Психолінгводидактичні принципи підготовки психологів до професійно-мовленнєвої діяльності

Автор(и)

  • Георгій Калмиков Донбаський державний педагогічний університет, Україна

Ключові слова:

психолінгводидактичні принципи, професійно-мовленнєва діяльність, спілкування, комунікація, професійно орієнтоване мовлення, професійно-мовленнєві операції та дії.

Анотація

У статті проаналізовано психолінгводидактичні принципи підготовки майбутніх психологів до професійно-мовленнєвої діяльності як основного знаряддя обраної ними професії, а саме: соціолінгвокультурної детермінації; забезпечення холістичного розвитку лексикограматичної будови професійно орієнтованого мовлення; випереджувального розвитку мовної компетенції в становленні професійно-мовленнєвої діяльності; комплементарного розвитку мови професії і професійно-мовленнєвої діяльності; опори на усталені моделі професійної мови й акт евристичності; формування образу професії або перцепції і мнемоніки; когнітивної зумовленості професійної комунікації; креативної організації (утворення) професійно-мовленнєвої комунікації; алгоритмічної реалізації акту соціально орієнтованого професійно-мовленнєвого спілкування; розвитку внутрішнього програмування мовлення; активізації механізмів професійної комунікативно-мовленнєвої діяльності; забезпечення конформності професійно-мовленнєвої діяльності. Зазначені принципи є правилами організації освітньої роботи викладача ВНЗ, спрямованої на утворення в студентів професійно-мовленнєвих операцій та дій, що забезпечують доцільну, професійно зумовлену комунікацію.

Література

References

  • Velichkovskiy, B. (2006). Kognitivnaya Nauka: Osnovy Psikhologii Poznaniya [Cognitive
    Science: Fundamentals of Psychology of Cognition]. Vol. 1-2. Moscow: Smysl.
  • Vygotsky, L. (2000). Mysl’ i slovo [Thought and word]. Psikhologiya. 462−512.
  • Davydov, V. (1986). Problemy Razvivayushhego Obucheniya: Opyt Teoreticheskogo i
    Eksperimental’nogo Psikhologicheskogo Issledovanija [Problems of Developmental Learning:
    Experience of Theoretic and Experimental Psychological Research]. Moscow: Pedagogika.
  • Ilyenkov, E. (1991). Filosifiya i Kultura [Philosophy and Culture]. Moscow: Politizdat.
  • Rumyantseva, I. (2004). Psihologija Rechi i Lingvopedagogicheskaya Psikhologija [Psychology
    of Speech and Lingvopedagogic Psychology]. Moscow: PER SE; Logos.
  • Fedorenko, L. (1984). Zakonomernosti Usvoeniya Rodnoy Rechi [Laws of Native Language
    Acquisition]. Moscow: Prosveshcheniye.

Завантажити

Дані для завантаження поки недоступні.

Біографія автора

  • Георгій Калмиков, Донбаський державний педагогічний університет, Україна

Завантаження

Опубліковано

2014-12-09

Номер

Розділ

Том 1, №1, 2014

Як цитувати

Калмиков, Г. (2014). Психолінгводидактичні принципи підготовки психологів до професійно-мовленнєвої діяльності . Східноєвропейський журнал психолінгвістики , 1(1), 58-66. https://eejpl.vnu.edu.ua/index.php/eejpl/article/view/210