Психолінгвістичні прояви інформаційної позиції студентів відповідно до видів соціально-психологічної зрілості

Автор(и)

  • Христина Шишкіна Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки, Україна

Ключові слова:

особистість, інформаційна позиція, соціально-психологічна зрілість, особистісна, міжособистісна, суспільна адекватність.

Анотація

На сучасному етапі розвитку психолінгвістики, яка шукає розв’язання дедалі складніших проблем особистості та соціуму, виникає потреба в дослідженні соціальнопсихологічної зрілості особистості. У процесі аналізу основних напрямів дослідження виникає потреба у вивченні інформаційної позиції, що проявляється в соціально-психологічній зрілості студентів із погляду зору психолінгвістики. Основним джерелом її формування є система життєвих цінностей, професійний і життєвий досвід, світогляд особистості, набуті знання, уміння, навички стосовно інформації. У здійсненні людиною власних внутрішніх потенцій в особистісному, соціальному та професійному планах інформаційна позиція слугує основоположним чинником. Результати теоретичного та емпіричного дослідження особливостей психолінгвістичних проявів інформаційної позиції студентів викладено у статті. Здійснено теоретичне обґрунтування та емпіричне вивчення інформаційної позиції відповідно до видів соціально-психологічної зрілості студентів.

Література

References

  • Baranov, A. N. (2013) Vvedenye v prykladnuyu lynhvystyku [Introduction to Psycholinguistics]
    Moscow: Librokom.
  • Zasiekin, S. V. (2012) Psykholinhvistychni Universaliyi Perekladu Khudozhnioho Tekstu
    [Psycholinguistic Universals in the Translation of Literary Text]. Lutsk: Lesya Ukrainka Volyn
    National University.
  • Zasiekina, L. V, Zasiekin, S. V. (2008) Psykholinhvistychna diahnostyka [Psycholinguistic
    Diagnostics]. Lutsk: Vezha Publishers of Lesya Ukrainka Volyn National University.
  • Austin, J. (1986) Slovo kak deystvye [Word as Action]. Novoe v Zarubezhnoy Lingvistike, Vol.
    17. Moscow: Progress, 22-131.
  • Ushakova, T. N. (2006). Psikholingvistika [Psycholinguistics], T. N. Ushakova, Ed. Moscow:
    PerSe.
  • Leontyev, A. A. (2003). Psykholynhvystycheskaya Ekspertyza Ksenofobyy v Sredstvakh
    Massovoy Informatsyy [Psycholinguistic Expertise of Xenophobia in Mass Comunications]. Moscow:
    Smysl.
  • Khvorost, K. (2012) The impact of information of political discourse on individual. In: Applied
    Psycholinguistics: Positive Effects and Ethical Perspectives., G. Mininni, A. Manuti, Eds. Milano:
    FrancoAngeli. 2, 295–305.

Завантажити

Дані для завантаження поки недоступні.

Біографія автора

  • Христина Шишкіна, Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки, Україна

Завантаження

Опубліковано

2014-12-05

Номер

Розділ

Том 1, №1, 2014

Як цитувати

Шишкіна, Х. . (2014). Психолінгвістичні прояви інформаційної позиції студентів відповідно до видів соціально-психологічної зрілості. Східноєвропейський журнал психолінгвістики , 1(1), 184-194. https://eejpl.vnu.edu.ua/index.php/eejpl/article/view/227