Професійно-комунікативна діяльність мовленнєвої особистості майбутнього психолога

Автор(и)

  • Георгій Калмиков Донбаський державний педагогічний університет, Слов’янськ, Україна

Ключові слова:

мовленнєва особистість, суб’єкт, професійно-мовленнєва діяльність, спілкування.

Анотація

У статті висвітлено розуміння взаємозв’язку й взаємозумовленості феноменів «мовленнєва особистість» і «професійна-мовленнєва діяльність» та багатоманітність підходів до опису мовленнєвої особистості, її розвитку основних сфер та утворювальних компонентів відповідно до цього поняття. Говорячи в статті про мовленнєву особистість людини взагалі, маємо на увазі нормативне володіння мовою; наявність у кожної мовної індивідуальності систематизованої мовної картини світу, що відображає ієрархію її персональних цінностей, а також прагматичних компонентів (цілей, мотивів, інтересів, настановлень) тощо. Мовленнєвій особистості притаманна певна своєрідність мовної поведінки, оригінальність мовленнємислення, багатство ментального, вербального й духовного світу, володіння комунікативно-граматичними нормами. Розкрито основні сфери мовленнєвої особистості майбутнього психолога а саме: потребовомотиваційну, емоційно-вольову, когнітивно-пізнавальну, екзистенціонально-буттєву, морально-духовну, дієво-практичну, міжособистісно-соціальну; визначено поняття спілкування в якості способу внутрішньої організації та внутрішньої еволюції соціуму як цілого, процесу, за допомогою якого тільки й може здійснюватися розвиток суспільства, оскільки саме він передбачає постійну динамічну взаємодію суспільства й особистості. Розкрито суть професійно-мовленнєвої діяльності як діяльності мовленнєвого спілкування, її прояви як ідеальної і практичної, внутрішньої та зовнішньої, особливостей як «окремої», самостійної діяльності; розглянуто спілкування як орієнтацію з позицій психологічної класифікації його видів: особистісно та соціально орієнтованого; показано специфіку професійно-мовленнєвої діяльності майбутнього психолога, залежно од видів спілкування й форм роботи психолога, зокрема психотерапевтичної, психопрофілактичної, психоконсультативної, психодіагностичної та ін.

Література

References

  • Vygotsky, L. (2000). Mysl i slovo [Thought and word]. Psychology, 462–512.
  • Velichkovsky, B. (2006). Kognitivnaya nauka: Osnovyi psihologii poznaniya [Cognitive
    Science: Foundations of cognitive psychology]. Moscow: Smysl; Akademiya.
  • Leontyev, A. (1997). Psikhologiya obshcheniya [Psychology of Communication].
    Moscow: Smysl.
  • Leontyev, A. (2003 Osnovy psikholingvistiki [Fundamentals of psycholinguistics].
    Moscow: Smysl; S.-Petersburg: Lan.
  • Leontyev, A. (1969). Yazyk, rech, rechevaya deyatelnost [Language, speech, vocal
    activity]. Moskva: Prosveshchenie.
  • Leontyev, A. (1969). Psikholingvisticheskie edinitsy i porozhdenie rechevogo
    vyskazyvaniya [Psycholinguistic units and producing of vocal statement]. Moscow: Nauka.
  • Rumyantseva, I. (2004). Psikhologiya Rechi i Lingvopedagogicheskaya Psikhologiya
    [Psychology of Speech and Ligvopedagogical Psychology]. Moscow: Per Se; Logos.

Завантажити

Дані для завантаження поки недоступні.

Біографія автора

  • Георгій Калмиков, Донбаський державний педагогічний університет, Слов’янськ, Україна

Завантаження

Опубліковано

2015-04-24

Номер

Розділ

Том 2, №2, 2015

Як цитувати

Калмиков, Г. (2015). Професійно-комунікативна діяльність мовленнєвої особистості майбутнього психолога. Східноєвропейський журнал психолінгвістики , 2(2), 72-80. https://eejpl.vnu.edu.ua/index.php/eejpl/article/view/148