Тривожність як фактор емоційної готовності студентів до професійного спілкування іноземними мовами

Автор(и)

  • Бучацька Світлана Михайло Коцюбинський Вінницький державний педагогічний університет, Україна

Ключові слова:

психологічна готовність, емоційно-вольова готовність, фактори тривожності, студент, іноземні мови, професійне спілкування, розвиток.

Анотація

У статті розглядаються проблеми розвитку психологічної готовності особистості до професійного спілкування іноземними мовами. Завданням дослідження є уточнити поняття «емоційно-вольова готовність особистості до професійного спілкування іноземними мовами» та розкрити її сутність, а також вивчити особливості формування згаданої готовності студентів різних спеціальностей. У статті особлива увага приділяється чинникам та динаміці розвитку у студентів емоційно-вольової готовності до професійного спілкування іноземними мовами. Емоційно-вольова готовність особистості розглядається як здатність особистості свідомо регулювати свою поведінку, дії в будь-яких ситуаціях професійного за змістом спілкування іноземною мовою. За результатами тестування виявлені певні труднощі, а відповідно і негативні переживання студентів при спілкуванні іноземними мовами, які зумовлені високим темпом мовлення, труднощами сприйняття усного мовлення, розумінням змісту сказаного, тощо. У статті обгрунтовано необхідність розробки спеціальної програми з формування емоційно-вольової готовності студентів до професійного спілкування іноземними мовами. Програма передбачає комплекс занять, вправ, тренінгів, спрямованих на розвиток необхідних особистості вольових якостей, навичок психічної саморегуляції.

Літератрура

References

  • Bondarenko, O. (2004). Psykholohichni osoblyvosti profesijnoho spilkuvannia
    vijskovosluzhbovtsiv v osoblyvuh umovah diyalnosti [Psychological Features of Professional
    Communication of Servicemen under Extreme Conditions]. Ph.D. thesis. Khmelnytskyi: DPSU.
  • Bondarenko, O., Volobuyeva, O. (2004).Typova model mizhprofesijnoi komunikatsii
    [Typical Model of Inter-professional Communication]. Scientific Papers, 28(2), 24-26.
  • Pavlyk, O. (2004). Profesijno-orientovane inshomovne chytannia u riznyh sytuatsiah
    perekladu yak skladnoho vydu movlennevoi diyalnosti [Professionally oriented foreign reading in
    different situations of translation as a complex kind of speech activity]. Philolohichni Studii, 106-
    111.
  • Prikhozhan, A.M. (1987). Diagnostika lichnostnoi trevozhnosti I nekotorye sposoby eyo
    preodolenia [Personal Anxiety Diagnostic and Some Methods of Its Overcoming]. Moscow:
    Moscow State University.
  • Teteruk, S. (2006). Formuvannia mehanizmiv samorehuliatsii studentiv v inshomovnomu
    prostori [Forming Mechanisms of Self-Regualing in Students in Foreign Environment]. Ph. D.
    thesis. Kyiv: Drahomanov National Pedagogical University of Kyiv.
  • Gardner, R. C., Tremblay, P.F., & Masgoret, A.M. (1997). Towards a full model of
    second language learning: An empirical investigation. Modern Language Journal, 81(3), 344-362.
  • MacIntyre, P.D. & Gardner, R.C. (1991) Methods ans results in the study of anxiety and
    language learning: A review of the literature. Language Learning, 41,1, 85-117.
  • Spielberger, C.D. (1983). Manual for the State-Trait Anxiety Inventory (Form Y). Palo
    Alto, California: Consulting Psychologists Press.

Завантажити

Дані для завантаження поки недоступні.

Біографія автора

  • Бучацька Світлана, Михайло Коцюбинський Вінницький державний педагогічний університет, Україна

Завантаження

Опубліковано

2015-05-23

Номер

Розділ

Том 2, №1, 2015

Як цитувати

Бучацька, С. (2015). Тривожність як фактор емоційної готовності студентів до професійного спілкування іноземними мовами. Східноєвропейський журнал психолінгвістики , 2(1), 7-15. https://eejpl.vnu.edu.ua/index.php/eejpl/article/view/161