Казко- й арттерапія для розширення рольового репертуару особистості

Автор(и)

  • Анастасія Одінцова Херсонський державний університет, Україна

Ключові слова:

роль, рольова компетентність, рольовий репертуар, тренінг, арт-терапія, казкотерапія.

Анотація

У статті наведена структура авторської тренінгової програми «Система ставлень до життєвих ролей». Програма спрямована на розвиток ролей та на розширення рольового репертуару особистості. За основу тренінгової програми була взята авторська типологія життєвих ролей. Типологія ролей відносно концепції життєвого шляху особистості представлена у вигляді парних конструктів: аксіологічно-змістові та аксіологічно-нейтральні ролі; послідовні та непослідовні ролі; активні та пасивні ролі; смислоутворюючі та смислонейтральні ролі; свідомі та несвідомі ролі. Тренінг розрахований на молодих людей віком від 18 до 23 років. Тренінгова програма складається з восьми занять, кожне з яких спрямоване на розвиток окремого типу ролі. В основній частині статті перераховані та описані використані вправи, що базуються на арт-терапевтичних методах та методах казкотерапії. У розробці програми були використані як відомі методи, так і авторські вправи, серед них: «Живий театр», психологічна гра-стратегія «Мафія», «Картинна галерея», «Колесо життя», а також вправа з елементами піскової терапії «Красуня та Чудовисько». Кожне тренінгове заняття може бути проведене як у комплексі, так і окремо одне від одного. Наукова новизна роботи полягає в тому, що вперше на науковому рівні було висвітлено програму тренінгових заходів, спрямовану саме на розвиток ролей особистості.

Література

References

  • Gornostay, P. (2007). Lichnost’ i Rol’: Rolevoj podhod v social’noj psihologii lichnosti
    [Identity and Role: Role Approach in Social Psychology of Personality]. Kyiv: Interpress LTD.
  • Odіntsova, A. (2011). Problema dіagnostiki zmіn u roliovіy strukturі osobistostі v hodі
    trenіngovih zanjat’ [The problem of diagnosis of changes in the structure of the role of the individual in
    the training sessions]. Insight, 5, 69–78.
  • Odіntsova, A. (2013). Tipologіja zhittevykh roley vіdnosno koncepcіyi zhittevoho shliakhu
    osobystostі [The typology of vital role with respect to the concept of the life course of the individual].
    Scientific Bulletin of Kherson State University, 2, 20–23.
  • Propp, V. (2006). Morfologija volshebnoj skazki [Morphology of a fairy tale]. Moscow:
    Labirint.
  • Rodzhers, N. (1990). Tvorchestvo kak usilenie sebja [The creativity as of oneself]. Voprosy
    psihologii, 1, 164–168.
  • Shteinhard, L. (2011). Jungianskaja pesochnaja psihoterapija [The Jungian Sand
    Psychotherapy]. Practicum in psychotherapy. S-Petersburg: Piter.
  • Jung, K. (2001). Arkhetip i Simvol [Archetype and Symbol]. Moscow: Akademicheskiy
    Proekt.

Завантажити

Дані для завантаження поки недоступні.

Біографія автора

  • Анастасія Одінцова, Херсонський державний університет, Україна

Завантаження

Опубліковано

2014-12-09

Номер

Розділ

Том 1, №1, 2014

Як цитувати

Одінцова, А. (2014). Казко- й арттерапія для розширення рольового репертуару особистості . Східноєвропейський журнал психолінгвістики , 1(1), 158-166. https://eejpl.vnu.edu.ua/index.php/eejpl/article/view/224