Вплив психологічно-фізіологічних особливостей людини на формування її мовних якостей
Ключові слова:
мовні якості, логічне мислення, образне мислення, комунікація, особистість, кореляційний аналіз, диференційний аналіз, риси характеру людини.Анотація
У статті описано емпіричне дослідження ролі низки відібраних фізіологічно-психологічних факторів, що впливають на формування на розвиток мовних якостей людини на рівні мовної здатності, мовних здібностей та мовної компетентності. Дослідження проводилося у трьох векторах: пошук позитивних та негативних кореляційний зв’язків між рисами характеру особистості та низкою її мовних якостей; здійснення диференційного аналізу мовних якостей на трьох згаданих рівнях у респондентів чоловічої та жіночої статі з метою встановлення найбільш істотних відмінностей; виявлення найбільш оптимального функціонального співвідношення між словесно-логічним і образним мисленням, що найбільш сприятливо впливає на розвиток мовних здібностей та мовної компетенстності у людини. У процесі трьохетапного дослідження вдалося встановити, що кожен із описаних факторів має власний, достатньо специфічний вплив на формування та розвиток мовних якостей людини.
Література
References
- Аnanyev, B. (1980). Izbrannyye Psihologicheskiye Trudy [Selected Psychological
Works]. Moscow: Pedagogika. - Kostyuk, G. (1989). Navchalno-Vyhovnyi Protses i Psyhichnyi Rosvytok Osobystosti
[The Teaching Process and Psychical Development of Personality]. Kyiv: Radyanska Shkola. - Krasnykh, V. (2001). Osnovy Psiholingvistiki i Teorii Kommunikatsii [Fundamentals of
Psycholinguistics and Theory of Communication]. Moscow: Gnosis. - Krylov, А. (2000). Praktikum po Obshchey, Eksperimentalnoy i Prikladnoi Psihologii
[Practical Guide to General, Experimental and Applied Psychology]. S.-Petersburg: Piter. - Lavrinenko О. (2013). Genderni Osoblyvosti Movnyh Yakostei Studentiv v Protsesi
Vykladannya Inozemnoyi Movy [Gender Peculiarities of Students’ Lingual Qualities in the
Process of Foreign Language Teaching]. Rivne: Rivne State Humanitarian University. - Leontyev, A. (2004). Deyatelnost, Soznaniye, Lichnost [Activity, Consciousness,
Personality]. Moscow: Pegagogika. - Leontyev, A. (1983). Izbrannye Psihologicheskiye Proizvedenija [Selected
Psychological Works]. Moscow: Pegagogika. - Luria, А. (2006). Osnovy Neiropsihologii [Fundamentals of Neuropsychology].
Moscow: Moscow University. - Luria, А. (1979). Yazyk i Soznaniye [Language and Consciousness]. Moscow: Nauka.
- Trofimov, J., Alekseyeva, М. (2001). Psyhologiya [Psychology]. Kyiv: Lybid.
- Ushakova T. (2006). Psiholingvistika: Sbornik Metodik Issledovaniya Lichnosti
[Psycholinguistics: Collection of Methods for Personality Research]. Moscow: Perse. - Ufimtseva N. (1988). Biologicheskiye i Sotsyalnye Factory v Rechevom Razvitiyi
[Biological and Social Factors in the Speech Development]. Moscow: Nauka. - Vishnevsky О. (1992). Dovidnyk Vchytelia Inozemnoyi Movy [The workbook for
teacher of foreign language]. Kyiv: Radyanska Shkola. - Zalevskaya, А. (2000). Vvedenije v Psiholingvistiku [Introduction to Psycholiguistics].
Moscow: Russian State University for the Humanities.