primer. Language & Linguistics Compass, 9, 437–49. https://doi.org/10.1111/lnc3.12168

Alibali, M.W., Kita, S., & Young, A.J. (2000). Gesture and the process of speech production: we think, therefore we gesture. Language and Cognitive Processes, 15(6), 593 - 613.

Bates, E., & Dick, F. (2002). Language, gesture, and the developing brain, Developmental Psychology, 40(3), 425-435. https://doi.org/10.1002/dev.10034

Bavelas, J. B., Gerwing, J., Sutton, C., & Prevost, D. (2008). Gesturing on the telephone: Independent effects of dialogue and visibility. Journal of Memory and Language, 58, 495-520. https://doi.org/10.1016/j.jml.2007.02.004

Bernal, B., & Altman, N. (2010). The connectivity of the superior longitudinal fasciculus: a tractography DTI study. Magnetic Resonance Imaging, 28(2), 217–225. https://doi.org/10.1016/j.mri.2009.07.008

Biau, E., Fernandez, L.M., Holle, H., Avila, C., & Soto-Faraco, S. (2016). Hand gestures as visual prosody: BOLD responses to audio-visual alignment are modulated by the communicative nature of the stimuli. NeuroImage, 132, 129-137. https://psycnet.apa.org/doi/10.1016/j.neuroimage.2016.02.018

Chu, M., & Kita, S. (2011). The nature of gestures’ beneficial role in spatial problem solving. Journal of Experimental Psychology, 140, 102–116. https://doi.org/10.1037/a0021790

Dick, A. S., Goldin-Meadow, S., Hasson, U., Skipper, J., Small, S.L. (2009). Co-Speech gestures influence neural activity in brain regions associated with processing semantic information. Human Brain Mapping, 30, 3509-3526. https://doi.org/10.1002/hbm.20774

Goldin-Meadow, S., Nusbaum, H., Kelly, S.D., Wagner, S. (2001). Explaining math: Gesturing lightens the load. Psychological Science,12, 516–522. https://doi.org/10.1111/1467-9280.00395

Goldin-Meadow, S. & Wagner, S.M. (2005). How our hands help us learn. Trends in Cognitive Science, 9(5), 230-241. https://doi.org/10.1016/j.tics.2005.03.006

Goldin-Meadow, S., & Alibali, M.W. (2013). Gesture's role in speaking, learning, and creating language. Annual Review of Psychology, 64(1), 257-283. http://dx.doi.org/10.1146/annurev-psych-113011-143802

Hostetter, A. B., Alibali, M. W., & Kita, S. (2007). I see it in my hands’ eye: Representational gestures reflect conceptual demands. Language & Cognitive Processes, 22(3), 313–336. https://doi.org/10.1080/01690960600632812

Hostetter, A.B., & Alibali, M.W. (2010). Language, gesture, action: A test of the Gesture as Simulated Action framework. Journal of Memory and Language, 63, 245–57. https://doi.org/10.1016/j.jml.2010.04.003

Iverson, J. & Goldin-Meadow, S. (1998). Why people gesture as they speak. Nature, 396(6708), 228.

Iverson, J. & Thelen, E. (1999). Hand, mouth and brain: The dynamic emergence of speech and gesture. Journal of Consciousness Studies, 6(11-12), 19-40.

Kang, S., & Tversky, B. (2016). From hands to minds: Gestures promote understanding. Cognitive Research: Principles and Implications, 1(4). https://doi.org/10.1186/s41235-016-0004-9

Kelly, S. D., Kravitz, C., & Hopkins, M. (2004). Neural correlates of bimodal speech and gesture comprehension. Brain and Language, 89, 253–260. https://doi.org/10.1016/S0093-934X(03)00335-3

Kelly, S. D., McDevitt, T., & Esch, M. (2009). Brief training with co-speech gesture lends a hand to word learning in a foreign language. Language and Cognitive Processes, 24(2), 313-334. http://dx.doi.org/10.1080/01690960802365567

Kita, S. (2000). How representational gestures help speaking. In D. McNeill (Ed.), Language and Gesture (pp. 162-185). Cambridge: Cambridge University Press.

McNeill, D. (1989). A straight path to where? Reply to Butterworth and Hadar. Psychological Review, 96, 175-179.

McNeill, D., (1992). Hand and Mind: What Gestures Reveal about Thought. University of Chicago Press, Chicago.

McNeill, D. (2014). Gesture-speech unity: Phylogenesis, ontogenesis, and microgenesis. Language, Interaction and Acquisition, 5(2), 137-184. https://doi.org/10.1075/lia.5.2.01mcn

Melinger, A., & Kita, S. (2007). Conceptualisation load triggers gesture production. Language and Cognitive Processes, 22(4), 473–500. https://doi.org/10.1080/01690960600696916

Morrel-Samuels, P., & Krauss, R. M. (1992). Word familiarity predicts temporal asynchrony of hand gestures and speech. Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition, 18, 615–623.

Ping, R, & Goldin-Meadow, S. (2008). Hands in the air: Using ungrounded iconic gestures to teach children conservation of quantity. Developmental Psychology, 44, 1277-1287. https://doi.org/10.1037/0012-1649.44.5.1277

Ping, R, Goldin-Meadow, S. (2010). Gesturing saves cognitive resources when talking about nonpresent objects. Cognitive Science, 34, 602–19. https://doi.org/10.1111/j.1551-6709.2010.01102.x

Rizzolatti, G. & Craighero, L. (2004). The Mirror Neuron System. Annual Review of Neuroscienc, 27, 169–192. https://doi.org/10.1146/annurev.neuro.27.070203.144230

Ruiter, De J.P., Bangerter, A., & Dings, P. (2012). Interplay between gesture and speech in the production of referring expressions: investigating the tradeoff hypothesis. Topics in Cognitive Science, 4(2), 232-248. https://doi.org/10.1111/j.1756-8765.2012.01183.x

Schippers, M. B., Roebroeck, A., Renken, R., Nanetti, L., & Keysers, C. (2010). Mapping the information flow from one brain to another during gestural communication. Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America, 107(20), 9388–9393.

Vainiger, D., Labruna, L., Ivry, R.B., Lavidor, M. (2014). Beyond words: evidence for automatic language–gesture integration of symbolic gestures but not dynamic landscapes. Psychological Research, 78, 55–69. https://doi.org/10.1007/s00426-012-0475-3

Wagner, P. (2014). Gesture and speech in interaction: An overview. Speech Communication, 57, 209–232. https://doi.org/10.1016/j.specom.2013.09.008

Willems, R.M, Özyürek, A, Hagoort P. (2007). When language meets action: The neural integration of gesture and speech. Cereb Cortex, 17(10), 2322-2333. https://doi.org/10.1093/cercor/bhl141

Xu, J., Gannon, P., Emmorey, K., Smith, J.F., Braun, A.R. (2009). Symbolic gestures and spoken language are processed by a common neural system. Proc. Natl Acad. Sci.,106(49), 20664–20669. https://doi.org/10.1073/pnas.0909197106

Завантаження

Опубліковано

2020-12-28

Номер

Розділ

Том 7 № 2 (2020)

Як цитувати

Jarbou , S. O. . (2020). Інгерентний зв’язок: зовнішній візуальний засіб має незначний уплив на кількість жестів, що супроводжують мовлення. Східноєвропейський журнал психолінгвістики , 7(2), 66-79. https://doi.org/10.29038/eejpl.2020.7.2.jar