Психологічні основи використання інтелектуальних мап у викладанні англійської мови

Автор(и)

  • Бучацька Світлана Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, Україна

DOI:

https://doi.org/10.29038/eejpl.2016.3.1.buc

Ключові слова:

інтелектуальні мапи, психологічні основи, викладання англійської мови, переваги, візуальні діаграми, засоби навчання, студенти.

Анотація

У дослідженні проведено аналіз психологічних основ створення інтелектуальних мап (ментальних карт) як одного з важливих та релевантних інструментів у навчальному процесі. Інтелектуальні мапи, як сучасний підхід у викладанні, розроблений Тоні Бузеном розглядається як візуальна схема, яка використовується для запису та організації інформації, що легко піддається обробці. Ідея інтелектуальної мапи заснована на концепції радіального дерева, у якому його окремі елементи, ключові слова поєднуються у барвисту, деревоподібну структуру. У дослідженні увага зосереджена на теоретичному аналізі функцій мозку загалом та півкуль головного мозку зокрема, який дозволяє пояснити високу ефективність використання інтелектуальних мап у порівнянні з іншими формами навчання, розуміння, запам’ятовування та виконання рішень. Велику увагу приділено перевагам та недолікам використання ментальних карт. Відтак, у статті представлені деякі стратегії використання карт для вчителів, які можуть бути ефективно використані у викладанні англійської мови. За результатами дослідження доведено, що інтелектуальні мапи є необхідним інструментом навчання, який допоможе студентам активізувати свій інтелектуальний резерв, обговорюючи будь-яку тему і мислити творчо. Це – потужний спосіб для досягнення високого рівня когнітивних функцій.

Література

References

  • Abi-El-Mona, I., & Ad-El-Khalick, F (2008). The Influence of Mind Mapping on Eighth Graders' Science Achievement. School Science and Mathematics, 108, 298-312.
  • Buchatska, S. (2015). Anxiety factors of students’ emotional disposition to professional communication in foreign languages. East European Journal of Psycholinguistics. 2(1), 3–10.
  • Buzan, T. and Buzan, B. (1993). The mind map book: How to use radiant thinking to maximize your brains untapped potential. Dutton.
  • Buzan, T., & Buzan, B. (2010). The Mind Map Book. Unlock your creativity, boost your memory, change your life. Harlow, England: Pearson.
  • Cunningham, W. A., Raye, C. L., & Johnson, M. K. (2005). Neural correlates of evaluation associated with promotion and prevention regulatory focus. Cognitive, Affective, & Behavioral Neuroscience, 5, 202-211.
  • Farrand, P., Hussain, F., & Hennessey, E. (2002). The efficacy of the ‘mind map' study technique. Medical Education, 36, 426-431.
  • Gardner, H. (1993). Multiple Intelligences. New York: Basic Books.
  • Novak, J. D., & Cañas, A.J. (2008). The Theory Underlying Concept Maps and How to Construct and Use Them. Institute for Human and Machine Cognition. Pensacola Fl. Retrieved from http://www.ihmc.us.
  • Paivio, A. (1971). Imagery and Verbal Processes. New York: Holt, Rinehart and Winston. (Republished in 1979 – Hillsdale, NJ: Erlbaum.)
  • Yates, F.A. (1966). The Art of Memory. London: Routledge and Kegan Paul.

Завантажити

Дані для завантаження поки недоступні.

Біографія автора

Завантаження

Опубліковано

2016-06-30

Номер

Розділ

Том 3, №1, 2016

Як цитувати

Бучацька, С. (2016). Психологічні основи використання інтелектуальних мап у викладанні англійської мови. Східноєвропейський журнал психолінгвістики , 3(1), 34-44. https://doi.org/10.29038/eejpl.2016.3.1.buc