Татарсько-російський білінгвізм у ранньому дитинстві

Автор(и)

  • Хрісто Кючуков University of Silesia, Katowice, Poland , Сілезький університет у Катовіце, Польща
  • Оксана Ушакова Institute оf Study of Childhood, Family and Education of the Russian Academy of Education, Russia , Інститут досліджень дитинства, сім'ї та освіти Російської академії наук, Росія
  • Фаріда Газізова Kazan Federal University, Russia , Казанський федеральний університет, Росія

DOI:

https://doi.org/10.29038/eejpl.2020.7.2.kyu

Ключові слова:

татарська мова, російська мова, збалансований білінгвізм, раннє дитинство

Анотація

У статті представлені результати психолінгвістичного дослідження дітей віком 4 - 6 років, які розмовляють російською і татарською мовами. Загалом було протестовано сорок дітей - двадцять дітей у віці від 4 до 5 років та двадцять дітей віком від 5 до 6 років. Дітей із порушеннями мови та психічними вадами було виключено з дослідження. Усі діти відвідують багатомовний дитячий садок, де вони організовано вивчають такі три мови: рідну татарську як державну мову Татарстану, російську - офіційну мову Російської Федерації, до якої належить Татарстан, та англійську. Дітей тестували з двома видами мовних тестів: синтаксичним тестом (тести на доповнення) та тестом на змішану татарсько-російську лексику (розуміння та породження). Крім того, їх були продіагностовано за допомогою психологічного невербального тесту Knock Tap. Усі діти пройшли індивідуальне тестування в окремій кімнаті дослідником - носієм татарської та російської мов. Щоб уникнути впливу мови тестування на результати, половину дітей тестували з частиною тестів з татарської мови, а іншу частину з російської мови. Наступного дня було змінено місцями мови й тести. Дослідницькими питаннями, на які автори намагалися відповісти, були: чи розвивається у дітей збалансований білінгвізм у дитячому віці на основі освіти, що вони здобувають,  чи в дітей домінує одна з двох мов. Результати піддавалися аналізу за допомогою програм ANOVA та SPSS Statistics. Аналіз засвідчив, що старші діти кращі в усіх тестах. Щодо мовних аспектів, то молодші діти показують погані результати з татарської та кращі результати з російської. Діти старшого віку демонструють однаково добрі результати в обох мовах. У статті обговорюється класична теорія Skutnabb-Kangas (1981) та нові результати Bialystok (2020) щодо білінгвізму та двомовної освіти з раннього віку, а також те, які чинники відіграють важливу роль в успішному розвитку збалансованого білінгвізму з раннього віку.

Завантажити

Дані для завантаження поки недоступні.

Біографії авторів

  • автор Хрісто Кючуков, афіліація University of Silesia, Katowice, Poland, Сілезький університет у Катовіце, Польща

    Scopus Author ID: 26038282700

    ORCID ID: 0000-0002-1965-8908

  • автор Оксана Ушакова, афіліація Institute оf Study of Childhood, Family and Education of the Russian Academy of Education, Russia, Інститут досліджень дитинства, сім'ї та освіти Російської академії наук, Росія

    Scopus Author ID: 56675708800

    ORCID ID: 0000-0002-5800-5520

  • автор Фаріда Газізова, афіліація Kazan Federal University, Russia, Казанський федеральний університет, Росія

    Scopus Author ID: 56458923600

    ORCID ID: 0000-0002-5402-5268

Посилання

Armon-Lotem, S., Meir, N. (2019). The nature of exposure and input in early bilingualism. In De Houwer, A. & Ortega, L. (Eds.). The Cambridge Handbook of Bilingualism. (pp. 193–212). Cambridge: Cambridge University Press.

Berta, A. (1998) Tatar and Bashkir. In L. Johanson and E. Csato (Eds.). The Turkic Languages. (pp. 283-300). London and NY: Routledge.

Bialystok, E. (2020) Null results in bilingualism research: What they tell us and what they don’t. Journal of Multilingual Theories and Practices, 1(1), 8-22. https://doi.org/10.1558/jmtp.17104

Bialystok, E. (2009) Bilingualism: The good the bad and the Indifferent. Bilingualism: Language and Cognition, 12(1), 3-11. https://doi.org/10.1017/S1366728908003477

De Houwer, A. (2020) Harmonious Bilingualism: Well-being for families in bilingual settings. In A. Schalley and S. Eisenchlas (Eds.). Handbook of Home Language Maintenance and development. (pp. 63-83). Berlin: De Gruyter.

