Психолого-педагогічні засоби керування процесами формування навичок аудіювання

Автор(и)

  • Алла Мусієнко Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Україна
  • Тетяна Тихонова Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Україна

Ключові слова:

навички аудіювання, діагностика, самооцінка, комунікативний контроль, психолого-педагогічні засоби.

Анотація

Статтю присвячено проблемі розвитку навичок аудіювання в навчальному процесі з вивчення іноземної мови. Автори діляться досвідом використання допоміжних психолого-методичних засобів; серед них тести, опитувальники, шкали діагностики та самодіагностики. Надано докладні пояснення щодо конструкції, можливих методичних прийомів та організаційних аспектів «Шкали діагностики та самодіагностики рівня аудіювання іншомовного тексту». Шкала самооцінки сприйняття і розуміння іншомовного тексту забезпечує викладача об’єктивними відомостями про рівень розвитку цієї навички в групи загалом та в кожного студента зокрема і є засобом залучення в процес слухання, допомагає правильно диференціювати й оцінювати навички та вміння членів групи, що, у свою чергу, стимулює розроблення і використання різноманітних методів і прийомів навчання аудіювання, тобто до індивідуалізації процесу навчання в умовах спільної групової навчально-пізнавальної діяльності, а отже, досягнення спільно-розподіленої навчальної ефективності. Застосування опитувальників на зразок «Ваше вміння слухати», а також тесту «Ступінь комунікативного контролю» англійською мовою під час цілеспрямованого навчання аудіюванню на заняттях з іноземної мови сприяють удосконаленню навичок контролю за власним мовленням і мовленнєвою діяльністю партнера. Автори пропонують низку методів та прийомів, які були апробовані в їхніх вишах на заняттях з англійської мови, та продемонстрували позитивний результат.

Література

References

  • Bozhenko, L. A., Musiyenko, A. P., Tikhonova, T. B. (1989). Metodicheskie rekomendatsii
    po ispolzovaniyu igr I igrovyh situatsyy pri obuchenii inostrannomu yazyku [Guidelines on the use
    of games and game situations when learning a foreign language]. Kyiv: Kyiv State University.
  • Bubnova, D. V. (2007). Metodyka navchannia dilovogo spilkuvannia anhliyskoyu movoyu
    studentiv starshyh kursiv vyshchyh tehnichnyh navchalnyh zakladiv. Ph.D. thesis [Guidelines teaching
    business communication in English students of higher technical educational institutions]. Kyiv.
  • Gamble, T. K., Gamble, M. (1987). Communication Works. New York: Random House.
  • Obozov, N. N., Shchokin, H.V. (1990). Psiholohiya raboty s liudmi. Soviety rukovoditieliu.
    [Psychology of working with people. Chief Executives Board]. Kyiv: Vydavnytstvo Politychnoyi
    Literatury Ukrainy.

Завантажити

Дані для завантаження поки недоступні.

Біографія автора

  • Тетяна Тихонова, Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Україна

Завантаження

Опубліковано

2014-12-09

Номер

Розділ

Том 1, №1, 2014

Як цитувати

Мусієнко, А., & Тихонова, Т. (2014). Психолого-педагогічні засоби керування процесами формування навичок аудіювання. Східноєвропейський журнал психолінгвістики , 1(1), 145-151. https://eejpl.vnu.edu.ua/index.php/eejpl/article/view/222