Роль експліцитного навчання інтерактивних метадискурсивних маркерів у розумінні читаного тексту студентами, які навчаються за програмою «англійська для академічних цілей»
Ключові слова:
інтерактивні метадискурсивні маркери, розуміння під час читання, студенти програми «англійська для академічних цілей», експліцитне навчання.Анотація
У статті автори вивчають уплив експліцитного навчання інтерактивних метадискурсивних маркерів на ступінь розуміння читаного тексту іранськими студентами, які навчаються за програмою «англійська для академічних цілей». У досліджені взяли участь 36 студентів жіночої й чоловічої статі спеціальності «діловий менеджмент» із проміжним рівнем знання англійської, які були поділені на дві однакові групи – експериментальну й контрольну. До початку експерименту всі учасники пройшли тест на ступінь розуміння під час читання. Після цього студенти експериментальної групи пройшли впродовж 10 занять інтенсивне експліцитне навчання інтерактивних метадискурсивних маркерів. Студенти контрольної групи в цей час мали звичайне навчання в університеті. Напркінці навчання обидві групи студентів знову пройшли той самий попередній тест на ступінь розуміння під час читання. Як засвідчили статистичні дані t-тесту Стьюдента, респонденти експериментальної групи суттєво покращили свої знання за період навчання (p<0.01). Автори дійшли висновку, що експліцитне навчання інтерактивних метадискурсивних маркерів покращує рівень розуміння англомовного тектсу під час читання.
Література
References
- Ann, S. (2011). As I was saying: how and why to teach discourse markers. The Busy
Teacher Library. Retrieved from http://www.busyteacher.org/10076-how-and-why-to-teachdiscourse-markers.html - Camiciottoli, B. C. (2003). Metadiscourse and ESP reading comprehension: An
exploratory study. Reading in a Foreign Language, 15(1), 28–44. - Cheng, X., & Steffensen, M. S. (1996). Metadiscourse: A technique for improving
student writing. Research in the Teaching of English, 149–181. - Crismore, A. ( 1989). Talking with Readers: Metadiscourse as Rhetorical Act. New
York, NY: Peter Lang. - Crismore, A., & Abdollehzadeh, E. (2010). A review of recent metadiscourse studies:
The Iranian context. Nordic Journal of English Studies, 9(2), 195–219. - Crismore, A., Markkanen, R., & Steffensen, M.S. (1993). Metadiscourse in persuasive
writing. Written Communication, 10(1), 39–71. doi: 10.1177/0741088393010001002. - Dastjerdi, H. V., & Shirzad, M. (2010). The Impact of explicit instruction of
metadiscourse markers on EFL learners' writing performance. The Journal of Teaching Language
Skills (JTLS),2(2).154–175. - Davaei, R., & Karbalaei, A. (2013). Interpersonal Metadiscourse in Compositions
Written by Iranian ESP Students. European Online Journal of Natural and Social Sciences, 2(2s),
pp-291. - Dhieb-Henia, N. (2003). Evaluating the effectiveness of metacognitive strategy training
for reading research articles in an ESP context. English for Specific Purposes, 22(4), 387–417. - Erfani, S. M., Iranmehr, A., & Davari, H. (2011). Deepening ESP reading
comprehension through visualization. Journal of Language Teaching and Research, 2(1), 270–
273. - Halliday, M.A.K. & Hasan, R. (1976). Cohesion in English. London: Longman group
Ltd. - Hudson, T. (1991). A content comprehension approach to reading English for science
and technology. Tesol quarterly, 25(1), 77–104. - Hyland, K. (2000). Disciplinary discourse: Social interactions in academic writing.
London: Longman. - Hyland, K. (2001). Bringing in the reader: Addressee features in academic articles.
Written Communication, 18(4), 549–574. - Hyland, K. (2004). Disciplinary Interactions: Metadiscourse in L2 Postgraduate
Writing. Journal of Second Language Writing, 13,133–151. - Hyland, K. (2005). Metadiscourse: Exploring interaction in writing. London:
Bloomsbury Publishing. - Parvaresh, V. & Nemati, M. (2008). Metadiscourse and Reading Comprehension: The
Effects of Language and Proficiency. Electronic Journal of Foreign Language, 5(2), 220–239. - Tajeddin, Z. & Alemi, M. (2012). L2 Learners’ Use of Metadiscourse Markers in
Online Discussion Forums. Issues in Language Teaching, 1(1), 93–121. - Vande Kopple, W. J. (2002). Metadiscourse, discourse, and issues in composition and
rhetoric. In F.Barton & C.Stygall (Eds.), Discourse Studies in Composition (pp. 91–113).
Cresskill, NJ: Hampton Press. - Williams, J. M. (1981). Ten Lessons in Clarity and Grace. University of Chicago Press,
Chicago.