De Houwer, A. (2005) Early Bilingual Acquisition: Focus on Morphosyntax and the Separate Development Hypotheses. In: Kroll, J. and de Groot, A. M. (Eds.). Handbook of Bilingualism. Psycholinguistic Approaches. (pp. 30-48). Oxford University Press.

De Houwer, A. (2018). The role of language input environments fo language outcomes and language acquisition in young bilinguals. In Miller, D., Bayram, F., Rothman, J. & Serratrice, L. (Eds.). Bilingual Cognition and Language. The state of the science across its subfields. (pp.127-154). Amsterdam: John Benjamins Publishing Company.

De Houwer, A. & Ortega, L. (Eds) (2019).The Cambridge Handbook of Bilingualism. Cambridge: Cambridge University Press.

Herkenrath, A. (2011). Wh-Konstruktionen in Turkischen. Wiesbaden: Harrassowitz Verlag.

Johanson, L. (2006) Tatar. In: K. Brown (Ed.). Encyclopaedia of Language and Linguistics. Second Edition. (pp. 509-512). Oxford: Elsevier.

Kroll, J. & de Groot, A. M. (Eds) (2005) Handbook of Bilingualism. Psycholinguistic Approaches. NY: Oxfrod University Press.

Kyuchukov, H., Ushakova, O. S., & Yashina, V. I. (2015). Bilingual and multicultural education in Russian kindergartens. Intercultural Education, 26(3), 248-251. https://doi.org/10.1080/14675986.2015.1048960

Kyuchukov, H., Ushakova, O., & Yashina, V. (2017). The mother tongue in monolingual and multilingual context. Russian Linguistic Bulletin, 4, 16-19. https://doi.org/10.18454/RULB.12.21

Kyuchukov, H., Ushakova, O. & Yashina, V. (2018). Socio-cultural aspects of language acquisition through conversation. Psycholinguistics, 23(1), 189-201. https://doi.org/10.5281/zenodo.1217897

Miller, D., Bayram, F., Rothman, J. & Serratrice, L. (Eds). (2018). Bilingual Cognition and Language. The state of the Science Across Its Subfields. Amsterdam: John Benjamins Publishing Company.

Nicoladis, E. (2018) Simultaneous child bilingualism. In: Miller, D., Bayram, F., Rothman, J. and Serratrice, L. (eds) Bilingual Cognition and Language. The state of the science across its subfields. (pp. 81-102). Amsterdam: John Benjamins Publishing Company.

Rowland, C., Theakston, A., Ambridge, B., &Twomey, K. (Eds.). (2020). Current Perspectives on Child Language Acquisition. How children use their environment to learn. Amsterdam: John Benjamins Publishing Company.

Schalley, A. & Eisenchlas, S. (Eds.). (2020). Handbook of Home Language Maintenance and development. Berlin: De Gruyter.

Serratrice, L. (2019). Becoming bilingual in early childhood. In: De Houwer, A. and Ortega, L. (Eds.). The Cambridge Handbook of Bilingualism. (pp. 15-35). Cambridge: Cambridge University Press.

Serratrice, L. (2020). Lessons from studying language development in bilingual children. In Rowland, C., Theakston, A., Ambridge, B., & Twomey, K. (Eds). Current Perspectives on Child Language Acquisition. How children use their environment to learn. (pp. 263-286). Amsterdam: John Benjamins Publishing Company.

Skutnabb-Kangas, T. (1981). Bilingualism or Not. The education of Minorities. Hertford: Multilingual Matters.

Tovar-Garcia, E. D. & Podmazin, E. (2018). The impact of socioeconomic status and population size on the use of the Tatar language at home. Intercultural education, 29(1), 122 – 138. https://doi.org/10.1080/14675986.2017.1404740

Завантаження

Опубліковано

2020-12-28

Номер

Розділ

Том 7 № 2 (2020)

Як цитувати

Kyuchukov, H., Ushakova, O. S., & Gazizova, F. S. (2020). Татарсько-російський білінгвізм у ранньому дитинстві. Східноєвропейський журнал психолінгвістики , 7(2), 120-134. https://doi.org/10.29038/eejpl.2020.7.2.kyu

Статті цього автора (цих авторів), які найбільше читають

<< < 1 2