Психолінгвістичний аналіз мотивації професійної діяльності державних службовців за допомогою проективної методики "Завершення речення"

Автор(и)

  • Людмила Малімон Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки, Україна
  • Ірина Глова Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки, Україна

Ключові слова:

державна служба, мотивація професійної діяльності, завершення речення, контент-аналіз, мотиви професійної діяльності держслужбовців.

Анотація

У статті досліджено особливості професійної мотивації державних службовців місцевих органів виконавчої влади. У якості діагностичного інструментарію використано методику «Завершення речення», у якій поєднано проективні методи діагностики й психолінгвістичний метод контент-аналізу; здійснено її модифікацію відповідно до мети дослідження. Обгрунтовано доцільність вибору методики, її переваги, порівняно з опитувальними методами виявлення свідомих і неусвідомлюваних мотивів професійної діяльності в системі державної служби. Розроблено стимульний матеріал дослідження, а також процедуру узагальнення й інтерпретації отриманих результатів за допомогою контент-аналізу завершених речень, на основі якого всі висловлювання досліджуваних об’єднано в смислові блоки. Узагальнено відповіді респондентів щодо змісту одинадцяти груп професійних мотивів, установлено їх особистісну значущість і рейтинг у загальній структурі мотивації професійної діяльності державних службовців. Виокремлено й описано такі групи мотивів: мотиви, які стосуються соціальнопсихологічних особливостей працівника; мотиви, пов’язані з обов’язками та характером професійної діяльності; мотиви стимулювання та заохочення; мотиви міжособистісної взаємодії; мотиви інтересу до діяльності; самоактуалізації; вимушеності/впливу ситуації; суспільної корисності; життєзабезпечення; статусу та престижу; кар’єрного росту. З’ясовано, що найбільш вагомі в загальній мотивації мотиви, що стосуються соціальнопсихологічних особливостей працівника, і ті, які пов’язані з обов’язком та характером діяльності, найменш важливі – мотиви життєзабезпечення, статусу й престижу, а також кар’єрного росту, що свідчить про їх достатньо низький вплив на успішність професійної діяльності в системі державної служби.

Література

References

  • Anastazi, A. (2001). Differentsialnaya psihologiya. Individualnyie i gruppovyie razlichiya
    v povedenii. Moscow: Eksmo-Press.
  • Bodalev, A., Stolin, V. ( 2002). Obschaya psihodiagnostika. S.-Petersburg: Rech.
  • Burlachuk, L. (2006). Psihodiagnostika [Psychodiagnostics]. S.-Petersburg: Piter.
  • Burlov, A. (2001). Metod neokonchennyih predlozheniy v sotsiologii [Method of
    Incompleted Sentences in Social Studies]. Ph.D. thesis. Moscow: Institute of Social Studies.
  • Hlova, I., Malimon, L. (2013). Psihologichniy analiz znachuschosti ta zadovolenosti
    motiviv profesiynoyi diyalnosti derzhavnyh sluzhbovtsiv mistsevih organiv vikonavchoyi vlady
    [Psychological analysis ]. Aktualni Problemy Psiholohii, 1, 37.
  • Gurevich, K. (1998). Problemyi Differentsialnoy Psihologii [Issues of Differential
    Psychology]. Voronezh: MODEK.
  • Leontyev, A. (2005). Osnovy Psiholingvistiki [Foundations of Psycholinguistics].
    Moscow: Smysl.
  • Petrenko, V. (2005). Osnovy Psihosemantiki [Foundations of Psychosemantics]. S.-
    Petersburg: Piter.

Завантажити

Дані для завантаження поки недоступні.

Біографії авторів

  • Людмила Малімон, Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки, Україна
  • Ірина Глова, Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки, Україна

Завантаження

Опубліковано

2015-12-09

Номер

Розділ

Том 2, №2, 2015

Як цитувати

Малімон, Л., & Глова, І. (2015). Психолінгвістичний аналіз мотивації професійної діяльності державних службовців за допомогою проективної методики "Завершення речення". Східноєвропейський журнал психолінгвістики , 2(2), 127-134. https://eejpl.vnu.edu.ua/index.php/eejpl/article/view/155