Вплив психологічно-фізіологічних особливостей людини на формування її мовних якостей

Автор(и)

  • Олександр Лавриненко Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки, Україна

Ключові слова:

мовні якості, логічне мислення, образне мислення, комунікація, особистість, кореляційний аналіз, диференційний аналіз, риси характеру людини.

Анотація

У статті описано емпіричне дослідження ролі низки відібраних фізіологічно-психологічних факторів, що впливають на формування на розвиток мовних якостей людини на рівні мовної здатності, мовних здібностей та мовної компетентності. Дослідження проводилося у трьох векторах: пошук позитивних та негативних кореляційний зв’язків між рисами характеру особистості та низкою її мовних якостей; здійснення диференційного аналізу мовних якостей на трьох згаданих рівнях у респондентів чоловічої та жіночої статі з метою встановлення найбільш істотних відмінностей; виявлення найбільш оптимального функціонального співвідношення між словесно-логічним і образним мисленням, що найбільш сприятливо впливає на розвиток мовних здібностей та мовної компетенстності у людини. У процесі трьохетапного дослідження вдалося встановити, що кожен із описаних факторів має власний, достатньо специфічний вплив на формування та розвиток мовних якостей людини.

Література

References

  • Аnanyev, B. (1980). Izbrannyye Psihologicheskiye Trudy [Selected Psychological
    Works]. Moscow: Pedagogika.
  • Kostyuk, G. (1989). Navchalno-Vyhovnyi Protses i Psyhichnyi Rosvytok Osobystosti
    [The Teaching Process and Psychical Development of Personality]. Kyiv: Radyanska Shkola.
  • Krasnykh, V. (2001). Osnovy Psiholingvistiki i Teorii Kommunikatsii [Fundamentals of
    Psycholinguistics and Theory of Communication]. Moscow: Gnosis.
  • Krylov, А. (2000). Praktikum po Obshchey, Eksperimentalnoy i Prikladnoi Psihologii
    [Practical Guide to General, Experimental and Applied Psychology]. S.-Petersburg: Piter.
  • Lavrinenko О. (2013). Genderni Osoblyvosti Movnyh Yakostei Studentiv v Protsesi
    Vykladannya Inozemnoyi Movy [Gender Peculiarities of Students’ Lingual Qualities in the
    Process of Foreign Language Teaching]. Rivne: Rivne State Humanitarian University.
  • Leontyev, A. (2004). Deyatelnost, Soznaniye, Lichnost [Activity, Consciousness,
    Personality]. Moscow: Pegagogika.
  • Leontyev, A. (1983). Izbrannye Psihologicheskiye Proizvedenija [Selected
    Psychological Works]. Moscow: Pegagogika.
  • Luria, А. (2006). Osnovy Neiropsihologii [Fundamentals of Neuropsychology].
    Moscow: Moscow University.
  • Luria, А. (1979). Yazyk i Soznaniye [Language and Consciousness]. Moscow: Nauka.
  • Trofimov, J., Alekseyeva, М. (2001). Psyhologiya [Psychology]. Kyiv: Lybid.
  • Ushakova T. (2006). Psiholingvistika: Sbornik Metodik Issledovaniya Lichnosti
    [Psycholinguistics: Collection of Methods for Personality Research]. Moscow: Perse.
  • Ufimtseva N. (1988). Biologicheskiye i Sotsyalnye Factory v Rechevom Razvitiyi
    [Biological and Social Factors in the Speech Development]. Moscow: Nauka.
  • Vishnevsky О. (1992). Dovidnyk Vchytelia Inozemnoyi Movy [The workbook for
    teacher of foreign language]. Kyiv: Radyanska Shkola.
  • Zalevskaya, А. (2000). Vvedenije v Psiholingvistiku [Introduction to Psycholiguistics].
    Moscow: Russian State University for the Humanities.

 

Завантажити

Дані для завантаження поки недоступні.

Біографія автора

  • Олександр Лавриненко , Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки, Україна

Завантаження

Опубліковано

2015-12-09

Номер

Розділ

Том 2, №2, 2015

Як цитувати

Лавриненко , О. (2015). Вплив психологічно-фізіологічних особливостей людини на формування її мовних якостей. Східноєвропейський журнал психолінгвістики , 2(2), 109-117. https://eejpl.vnu.edu.ua/index.php/eejpl/article/view/153